طراحی داخلی در کانادا

طراحی داخلی در کانادا

طراحی داخلی در کانادا

رشته دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی داخلی یکی از رشته‌های پرطرفدار زندگی مدرن امروز است. این روزها همه دوست دارند بهترین، جذاب‌ترین و البته منحصربه‌فردترین خانه و محل کار را داشته باشند، پس چه چیز بهتر از استفاده از یک طراح زبده می‌تواند کمک‌کننده باشد.

طراحی داخلی در کانادا

یک فارغ‌التحصیل رشته دکوراسیون داخلی در کانادا، بعد از شاغل شدن، باید مطابق با اهداف مشتری و فضای موجود به طراحی پروژه خود بپردازد. این افراد باید نحوه استفاده از فضا و پارتیشن را با خلاقیت و البته آموزش‌ها و مهارت‌هایی که آموخته‌اند را به شکل یک طرح اولیه پیاده‌سازی کنند، سپس با انتخاب مصالح مورداستفاده، تجهیزات روشنایی، وسایل خانه و مبلمان و حتی دیوار پوش و کف‌پوش، صفرتا صد ایجاد ظاهر محل موردنظر را بر عهده بگیرند.

همه‌ی این کارها احتیاج به برآورد هزینه کلی، ایجاد جدول زمانی، نظارت بر روند اجرای کار، پیش‌بینی مشکلات احتمالی و رفع آن‌ها و البته مهم‌تر از همه طراحی حرفه‌ای و خلاقانه خواهد داشت. مواردی که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی حرفه‌ای معمولاً غیرممکن خواهد بود.

چنین افرادی اکثراً با مهندسان عمران، معماران، کارگران ساختمان و مهندسین مکانیک همکاری نزدیکی برای ایجاد ظاهری دل‌چسب و خیره‌کننده دارند. موردی که البته در کشور ما زیاد رایج نیست.

آینده کاری رشته دکوراسیون داخلی در کانادا چگونه است؟

افرادی که به‌عنوان طراحان داخلی در کانادا مشغول به کار هستند، وظیفه انتخاب رنگ‌ها، مبلمان خانه، انتخاب محل، نوع و شکل روشنایی، طراحی دیوارها، تزئینات را بر عهده‌دارند.

برای تبدیل‌شدن به یک طراح داخلی در کانادا، باید یک مدرک معتبر از این عرصه داشته باشند. طراحان داخلی برای اثربخشی هر چه‌بهتر کار خود، می‌توانند تخصص بگیرند، اما حداقل الزامات تحصیلی برای آن‌ها مدرک کارشناسی خواهد بود؛ اما مدرک بدون گذراندن دوره کارآموزی بخشی از اثربخشی خود را از دست خواهد داد.

بر طبق داده‌های بانک کار کشور کانادا در بین سال‌های 2019 تا 2028 این انتظار وجود دارد که تقریباً 12000 فرصت شغلی برای این رشته‌ایجاد شود. از سوی دیگر احتمال دارد فقط کمی بیشتر از این آمار یعنی 500 نفر بیشتر برای این شغل درخواست دهند. ازآنجایی‌که آمار خیلی نزدیک به هم است، احتمال دارد حتی کانادا در این رشته با کمبود نیروی کار نیز روبه‌رو شود.

رشته کامپیوتر در کانادا

مروری مختصر بر رشته‌های مرتبط به مهندسی کامپیوتر

مهندسی نرم‌افزارمهندسی نرم‌افزار بر توسعه و نگهداری از مسئولیت نرم‌افزاری مثل ویندوز یا اندرید و … تمرکز دارد. این رشته اکثراً مشتری محور است و اکثراً محصولی را برای تحویل به مشتری توسعه می‌دهد. رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار ازنظر تأکید زیاد بر نرم‌افزار تا حدی شبیه به رشته‌ی علوم کامپیوتری است اما حالت‌های متمایز خاص خود را دارد. مهندسی نرم‌افزار حوزه‌ی تخصصی‌تری است، زیرا معمولاً با توسعه‌ی نرم‌افزار و توسعه‌ی وب سروکار دارد. عناوین شغلی در این رشته معمولاً حاوی توسعه گر نرم‌افزار، مهندس ارشد نرم‌افزار، برنامه‌نویس، تحلیل‌گر و بعضی از عناوین شغلی مشابه می‌باشد.

