راهنمای خرید انواع خرد کن برقی و دستی

خرد کن برقی از آن لوازم آشپزخانه ای است که وقتی صاحب آن شوید، تعجب می کنید که چگونه بدون آن زندگی کرده اید. یکی از همه کاره ترین کیت ها در آشپزخانه، خرد کن برقی است که به عنوان سرآشپز آشپز  عمل می کند – خرد کردن، مخلوط کردن و ترکیب کردن مجموعه ای از مواد – باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود.

بهترین مارک خرد کن برقی

در حالی که یک چاقو آشپزخانه با کیفیت خوب ضروری است، و در هر خانه و آشپزخانه ای ضروری است اما یک خرد کن برقی می تواند مواد را در عرض چند ثانیه ریز خرد کرده و برش دهد. چه سوفریتو برای اسپاگتی بولونیز باشد و چه برش های نازک سیب زمینی و پیاز برای سیب زمینی بولانژر ، یک غذاساز نتایج یکنواخت و ثابتی را ایجاد می کند که حتی سرآشپزهای ستاره دار میشلن نیز به آن حسادت می کنند.

خرد کن های برقی  برای دسرها نیز عالی هستند و می توانند زمان پخت شیرینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند . با ریختن همه مواد در کاسه و هم زدن آن‌ها به شکل یک توپ، می‌توانید شیرینی شور و شیرینی پای درست کنید . روشی عالی که در زمان صرفه جویی می کند (و بدون آشفتگی) برای درست کردن شیرینی.

ما 20خرد کن برقی را با خرد کردن، برش دادن و خرد کردن طیف وسیعی از مواد و همچنین تهیه رب، سس و ورز دادن خمیر مورد آزمایش قرار دادیم. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که کدام مدل ها برتر شدند.

خرد کن برقی چیست؟

خرد کن برقی وسیله ای است که به عنوان یک جفت دست اضافی در آشپزخانه طراحی شده است. یکی از مزایای کلیدی یک خرد کن  این است که چند کاره است که اغلب با لوازم جانبی و عملکردهای مختلف ارائه می شود. تقریباً همه از یک چرخ دنده برای چرخاندن لوازم جانبی مختلف خود استفاده می کنند، که معمولاً شامل دیسک های اضافی برای برش یا رنده کردن است، در کنار آرایه های تیغه اصلی برای خرد کردن یا مخلوط کردن.( البته در خرد کن دستی این موضوع کمی متفاوت است)

برخی از غذاسازها دارای عملکردهای اضافی مانند مخلوط کن هستند، مانند تهیه اسموتی یا مخلوط کردن خمیر، بنابراین می توانید با یک خرید چندین جعبه لوازم خانگی را علامت بزنید.

قبل از انتخاب بهترین خرد کن برقی برای خود، باید از خود بپرسید که دوست دارید کدام عملکرد را انجام دهد. تمام غذاسازها به صورت استاندارد دارای تیغه خردکن هستند. این را می توان برای بسیاری از کارها، از جمله تهیه هوموس ، برنج گل کلم ، حتی سس گوجه فرنگی خانگی استفاده کرد . و سپس پیوست های دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی از رایج ترین پیوست ها عبارتند از:

دیسک همزن: با طرح موج دار، می توان از آن برای هم زدن خامه، تهیه سس مایونز و حتی هم زدن سفیده تخم مرغ استفاده کرد.
تیغه خمیر: به نظر بی شباهت به تیغه خردکننده نیست، این تیغه اغلب از پلاستیک با لبه‌های کدر و بازوهای کوتاه‌تر ساخته می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، می توان از آن برای ورز دادن انواع خمیر استفاده کرد، از خمیر کوکی برای کلوچه های شکلاتی و فندقی ما گرفته تا خمیر پیتزا.

دیسک خرد کن: این دیسک دارای دندانه هایی مانند دندان هایی است که روی رنده دارید . ایده آل برای رنده کردن پنیر، هویج و شکلات در حالی که بند انگشتان شما را ایمن نگه می دارد
دیسک برش: برای برش های فوق العاده یکنواخت، ایده آل برای تهیه سیب زمینی برای ساختن دوفینوز سیب زمینی سطح بعدی . در برخی مدل‌ها فقط یک ضخامت برش در دسترس است – در مدل‌های سطح بالاتر می‌توانید ضخامت را تنظیم کنید.
غذاسازهای گران‌تر و ممتاز اغلب با این موارد اضافی همراه هستند:

کاسه های با اندازه های مختلف: یک کاسه کوچک اضافی که در داخل کاسه اصلی قرار می گیرد زندگی را بسیار آسان تر می کند اگر فقط به دنبال پردازش مقدار کمی غذا هستید.
شما همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر از یک چالش فنی را می خواهید با آن مقابله کنید. به عنوان یک قاعده، هرچه عملکرد یک غذاساز بیشتر باشد، مونتاژ و استفاده صحیح از آن پیچیده تر خواهد بود.

خردکن را برای چه کاری می توان استفاده کرد؟

کاربردهای بی شماری برای خرد کن برقی وجود دارد که در بالا به تعداد کمی از آنها اشاره شد. عملکرد دستگاه با جابه‌جایی بین ضمیمه‌ها تغییر می‌کند – بنابراین می‌توانید آن را با یک ضمیمه دیسک تنظیم کنید تا برخی از مواد را خرد کنید، سپس به تیغه بروید تا آن مواد را با سس یا خمیر مخلوط کنید. غذاسازها چند منظوره و چند منظوره هستند و برای درست کردن غذاهای شیرین و خوش طعم مفید هستند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up