تزئینات دیوار با رنگ های شاد و جذاب

تزئینات دیوار با رنگ های شاد و جذاب
شکی وجود ندارد که دیوارهای بژ و استخوانی از رنگ های خنثی کلاسیک هستند، اما آن‌ها به این معروفند که فضا را کسل‌ و خسته‌کننده می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم 7 ایده در ترکیب رنگ‌های دیگر با رنگ بژ و استخوانی را به شما معرفی کنیم که به اندازه شخصیت و روحیه خودتان به فضای شما انرژی و شادابی اضافه می‌کنند.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب با شکوه : رنگ قرمز

سایه‌های رنگ قرمز، از قرمز لاکی گرفته تا قرمز زرشکی، در مقابل رنگ بژ و استخوانی جلوه‌ای شیک و باشکوه ایجاد می‌کنند. نکته مهم در این ترکیب رنگی این است که گرمی و خنکی این دو رنگ را با هم هماهنگ کنید. اگر عاشق رنگ قرمز هستید، اما در مورد استفاده از این رنگ در یکی از وسایل بزرگ و گران‌قیمت اتاق خود تردید دارید (مانند یک مبل)، از این رنگ در مقادیری کم‌تر در وسایلی مانند آثار هنری، تعدادی از کوسن‌ها، و یا یک گلدان استفاده کنید. این کار را انجام دهید و ببینید که فضای شما چه تغییر مثبتی می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب شیک و مدرن : رنگ سبز و رنگ آبی آسمانی

اگر رنگ بژ خاکی را با رنگ‌های سبز و آبی آسمانی ترکیب کنید به ظاهری شیک و مدرن دست پیدا خواهید کرد. این ترکیب رنگی فضایی در اتاق شما ایجاد می‌کند که انگار در نور روز در کنار ساحل دریا هستید. برای زیباتر کردن این ترکیب رنگی سعی کنید دیوارهای بژ رنگ شما دارای گچبری‌های سفیدرنگ باشد و هم‌چنین یک قالیچه با رنگ‌مایه‌های روشن (نوع دست‌باف آن با رنگ‌های خنثی عالی است)، یک کاناپه پارچه‌ای، چند کوسن و و چند وسیله تزئینی به رنگ آبی را به فضا اضافه کنید. رنگ آبی آسمانی ظاهر سنتی‌تری دارد در حالی که رنگ آبی دریایی و رنگ فیروزه‌ای مدرن‌تر هستند و در عین حال رنگ سبز دریایی حس و حالی ساحلی دارد. انتخاب این رنگ‌ها کاملا به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب متفاوت : رنگ صورتی با رنگ نارنجی

وقتی رنگ بژ و استخوانی با رنگ‌های صورتی تیره و نارنجی ترکیب شود تبدیل به هر چیزی می‌شود به جز کسل‌کننده. در کنار دیوارهای استخوانی رنگ از تخت‌خوابی با روتختی و بالشت‌هایی با رنگ تمشکی، قالیچه‌ای روشن، و پرده‌هایی با راه‌راه‌هایی نارنجی استفاده کنید. رنگ بژ کمک می‌کند تا این رنگ‌های روشن و شاد پخته‌تر و زیباتر به نظر برسند. اگر به دنبال فضایی خاص‌تر و متفاوت‌تر هستید سقف اتاق را نیز به رنگ صورتی تیره درآورید.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب لطیف و غنی : رنگ سیاه و رنگ سفید

یکی از زیباترین و غنی‌ترین ترکیب‌های رنگی سفید، سیاه، و بژ است. چنین پالت رنگی‌ای به فضا زیبایی و لطافت هدیه می‌کند. به اتاق‌هایی که دیوارهای بژ رنگ دارند، گچ‌بری‌ها و چارچوب‌های سفید رنگ، درهای سیاه رنگ، و کفپوش‌های تیره اضافه کنید. برای ایجاد بافت در فضا از یک قالیچه پرزدار استفاده کنید و مبلمانی به رنگ سفید (البته سعی کنید برای آن‌ها لباس بدوزید تا سریع کثیف و لک نشوند) انتخاب کنید، هم‌چنین آثار هنری را به رنگ‌های سفید و سیاه انتخاب کنید. با استفاده از وسایل چرمی و شکلاتی و نیز گیاهان خانگی به این پالت رنگی جذابیت و پختگی اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب گرم و گوارا : رنگ قهوه‌ای و رنگ کرم

با استفاده از ترکیب رنگ‌مایه‌های قهوه‌ای و کرم، از رنگ شیر کف‌دار گرفته تا رنگ دانه قهوه، فضای اتاق خود را شبیه یک کاپوچینوی گرم و گوارا کنید. استفاده از این ترکیب بهترین راه برای تبدیل یک دیوار بژ رنگ که ممکن است علاقه‌ای به آن نداشته باشید به یک عنصر ارزشمند است. برای خلق ظاهری زیبا و جذاب استفاده از کنتراست نکته‌ای کلیدی است، به همین دلیل از سایه‌های روشن و تیره این رنگ‌ها برای رسیدن به کنتراست استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب شاد و ساده : رنگ خرمالویی

کار کردن با رنگ نارنجی گرم و تیره به طور شگفت‌انگیزی کار راحت و آسانی است. این رنگ چشم‌گیر است اما نه خیلی، شاد است اما نه بیش از حد، و خنثی است اما کسل‌کننده نیست. از این رنگ در مبلمان اتاق خود استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید چنین کاری را انجام دهید مبلمان را به رنگ خنثی انتخاب کنید و از این رنگ در کوسن‌ها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

استفاده از تخت‌خواب خرمالویی رنگ راه بسیار آسانی برای تغییر ظاهر اتاق‌ خوابی است که دیوارهایی به رنگ بژ دارد. برای اضافه کردن این رنگ به اتاق خواب نیازی نیست که حتما تخته پشتی تخت‌خواب را به این رنگ درآورید، بلکه کافی است یک پارچه زیبای خرمالویی رنگ را تا کرده و بر روی تخته پشتی تخت‌خواب خود بکشید تا جلوه‌ای تازه به فضای شما اضافه شود.

دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون سالن

ترکیب جذاب : رنگ سبز و رنگ طلایی

رنگ سبز چمنی و رنگ طلایی هم‌نشین‌های بسیار خوبی برای دیوارهای بژ رنگ هستند. آباژوری که دارای پایه‌ای سبز رنگ و سایه‌بانی سفید رنگ است و یک آینه‌ طلایی وسایل کلاسیکی هستند، اما وقتی در کنار دیوارهای بژ رنگ قرار می‌گیرند جلوه فوق‌العاده زیبایی ایجاد می‌کنند. هم‌چنین از این دو رنگ می‌توانید در مبلمان، کوسن‌ها، روکش‌های مبل، و آثار هنری استفاده کنید.

به ما بگویید: آیا دیوارهای خانه شما به رنگ بژ یا استخوانی است؟ چگونه فضای پیرامون آن را طراحی کرده‌اید؟ لطفا عکس‌های خانه خود و نظرات‌تان را با ما در بخش بحث و گفتگو چیدانه در میان بگذارید.

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up