چگونه از وسایل برقی استیل نگهداری کنیم؟

 

نگهداری از وسایل برقی

نگهداری از وسایل برقی استیل

مراقبت از وسایل برقی استیل، نیازمند نگهداری منظم است. بسیاری از این وسایل، یک پوشش جلا یافته و براق روی خوددارند که برای تمیز کردن آن‌ها باید دقیقاً طبق روش ویژه‌ای که در دفترچه آن‌ها ذکرشده، آن‌ها را تمیز کنید. ولی با این حال با رعایت نکات ایمنی شما می‌توانید کاری کنید که وسایل برقی استیلتان مثل روز اول نو به نظر برسند.

1 . دفترچه راهنمای وسیله‌تان را بخوانید.

قبل از اینکه برای بار اول بخواهید آن‌ها را تمیز کنید، دفترچه راهنمای محصولتان را بخوانید. توضیحات دفترچه را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که همه جزئیات لازم برای نگهداری از آن را به‌خوبی می‌دانید. این دفترچه راهنما به شما می‌گوید که از چه مواد تمیزکننده‌ای باید استفاده کنید و چه موادی را نمی‌توانید استفاده کنید.

2 . وسیله برقی‌تان را بشورید.

سینک ظرفشوئی را با آب گرم پرکنید، سپس یک پارچه نرم را در آب گرم فرو ببرید و بعدازاینکه آب اضافه آن را گرفتید، با پارچه نم‌دار سطح وسیله برقی‌تان را از هرگونه مواد غذایی باقی‌مانده پاک‌کنید. برای تمیزی بیشتر می‌توانید یک قطره مایع شوینده رقیق به آب گرم اضافه کنید . بعد از استفاده از مایع شوینده، حتماً از پارچه نم‌دار دیگر برای پاک کردن سطح وسیله استفاده کنید تا مایع شوینده روی آن باقی نمانده باشد.

3 . وسیله برقی‌تان را خشک‌کنید.

از یکپارچه تمیز و نرم برای خشک کردن وسیله استفاده کنید تا از خراب شدن و لک شدن آن توسط آب جلوگیری کنید.

4 . وسیله برقی‌تان را جلا دهید.

کمی سرکه در یک کاسه بریزید. یکپارچه نرم را داخل کاسه ببرید و به سرکه آغشته کنید، سپس به آرامی آن را روی سطح بیرونی وسیله برقی بکشید تا درخشان و براق شود. بعد، با یکپارچه نم‌دار سرکه را از روی سطح پاک کنید. از جوش شیرین هم می‌توانید برای جلا بخشیدن استفاده کنید. کمی محلول جوش‌شیرین روی یک اسفنج نرم بریزید و به آرامی روی سطح وسیله برقی بکشید. سپس با یکپارچه نم‌دار آن را به خوبی پاک کنید تا باقیمانده‌های جوش شیرین روی آن نماند چون می‌تواند باعث خرابی شود.

5 . لکه‌های سمج را پاک‌کنید.

پاک کردن لکه‌های سمج روی استیل ممکن است کار سختی به نظر برسد. برای پاک کردن جای دست روی استیل، می‌توانید از شیشه‌پاک‌کن استفاده کنید. کمی از آن را روی یکپارچه نرم و نخی اسپری کنید؛ و برای پاک کردن جای دست، آن را به‌آرامی روی سطح وسیله بکشید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید که لکه‌ها پاک‌شده و تمام شیشه پاک‌کن از روی سطح وسیله پاک شده باشد.

می‌توانید از پاک کننده مخصوص استیل، برای جلوگیری از زنگ زدن و خط افتادن و براقی و جلای بیشتر، استفاده کنید. ولی حتماً به دستور مصرف نوشته‌شده روی آن توجه کنید. استفاده زیاد از پاک‌کننده استیل و یا استفاده از محلول اشتباه، می‌تواند باعث خراب شدن استیل شود. از سودا هم می‌توانید برای تمیز کردن استفاده کنید.

مترجم: فرجی

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up