مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ آیا می‌دانید مناسب ‌ترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا کدام است ؟ دارابودن مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی از شروط اصلی مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا را به شما معرفی کنیم.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مناسبترین مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

کانادا جزو بزرگ‌ ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. این کشور سردسیر ، زیبا و جذاب سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کانادا از دیگر عوامل مهاجرت افراد محسوب می‌شود.

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی است ولی در برخی شهرهای این کشور زبان فرانسوی به‌عنوان زبان دوم شناخته شده‌است.‌

برای مهاجرت به کانادا چه برای تحصیل چه برای مسائل شغلی تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی الزامی است. تسلط شما به هر یک از این دو زبان که بیشتر باشد باید آن ‌را به عنوان زبان اول و دیگری را به عنوان زبان دوم خود معرفی کنید.

مدارک معتبر و قابل قبول برای زبان انگلیسی در کانادا

اگر شما زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول خود معرفی می‌کنید، لازم است مدارک معتبری ارائه دهید. مدارک قابل قبول برای زبان انگلیسی در مهاجرت به کانادا به شرح زیر است.

 

  • PTE؛
  • TOEFL؛
  • IELTS؛
  • CELPIP ACADEMIC؛
  • CELPIP GENERAL.

مدارک معتبر و قابل قبول برای زبان فرانسوی در کانادا

اشخاصی که زبان فرانسوی را به‌ عنوان زبان اول خود معرفی می‌کنند لازم است مدارک معتبری را ارائه دهند.

  • TEST DEVALUTION DE FRANCAIS؛
  • TEST DE CONNAISSANCE DU FRANCAIS.

تفکیک مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

در این قسمت سه مدرک IELTS، CELPIP و TEF را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

IELTS

 آیلتس (IELTS) یک مدرک مهارت‌زبانی در زمینه زبان انگلیسی است. این مدرک در سرتاسر جهان معتبر و کاربردی است. آزمون آیلتس به دو نوع GENERAL IELTS و ACADEMIC IELTS تقسیم می‌شود.

CELPIP

مدرک آیلتس برای مهاجرت‌های بین‌المللی کاربرد دارد. مدرک CELPIP برای پناهندگان و شهروندان کانادایی طراحی شده ‌است. این زبان دارای لهجه‌های انگلیسی کانادایی است. در گذشته این آزمون تنها در کشور کانادا برگزار می‌شد. امروزه با برگزاری این آزمون در دبی و امارات در سطح بین‌المللی گسترش یافته ‌است.

TEF

این آزمون مناسب برای افراد بومی فرانسه است. ایرانیانی که می‌خواهند زبان فرانسه را در سیستم اکسپرس انتری به‌عنوان زبان اول معرفی کنند، بهتر است در یکی از دو آزمون TEF یا TEFAQ شرکت کنند. البته مناسب‌ترین آزمون TEF است؛ چراکه در کل مؤسسات فدرال کانادا مورد تأیید است.

آزمون TEFAQ تنها در شهر کبک کانادا کاربرد دارد. در ضمن اخیرا زمان آزمون مجدد TEF از ۶۰ روز به ۳۰ روز کاهش یافته است.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

شرکت در آزمون‌های زبان و ارائه مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

در خصوص نمرات مورد نیاز برای قبولی در آزمون‌ها نمره ثابتی تعیین نشده‌ است. با توجه به مراکز برگزارکننده آزمون، شرایط قبولی متفاوت است. پیش از شرکت در آزمون حتما مهارت‌های زبانی خود را در یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی تثبیت کنید.

توجه داشته ‌باشید که اگر نمره مناسبی در آزمون کسب نکنید، باز هم فرصت برای آزمون مجدد دارید. نکته دیگری که قابل ذکر است تستی بودن آزمون‌هاست. اگر امکان پیشرفت در مهارت‌های زبانی برای شما وجود ندارد، بهتر است بر مهارت تست‌زنی و تمرین نمونه ‌سوالات بپردازید.