رشته کامپیوتر در کانادا

رشته کامپیوتر در کانادا

علوم کامپیوترهمان‌طور که گفته‌شده بیشترین دو رشته‌ای که باهم همپوشانی دارند، رشته‌ی علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار است. هر دو تأکید زیادی بر نرم‌افزار دارند اما علوم کامپیوتر بیشتر مربوط به حوزه‌های روباتیک، بیوانفورماتیک و روش‌های جدید استفاده از کامپیوترها است. بعضی از عناوین شغلی این رشته مهندس نرم‌افزار هوش مصنوعی یا یک تحلیل‌گر بیوانفورماتیک است. مشاغلی مثل معماری داده، معماری امنیت، مهندسان سیستم‌های روباتیک و …. را نیز ممکن است در این گروه مشاهده شوند.

سیستم‌های اطلاعاتی (IS) و فناوری اطلاعات (IT): سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات نیز تا حدی باهم همپوشانی دارند اما هر فرد با تحقیق متوجه می‌شود که چقدر این دو رشته از هم تمایز دارند. هدف سیستم‌های اطلاعاتی برآورده کردن احتیاج به یک کسب‌وکار مرتبط با اطلاعات است درصورتی‌که هدف فناوری اطلاعات تمرکز بر این نیازها از جنبه‌های یک تکنولوژی یا سخت افزار است. هر دو تمرکز بر نیازهای کسب‌وکار دارند. درصورتی‌که IS بر پیاده‌سازی کارآمد سیستم‌ها و IT بر تعمیر آنها تأکید می‌کند. عناوین شغلی در این رشته حاوی متخصص سیستم‌های اطلاعاتی یا متخصص فناوری اطلاعات می‌باشد. همچنین بعضی از سمت‌های مدیریتی مثل مدیر آی تی یا مدیر پروژه ی IT، مشاور IT نیز در این گروه قرار دارند.

بورسیه ی تحصیلی چیست؟

تعریف بورس تحصیلی

در حقیقت کمک های مالی و یا همان کمک‌هزینه‌های مربوط به تحصیل است که از جانب دولت ها، دانشگاه ها، افراد خیر و مؤسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد شرایط و بااستعداد قرار می‌گیرند.
در حقیقت می‌توان گفت دانشجویانی که بورسیه تحصیلی می‌شوند به‌جای پرداخت هزینه تحصیل، کمک‌هزینه تحصیلی هم دریافت می‌کنند البته بدون بازپرداخت.

بورسیه ی تحصیلی چیست؟

بورسیه ی تحصیلی چیست

همه ما میدانیم که هزینه های زندگی در خارج از کشور خیلی زیاد و سرسام‌آور است به همین خاطر بیشتر داوطلبان تلاش دارند تا با اخذ بورس تحصیلی در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند.

نواع بورس‌های تحصیلی

همان‌طور که گفتیم بورسیه و کمک‌هزینه‌های تحصیلی به کمک های مالی‌ای گفته می‌شود که از جانب دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دانشجویان داده‌شده و دانشجو احتیاجی به بازپرداخت آن ندارد.

بورس تحصیلی بدون انجام فعالیت‌های جانبی 

این نوع از بورس هم در انواع گوناگونی عرضه می‌شود و همچنین می‌توان گفت هزینه های تحصیل متقاضیان و حتی همه‌ی هزینه های زندگی شخصی به‌صورت کامل پوشش داده می‌شود، از انواع این بورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

FULL FUND

رقابت شدیدی در میان دانشجویان برای دریافت آن وجود دارد زیرا این نوع از بورسیه تحصیلی همه‌ی هزینه های تحصیل وزندگی شخصی را پوشش می‌دهد.

Porital Fund

این نوع از بورسیه تنها قسمتی از هزینه های تحصیل دانشجویان را به‌صورت درصدی یا نقدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کلام پایانی…

چشم‌انداز شغلی رشته دکوراسیون داخلی در کانادا با توجه به هر ناحیه متفاوت است. این یعنی مثلاً ممکن است در شهرهای بزرگ‌تر زودتر از بقیه شهرها در این رشته شاغل شوید؛ اما مدرک تحصیلی طراحان داخلی پیش از هر چیزی جلب‌توجه خواهد کرد، به همین خاطر بود که ما در این مطلب به معرفی دانشگاه‌های برتر این رشته پرداختیم.

اگر شما هم سوالاتی در مورد این رشته دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در اسمارت اپلای در تماس باشید.

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up