چند نکته هنگام خرید گوشی از فروشگاه موبایل

 

https://backority.ir/images/87635.jpg

استفاده از گوشی تلفن نه تنها در ردیف اول لوازم شخصی قرار میگیرد بلکه بیشتر کسانی که شغل آن‌ها وابسته به گوشی همراه است بدون موبایل به سختی میتوانند کار خود را انجام دهند.

با بالا رفتن قیمت‌های انواع گوشی موبایل برخی افراد سودجو با وارد کردن گوشی موبایل‌های طرح کپی به بازار و فروش آن به نام اصل ضرر جبران ناپذیری به افراد خریدار و فروشندگان وارد میکنند.

گوشی‌های طرح کپی و فیک عمر و دوام خیلی کمی داشته و حتی بعد چند روز استفاده خراب میشوند. بنابراین خرید گوشی موبایل و دیگر لوازم جانبی و تکنولوژی از فروشگاه‌ و افراد معتبر مانند ماکروتل برای انتخاب درست و مناسب شما کمک خواهد کرد.

جایگاه گوشی موبایل در زندگی روزمره

گوشی‌های همراه در ابتدا خیلی ساده بوده و فقط برای برقراری تماس و فرستادن پیام کوتاه کاربرد داشتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، موبایل‌های خیلی هوشمندی به بازار روانه شده‌اند که به جرأت میتوان گفت ادامه کسب و کار، تحصیل، برقراری ارتباط، جابجایی و مسافرت و … بدون گوشی همراه تا حدی غیر ممکن است.

اگر گوشی همراه نباشد مانند قرن گذشته به صورت سنتی همه چیز اداره خواهد شد. حتی برای خواندن اخبار هواشناسی باید به رادیو یا تلوزیون مراجعه کرد.

با گوشی همراه به راحتی خرید اینترنتی میکنیم و در درب منزل کالای خود را تحویل میگیریم بدون اینکه به بازار و یا پاساژها قدم گذاشته و در ترافیک وقت خود را هدر دهیم. میتوانیم به سادگی تاکسی اینترنتی یا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهیم و یا کلاس‌ها و وبینارهای مختلف تحصیلی و علمی یا آموزشی شرکت کنیم.

خیلی موارد دیگر که همگی به لطف وجود گوشی‌های هوشمند در زندگی ماست.

خرید یک گوشی مناسب

برای خرید گوشی مناسب باید توجه داشته باشید که چقدر حاضرید برای این دستگاه کوچک ولی پرکاربرد هزینه کنید.

محدوده قیمت گوشی‌های مختلف مانند سامسونگ، هواوی، آیفون و … در مدل‌های گوناگون متفاوت است.

هزینه خرید یک گوشی موبایل از کمترین مقدار حدود 300 هزارتومن تا چند صد ملیون تومان نیز وجود دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هم کیفیت هم قیمت برای شما است گوشی‌های موبایل میان رده را برای شما پیشنهاد میکنیم.

https://backority.ir/images/401246.jpg

گوشی‌های میان رده از نظر سخت افزاری و نرم افزاری حتی کیفیت دوربین و فضای رم اختصاص یافته نیز میتوان گفت عملکرد خیلی خوبی دارند و قیمت آن‌ها در بازار ایران نسبت به بازار جهانی بخاطر نوسان دلار در تغییر است.

سامسونگ گوشی‎های مناسبی از نظر قیمت و کیفیت هستند. از گوشی‎‎های میان رده میتوان در سری A سامسونگ به   A51, A21, A31اشاره کرد.

پرچم دار گوشی سری A که A71 میباشد در بین گوشی‌های این سری از بهترین کیفیت برخوردار است.

گوشی‌های سری S نیز که سروصدای زیادی را به پا کرده است در بین آن‌ها S21 و S20 اولترا با طراحی جدید و منحصر بفردش جزو بهترین گوشی‌ها هستند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ و دیگر برندها در سری‌های مختلف را دارید ماکروتل با دارا بودن گوشی‌ همچنین لوازم جانبی اصل و با قیمت مناسب در خدمت شماست.

https://backority.ir/images/198612.jpg

پلتفرم اندروید یا ios ؟

هنگام خرید گوشی توجه به سیستم عامل امری مهم و ضروری است زیرا قلب یک گوشی سیستم عاملی است که با آن کار میکند و برنامه‌های کاربردی و استفاه راحت‌تر از دیگر مزایای تلفن همراه را در اختیار ما قرار میدهد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به تمامی تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید و همانگونه که دوست دارید تلفنتان را مدیریت کنید، خرید گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید را به شما پیشنهاد میکنیم.

