دانستنی‌های لازم پیش از خرید گل‌های آپارتمانی

golhayeapartomani

رمز موفقیت در نگهداری گل‌ها و گیاهان در فضای بسته نظیر آپارتمان‌ها این است که برای آنها شرایطی شبیه زادگاه‌شان ایجاد کنیم.

اغلب گیاهان سازگار با شرایط آپارتمانی از جنگل‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری پرباران توسط محققان به گلخانه‌های تولیدی منتقل شده و پس از طی مراحل تحقیق و انطباق با شرایط تازه، تکثیر شده‌اند.برای همین برای نگهداری بهتر آنها باید رطوبت و دمای مناسب را فراهم کرد.

بخشی از مهارت و موفقیت در پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی زیبا و باطراوت در داخل آپارتمان این است که میان انواع و اقسام گیاهان موجود بتوانیم مناسب‌ترین نوع آن را برای نگهداری با توجه به شرایط موجود از نظر نور و دمای محل مورد نظر انتخاب و آن را تهیه کنیم. برای همین بهتر است قبل از خرید گلدان و منتقل کردن آن به خانه خود، خوب تحقیق کنید و اولا بدانید چه گیاهی با چه مشخصاتی می‌خواهید. دوم اینکه آگاه باشید که شرایط عمومی خانه شما از نظر نور و رطوبت و دما با کدام نوع از گیاهان سازگاری بیشتری دارد.

خانه‌های در بسته
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در و پنجره خانه خود را در پاییز و زمستان اصلا باز نمی‌کنید و از هیچ منفذی هوا جریان ندارد، باید از خرید گیاهانی که گلدار و گل‌پرور هستند و پس از مدتی گل‌های آنها می‌ریزد اجتناب کنید. البته با رعایت قوانین اصولی نگهداری بعضی از کاکتوس‌ها می‌توانید آنها را در چنین محیطی پرورش دهید.

یک گلدان پر از رنگ
بیشتر گیاهان آپارتمانی دارای برگ‌های رنگی هستند؛ یعنی یا برگ آنها کاملا رنگی است یا لکه‌های رنگی دارند. از معروف‌ترین آنها می‌توان به سانسوریا، پپرومیا، دراسینا، انواعی از هدرا، فیکوس بنجامین ابلق و برگ بیدی اشاره کرد. نمونه‌های نام برده شده به نسبت مقایسه با هم خانواده‌های خود احتیاج به نور بیشتری دارند؛ در غیراین صورت حالت ابلقی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید رنگ برگ‌های این گل‌ها ثابت بماند و شفاف‌تر شود باید حتما آنها را در معرض نور خورشید قرار بدهید، یعنی در آن قسمت از خانه که نور بیشتری دارد.

معرفی نمونه: گیاهان آپارتمانی دارای برگ‌های رنگارنگ و شفاف عبارتند از: نیدولاریوم، مارانتا، بگونیا رکس، کروُتن، حسن یوسف، آفلاندرا و…

نگهداری بدون اعمال شاقه
بعضی از گیاهان آپارتمانی تقریبا همانند گیاهان مصنوعی دوام زیادی دارند ولی بعضی دیگر به قدری حساس و لطیف هستند که بهتر است افراد با تجربه و باحوصله مراقبت آنها را برعهده داشته باشند.

اگر شما از گیاهان آپارتمانی صرفا به‌منظور زیباسازی محیط خانه و به‌عنوان بخشی از دکوراسیون منزل‌تان نگهداری می‌کنید و خیلی حال و حوصله و وقت و وسواس برای نگهداری ندارید، ‌باید از بین گل‌ها، گیاهان سهل‌المراقبت که نگهداری‌شان زحمت زیادی ندارد انتخاب کنید؛ زیرا این گروه در برابر نگهداری ناشیانه و مراقبت‌های نه چندان دقیق پایدار هستند و به گرمای زیاد منزل در زمستان احتیاجی ندارند.

نمونه گیاهانی که به مراقبت شدید و وسواسی نیاز ندارند: برگ بیدی، حسن یوسف، فیلودندرون اسکاندنس، پتوس و یوکا.

منبع : hamshahrionline.ir

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up