بیوگرافی آلیشیا ویکاندر ( Alicia Vikander )

3DAYOUT3443ge

آلیشیا ویکاندر : Alicia Vikander

تاریخ تولد : 3 اکتبر 1988 در گوتنبرگ، سوئد

مهمترین افتخارات : –

بیوگرافی کوتاه :

آلیشیا ویکاندر در سال 1988 در شهر گوتنبرگ سوئد متولد شد. وی زمانی که 5 ساله بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و حضانت او را برعهده مادرش قرار گرفت. آلیشیا در سن 9 سالگی بطور حرفه ای به انجام باله پرداخت و در 15 سالگی نیز از شهر زادگاهش گوتنبرگ به استکهلم رفت. وی موفق شد در دوران نوجوانی در نمایش های موزیکال مشهوری از جمله « آوای موسیقی » و « بینوایان » به ایفای نقش بپردازد و تجربه جدیدی در دنیای بازیگری کسب نماید.

آلیشیا که علاقه بیشتری به بازیگری پیدا کرده بود، در سن 16 سالگی مدرسه را ترک کرد تا بتواند تمام وقت خود را صرف بازیگری نماید. او در اولین تجربه های بازیگری خود مقابل دوربین، در چند فیلم کوتاه و نقش های حاشیه ای در سریالهای تلویزیونی سوئد به ایفای نقش پرداخت که در این میان بازی اش در سریال « Andra Avenyn » مورد توجه قرار گرفت. ویکاندر همچنین برای بازی در نقش اصلی فیلم « Pure » در سال 2010 تحسین منتقدان را برانگیخت و موفق شد جایزه ستاره نوظهور فستیوال فیلم استکهلم را بدست بیاورد.

موفقیت های ویکاندر سبب شد تا نقش مهم کیتی در فیلم « آنا کارنینا » که در آن همبازی کیرا نایتلی شده بود به او سپرده شود. وی موفق شد در سال 2012 در فیلم « A Royal Affair » در کنار بازیگران مطرحی از جمله مدس میکلسن به ایفای نقش بپردازد و با این فیلم حضور موفقی در شصت و دومین جشنواره فیلم برلین بدست بیاورد و همچنین نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار شود.

Al333iaV

نکاتی که احتمالا درباره آلیشیا ویکاندر نمی دانید :

مادرش بازیگر تئاتر و پدرش روانپزشک بوده اند.

5 برادر و خواهر دارد.

پس از اینکه سائورایز رونان بازی در نقش کیتی در « آنا کارنینا » را نپذیرفت، نقش به آلیشیا ویکاندر رسید.

پس از چند جراحت هنگام انجام باله، این رشته را کنار گذاشت. با اینحال او همچنان یک مربی باله به شمار می رود.

گفته که دوست دارد با این کارگردانان همکاری کند : لارس فون تریه ، ترنس مالیک و کوئینتین تارانتینو.

از بازی در فیلمهای « Assassin’s Creed » ، « The Circle » انصراف داده است.

Al44333iaV

در دو پروژه حضور پیدا کرده که در هردوی آنها نقش یک دانمارکی ( همسایه کشور زادگاهش سوئد ) را داشته است. اولی «A Royal Affair » و دومی « The Danish Girl »

برای بازی در فیلم « Snow White and the Huntsman » تست بازیگری داده بود. زمانی که او در فرودگاه بود از طرف کمپانی یونیورسال با وی تماس گرفتند و از او خواستند تا برای بازی در نقش سفید برفی تست تصویری دهد. ویکاندر گفته که پس از شنیدن این جملات از فرط خوشحالی گریه می کرده و به دیگران که در اطراف او حضور داشتند گفته : « این اشک ناراحتی نیست و اشک شوق است برای اینکه قرار هست این یک جهش در حرفه ام باشد! » با اینحال نقش به ویکاندر نرسید و کریستین استیوارت جایگزین او شد.

بازیگران مورد علاقه اش ماریون کوتیار، ایزابل هیپورت و جنیفر لارنس هستند.

از سال 2014 تا 2015 با مایکل فاسبندر رابطه داشت.

3DAYO66T3443ge

مهمترین آثار آلیشیا ویکاندر :

Ex Machina

The Man from U.N.C.L.E.

The Danish Girl

Burnt

Seventh Son

A Royal Affair

امیر گلسفیدی

سایت ” مووی مگ ”

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up