در ضمن وجود انواع برنامه‌ها و بازی‌ها بر روی پلتفرم اندروید بسیار زیاد و متنوع است و با یک سرچ در گوگل یا گوگل پلی میتوان به برنامه مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

https://backority.ir/images/885301.jpg

اگر به دنبال گوشی هستید که پشتیبانی نرم افزاری همچنین امنیت بالا داشته باشد و از نظر بهینه سازی نیز بدون هیچ نقصی باشد پلتفرم ios که مخصوص گوشی آیفون میباشد، مناسب است.
این پلتفرم فقط در انحصار شرکت اپل بوده و برای آیفون منتشر میشود. برخی برنامه‌های منتشر شده برای سیستم عامل ios هزینه پرداختی زیادی میخواهد برای همین از نکات منفی این پلتفرم به حساب می‌آید.

چقدر به عکاسی و فیلمبرداری با دوربین گوشی اهمیت میدهید؟

از وقتی‌ که گوشی‌های هوشمند با دوربین قوی روانه بازار شدند به تدریج دوربین‌های عکاسی که در هر خانه‌ای از آن برای ثبت خاطرات استفاده میشد، کنار گذاشته شدند و گرفتن عکس و فیلم با رزولیشن بالا و کیفیت عالی در گوشی‌های هوشمند رواج یافت.

از خوبی‌های عکاسی و فیلم برداری با دوربین گوشی این است که هم کیفیت عالی دارد، همیشه در نزد ما قرار دارد، آلبوم عکس‌ها در گالری گوشی محفوظ بوده و در زمان نیاز برای دیدن لحظه‌هایی که از آن‌ها عکس گرفته‌ایم در دسترس است و میتوانیم عکس‌ها و فیلم گرفته شده را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و یا برای دوستان و خانواده خود بفرستیم.

از این رو اگر در هنگام خرید گوشی برای کیفیت دوربین خود اهمیت دهید لحظات بیاد ماندنی خود را ثبت میکنید. همچنین میتوانید در فضای مجازی مانند اینستاگرام که در سال 2006 پا به دنیای مجازی گذاشته و بیشتر بر روی تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک یا ویدیویی تمرکز داشته است اهمیت داشتن گوشی هوشمند دارای دوربین با کیفیت را دوچندان کرده است.

https://backority.ir/images/17843.jpg

حافظه رم و پردازنده چگونه باید باشد؟

برای اینکه بتوانیم از انواع برنامه‎های دلخواه و کاربردی استفاده کنیم و فضای داخلی حافظه و رم گوشیمان پر نشود یا هنگ نکند باید در هنگام خرید دقت داشته باشیم که مقدار حافظه و رم گوشی مورد نظر چقدر است و آیا با کاربردی که ما از آن انتظار داریم متناسب است یا نه!

حافظه‌ی زیاد در گوشی باعث میشود سیستم عامل وظیفه خود را راحت‌تر و بهتر انجام دهد همچنین گوشی روان کار کرده و دسترسی به فایل و … سریع‌تر میشود.

پردازنده مرکزی یا CPU که به عنوان مغز یک سیستم گوشی میباشد پردازش اطلاعات ورودی و خروجی و برنامه‌ها را پردازش کند و آن‌ها را بخواند.

بالا بودن قدرت CPU توان استفاده از گوشی را بالا میبرد و گوشی را برای انجام کارهای بیشتر مانند یک لپ تاپ با عملکرد خوب قادر میسازد.

باتری یک اصل مهم در گوشی هوشمند

دوام بالای باتری و میزان ذخیره سازی انرژی از مهم‌ترین عاملی است که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد همچنین باتری توان و دوام بالایی نداشته باشد مجبور خواهید بود مکرر آن را عوض کرده یا خود گوشی آسیب ببیند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با گوشی موبایل خود دائماً سروکار دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که خالی شدن زود به زود باطری و زدن آن به شارژ یا تعویض آن از جمله دردسرهای دقت نکردن در هنگام خرید موبایل یا باطری برای تعویض است.

فروشگاه ماکروتل با عرضه گوشی‌های موبایل و باطری‌های اورجینال و مرغوب مربوط به هر مدل گوشی میتواند به شما کمک کند تا گوشیتان آسیب ندیده و باطری آن زود به زود خالی نشود.

شارژری که برای گوشی خود بکار میبرید اگر آسیب دیده و نیاز به خرید شارژل جدید دارید باید بدانید که متناسب با باطری و گوشی شما باشد وگرنه شارژل نامرغوب و نامناسب برای باطری و گوشی میتواند ایجاد مشکل کند و به آن‌ها آسیب وارد کند.

https://backority.ir/images/719184.jpg

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up