ترفندها و روش های تمیز کردن آینه و شیشه

ترفندها و روش های تمیز کردن آینه و شیشه

بهترین روش تمیز کردن شیشه و آینه معرفی ترفندها و ابزارهای کاربردی. تمیز کردن پنجره ها و آینه های خانه می تواند یک کار دلهره آور باشد. گاهی اوقات مجبوریم ساعت ها وقت بگذاریم تا پنجره ها و آینه های خانه را تمیز کنیم. متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می شود که وقتی زمان شروع یک پروژه است، احساس سردرگمی کنیم. استفاده از ابزارها و روش های مناسب برای تمیز کردن شیشه باعث می شود از دردسر شما جلوگیری کرده و در هزینه های تمیز کردن صرفه جویی کنید. در این مقاله با نکات و ترفندهایی برای تمیز کردن شیشه و آینه آشنا خواهید شد.

تمیز کردن آینه و شیشه

امروزه استفاده از مصالح شیشه و آینه در طراحی و مهندسی ساختمان های داخلی و خارجی بسیار مورد استفاده و محبوبیت قرار گرفته است. این ماده به دلیل مواد و ظاهری که دارد در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد. در فضاها و قسمت های مختلف ساختمان از مصالح شیشه و آینه استفاده می شود. به عنوان مثال از شیشه برای ایجاد پارتیشن بدون فریم و پارتیشن قاب، تزئین بخشی از خانه به عنوان آینه و … استفاده می شود.

نظافت آینه و شیشه یکی از مشکلاتی است که افراد هر روز با آن مواجه هستند. این یکی از ظریف ترین کارهای خانه است. زیرا اگر آینه ها و شیشه ها را به درستی تمیز نکنید، لکه هایی روی آنها باقی می ماند و اثر زشت و بدی بر ساختمان می گذارد.

یکی از مواردی که در نصب و استفاده از شیشه و آینه باید به آن توجه کرد، کیفیت ساخت این مواد است. برای اینکه شیشه و آینه باکیفیت داشته باشیم باید آن را از فروشگاه، برند و شرکت معتبر خریداری کنیم.

ترفندها و روش های تمیز کردن آینه و شیشه

نکاتی برای تمیز کردن شیشه و آینه

1. ابتدا گرد و غبار را تمیز کنید

اگر برای مدت نسبتاً طولانی پنجره ها و پنجره ها را تمیز کرده اید، احتمالاً گرد و غبار و کثیفی زیادی روی آنها وجود دارد. ابتدا آن را با یک پارچه تمیز کنید. زیرا اگر این آلودگی ها با محلول شوینده ترکیب شوند، وضعیت ناخوشایندی را ایجاد کرده و مشکل شما را چند برابر می کنند.

2. از بالا به پایین تمیز کنید

اگر می خواهید شیشه ها و آینه های رنگی داشته باشید، باید آنها را از بالا به پایین تمیز کنید. زیرا به این ترتیب قطرات محلول پاک کننده را که سر خورده اند نیز تمیز می کنید. از طرف دیگر، اگر از پایین به بالا تمیز کنید، این قطره ها لکه هایی را که قبلا تمیز کرده اید کثیف می کند. پس با نظافت از بالا به پایین خیالتان راحت می شود که زحماتتان به هدر نمی رود.

3. در یک روز ابری شیشه را تمیز کنید

این ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، زیرا احتمالاً با آفتاب بهتر متوجه لکه های روی شیشه خواهید شد. اما توجه داشته باشید که نور خورشید محلول پاک کننده روی شیشه را به سرعت خشک می کند و لکه هایی باقی می ماند. بهتر است برای تمیز کردن شیشه منتظر یک روز ابری باشید. در یک روز ابری، محلول بیشتر روی شیشه می ماند و می توانید شیشه را راحت تر تمیز کنید.

4. از شیشه پاک کن استفاده کنید

تاثیر یک شیشه پاک کن ساده در تمیز کردن شیشه شگفت انگیز است. گاهی اوقات کشیدن یک تکه پارچه یا روزنامه تمام محلول روی شیشه را خشک نمی کند و ممکن است مقداری از محلول باقی بماند. استفاده از شیشه پاک کن ساده باعث می شود فکر کنید شیشه تمیزی خواهید داشت.

البته هنگام استفاده از شیشه پاک کن مراقب قاب پایین پنجره و کف باشید تا محلول به بیرون تراوش نکنید. اگر از شیشه شوی استفاده می کنید، بهتر است یک تکه پارچه یا روزنامه را زیر پای خود پهن کنید.

منبع: سایت معتبر آنیه

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up