۵ مدل بهترین صندلی ماشین کودک و هر آنچه که پیش از خرید باید بدانید!

صندلی ماشین کودک چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا استفاده از صندلی ماشین کودک ضروری است؟

بهترین مارک صندلی ماشین کودک کدام است؟

اگر این سوال‌ها در ذهن شما هم وجود دارد، در این مطلب همراه ما باشید، این یک راهنمای خرید صندلی ماشین کودک است که در آن هر آنچه که پیش از خرید صندلی خودرو کودک باید بدانید را به شما گفته ایم و در ادامه ۱۵ مدل پرفروش و با کیفیت را به شما معرفی کرده‌ایم.همراه باشید.

 

صندلی ماشین کودک چیست؟

واقعیت این است که اجتناب از تصادفات شهری و جاده ای چه غیر قابل انکار است و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که احتمال تصادف برایش وجود ندارد، پس به همین دلیل استفاده از کمربرند ایمنی امری ضروری است، اما نکته اینجاست که کودکان و نوزادان که جثه بسیار کوچکی دارند، امکان استفاده از کمربندی ایمنی برایشان فراهم نیست.

در این شرایط صندلی ماشین کودک به کمک ما می‌آید، به کمک این وسیله شما می‌توانید نوزاد خود را روی صندلی و با کمک  کمربند ایمنی ماشین کامل فیکس کنید تا در صورت ترمز ناگهانی یا تصادف کودک به جلو پرتاب نشود.

 

آیا استفاده از صندلی ماشین کودک ضروری است؟

با توجه به اینکه احتمال تصادف و ترمز ناگهانی همیشه وجود دارد و همچنین امکان بستن کمربرند ایمنی برای نوزادان و کودکان کم سن فراهم نیست، استفاده از صندلی ماشین کودک همانند استفاده از کمربندی ایمنی در بزرگسالان، ضروری است. پس اصلا به دنبال نخریدن این وسیله برای کودک خود نباشید.

 

بهترین صندلی ماشین کودک

 

صندلی کودک برای چه سنینی مناسب است؟

صندلی های ماشین کودک برای سنین مختلف در بازار وجود دارند، صندلی خودرو کودک برای نوزادان چند ماهه تا کودکان ۳ ساله، ۴ساله و بیشتر، تا سنینی که امکان استفاده از کمربند ایمنی وجود ندارد، صندلی ماشین کودک در بازار موجود است.

صندلی های ماشین کودک بر اساس سن کودک گروه بندی شده اند که در زیر گروه‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • وزن گروه (۰) از بدو تولد تا کودک ۱۰ کیلوگرم است.
  • گروه مناسب (۰+) از بدو تولد تا ۱۳ کیلوگرم وزن کودک.
  • گروه یک برای نوزادانی با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم مناسب است.
  • گروه دو برای نوزادانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم ایده آل است.
  • گروه سوم برای نوزادانی با وزن ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم مناسب است.

دقت داشته باشید که کلمه  “universal” اگر روی محصول حک شده باشد، به این معنی است که این صندلی بر روی همه اتومبیل ها قابل نصب است. اگر کودک شما تازه متولد شده است و می خواهید صندلی ماشین بخرید، تا ۹ ماهگی، بهترین گزینه صندلی های گروه ۰ است.

 

بهترین مارک صندلی ماشین کودک کدام است؟

صندلی های کودک در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که از برندهای مطرح و پرفروش می‌توان به صندلی ماشین کودک چیکو، ببکو، آرتمن، دلیجان، بیبی فور لایف و بیبی لند اشاره کرد که در این میان برند دلیجان با کیفیت و مقرون به صرفه است.

پیش از خرید صندلی ماشین کودک به چه مواردی باید توجه کرد؟

 

اندازه صندلی ماشین کودک

اندازه صندلی اولین چیزی است که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، صندلی که انتخاب می‌کنید هم باید برای کودک شما مناسب باشد و هم قابلیت نصب در ماشین شما را داشته باشد، دقت کنید که صندلی بسیار بزرگ برای سلامتی کودک مضر است.

 

راحتی در استفاده

باز و بسته کردن صندلی که انتخاب می‌کنید چگونه است؟ مسلما اگر نصب صندلی و یا برداشتن آن از ماشین کار خیلی سختی باشد، موجب می‌شود که در خیلی از مواقع بیخیال نصب آن در ماشین شوید، پس به نحوه نصب صندلی دقت داشته باشید.

 

سیستم ایزوفیکس صندلی کودک

این یک استاندارد جهانی برای نصب صندلی است، با توجه به استاندارد، صندلی های اتومبیل و برخی اتومبیل ها دارای قلاب هستند که می توانید با استفاده از آنها صندلی کودک خود را به راحتی در یک مکان مناسب و استاندارد در صندلی عقب خودرو نصب کنید. بررسی کنید که آیا صندلی ماشین کودک مورد نظر شما این استاندارد را دارد یا خیر.

 

قابلیت شستشوی صندلی ماشین کودک

شک نکنید که بارها و بارها کودک شما صندلی خود را به شکل های مختلف کثیف خواهد کرد، در این شرایط اگر صندلی انتخابی شما شستشوی راحتی داشته باشد، حداقل کار خیلی سختی را در پیش نخواهید داشت.

 

کمربرند ایمنی صندلی ماشین کودک

حتما می‌دانید که صندلی ماشین کودک خود یک یا چند کمربند ایمنی دارد، دو تا از کمربندها روی شانه های کودک و دو تا روی پاها و یکی در وسط بسته می شود. اگر صندلی مورد نظر شما همانند این توضیحات دارای ۵ کمربند است، انتخاب خوبی کرده‌اید.

 

قابلیت تنظیم صندلی

اگر صندلی انتخابی شما قابلیت تنظیم ارتفاع و اندازه را داشته باشد، تا مدتی هم زمان با رشد کودکتان می‌توانید اندازه صندلی را تغییر دهید تا نیاز به خرید صندلی دیگری نداشته باشید.

بسیار عالی، هر آنچه که باید از صندلی ماشین کودک می‌دانستید به شما گفته شد، برویم به سراغ ۱۵ مدل پرفروش صندلی ماشین کودک در بازار ایران، همراه باشید.

 

منبع: kharidyaar

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up