خوراکی های ضدسرطان برای شب یلدا

zedsaratan

یک متخصص تغذیه گفت: دفع مضرات دخانیات، تقویت معده، از بین برنده غم و اندوه، افزایش هوش آدمی، درمان قند، خستگی و کاهش استرس تنها برخی از خواص انار است. انار ایران یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و دارای خاصیت ضد سرطان است.

دکتر علی اکبر سهیلی آزاد متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا در مورد خوراکی‌هایی که در آخرین شب پاییز به عنوان میوه، شام و تنقلات مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: میوه‌ها، آجیل و مغزهایی که در این شب مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه سرشار از ویتامین و انرژی هستند دارای آنتی اکسیدان قوی بوده و ضد سرطان به شمار می روند.

وی در ادامه از سبزی پلو با ماهی یا کوکو و قرمه سبزی به عنوان غذاهایی که طبق رسوم در این شب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این غذاها معمولا از سبزی‌هایی تشکیل شده که سرشار از ویتامین هستند و علاوه بر آن شامل بهترین رژیم غذایی که ترکیبی از غذاهای حیوانی و گیاهی است به شمار می رود.

این متخصص تغذیه گوشت ماهی را سرشار از پروتیین‌ها، کلسیم و فسفر دانست و گفت: چربی موجود در ماهی‌ها از نوع اسیدهای چرب غیراشباع هستند که دارای چند پیوند دوگانه و غیرچرب هستند که در درمان بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بسیار مفید است.

دکتر سهیلی آزاد از میوه‌هایی نظیر مرکبات، سیب، انار و هندوانه که در این شب مورد استفاده قرار می‌گیرد نام برد و گفت: مرکبات شامل پرتغال، نارنگی و لیمو شیرین است که مقادیر زیادی ویتامین C، آب و ویتامین‌های محلول در آن است.

این متخصص تغذیه با بیان این که از ویژگی‌های هندوانه می توان به منبع غنی ویتامین A و ویتامین C آن اشاره کرد، گفت: این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماری‌هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد را نیز از بین می برد.

خوراکی های شب یلدا,تغذیه شب یلدا,شب یلدا

دکتر سهیلی آزاد دفع مضرات دخانیات، تقویت معده، افزایش هوش، درمان قند، خستگی و کاهش استرس را برخی از خواص انار دانست و افزود: انار ایران یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و دارای خاصیت ضد سرطان است و در ضمن از بین برنده غم و اندوه نیز است که بهترین نمونه آن در سطح جهان در کشور ما تولید می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه انواع تنقلات مصرفی در این شب از قبیل تخم کدو، تخم هندوانه و انواع مغزها نظیر پسته، گردو، بادام، نخود، کشمش و انجیر خشک منبع خوب انرژی است، گفت: این مواد هریک به تنهایی مقدار زیادی انرژی دارند و هر کدام از آنها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند و این دانه‌ها علاوه بر، داشتن ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند و ضد سرطان هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هنگام سوخت و ساز غذاهای مصرفی در بدن واکنش های بیوشیمیایی رخ می دهد که موجب آزاد شدن یون می‌شود، افزود: تکثیر این یون‌ها خطر ابتلا به سرطان را در پی دارد که می توان با مصرف آنتی اکسیدان ها اثرات سوء این یون‌ها را از بین برد و از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.

منبع : alamto.com

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up