معیار زبان کانادایی و بارگذاری مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

اینکه شما در چه آزمونی شرکت می‌کنید خیلی مهم نیست. معیارهای زبان کانادایی نتیجه آزمون شما را به یکی از نتایج CLB یا NCLC تبدیل خواهد کرد و در بیشتر مواقع نتیجه CLB مدنظر است. حداقل سطح برای قبولی در آزمون CLB سطح ۴ تعیین شده‌است.

اشخاصی که موفق به کسب سطح ۴ نشوند، رد صلاحیت خواهند شد. کسب سطح ۱۰ در آزمون CLB عالی‌ترین و تقریبا قطعی‌ترین سطح برای پذیرش است.

ارائه مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به کبک کانادا

شهر کبک در کانادا یک شهر فرانسه زبان است. برای مهاجرت به شهر کبک در کانادا سه روش وجود دارد.

  • برنامه ماهر برای مهاجرت به کبک؛
  • برنامه تجربه برای مهاجرت به کبک؛
  • برنامه مهارت تجاری برای مهاجرت به کبک.

برای مهاجرت با هریک از این روش‌ها به مهارت‌های زبانی متفاوتی نیاز است. برای مثال در برنامه کارگر ماهر نیاز به ارائه نتایج آزمون انگلیسی و فرانسوی وجود دارد. در برنامه کارگر با تجربه برای مهاجرت به شهر کبک در کانادا تنها به آزمون فرانسوی نیاز است.

اگر به‌عنوان تاجر قصد ورود به شهر کبک در کانادا را دارید، با توجه به اینکه کارآفرین، سرمایه گذار یا خوداشتغال باشید، نیاز به مهارت‌های زبانی خواهید داشت.

از آنجایی‌ که زبان اصلی در شهر کبک کانادا فرانسوی است، تنوع زیادی در آزمون‌های مورد قبول فرانسوی برای مهاجرت به این شهر وجود دارد. آزمون‌های فرانسوی مورد قبول برای مهاجرت به کبک به شرح زیر است.

 

  • TEF؛
  • TEFAQ؛
  • TCF؛
  • DELF؛
  • DALF.

برای زبان انگلیسی تنها آزمون آیلتس به‌عنوان مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا مورد قبول شناخته‌ شده ‌است.

این آزمون از زبان انگلیسی در تمام کشورهای دنیا کاربردی و مورد قبول است. اخذ مدرک آیلتس با توجه به مزایایی که این مدرک به‌ همراه دارد، بسیار راحت است. شما برای سایر امور کاری و تحصیلی خود حتی اگر قصد مهاجرت نیز نداشته ‌باشید، به این مدرک نیاز خواهید داشت.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

آیا آماده ارائه مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید

پیشنهاد ما به شما این است که شرکت در آزمون‌های آنلاین ۷ روزه آیلتس را جدی بگیرید. از هر طریقی به مهارت‌های زبانی خود بیفزایید. اگر انگلیسی یا فرانسوی زبان اول شما بودند، باز هم چنین پیشنهادی به شما می‌دادیم.

حال با توجه به آن‌که انگلیسی به‌عنوان زبان دوم یا سوم شماست، باید تمرین مداوم و پیوسته در این زمینه را فراموش نکنید.

درباره قیمت دلار کانادا در ایران بخوانید.

کلام آخر

نیاز به ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا از اساسی‌ترین شروط پذیرش و اخذ ویزاست.  اگر شما از روش تحصیلی یا کاری بخواهید به این کشور مهاجرت کنید و اقامت دائم خود را اخذ کنید، مدارک مورد نیاز و سطح قبولی در آزمون‌های آن متفاوت است. در ضمن در مسائل شغلی نیز تفاوت‌هایی برای سطح قبولی آزمون وجود دارد.

برای اقامت در شهرهای مختلف کانادا نیز شرایط پذیرش متفاوت است. اگر برای ارائه مدارک زبان و اخذ ویزای کانادا نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت تراست در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up