معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی

معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی

در صنعت چوب مانند صنایع دیگر از ابزار آلات و دستگاه‌های گوناگونی برای تولید یک محصول استفاده می‌شود. اما باید در مورد هر کدام و نحوه استفاده از آنها اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید کار را با دقت و کیفیت بالایی تولید کنید. در این صنعت دستگاه‌های بادی کاربرد زیادی دارند که از انواع آن می‌توان به دریل بادی، پیچ گوشتی بادی، پرچ بادی، چکش بادی، فرز بادی و موارد دیگر اشاره کرد. هر کدام از این دستگاه‌ها برای استفاده نیاز به یکسری لوازم جانبی دارند که باید روی دستگاه نصب شود تا بتوان از آن استفاده کرد. مزایای استفاده از این نوع دستگاه‌ها در کار نجاری کاهش انرژی، استهلاک کم، نگهداری ساده، ایمنی بالا می‌باشد که توجه افراد زیادی را جلب کرده است. در ادامه مطلب به معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

لوازم جانبی پنوماتیک در نجاری

همانطور که در بالا بیان شد، در کار نجاری برای استفاده از دستگاه‌های پنوماتیک یا بادی باید لوازم جانبی مناسب آن را تهیه کرد تا به کارایی که از آن انتظار دارید را مشاهده کنید. با در نظر داشتن این نوع دستگاه در صنعت چوب می‌توان سرعت کار را در مدت زمان کم افزایش داد. پنوماتیک یا ابزار آلات بادی در صنایع مختلفی کاربرد دارد که برای راه اندازی آن باید از کمپرسور باد استفاده کرد. معمولا می‌توان روی بیشتر دستگاه‌های نجاری برای تولید سازه‌های چوبی این دستگاه را در نظر گرفت؛ به طوری که با کمک شیلنگ فنری دستگاه موردنظر مثل فرز، دریل، سنباده و غیره را به کمپرسور باد وصل کرد. البته برای اتصال دو دستگاه فقط شیلنگ فنری کافی نیست و باید از قطعات دیگری مانند کوپلینگ و دنباله کوپلینگ نیز استفاده کرد. کوپلینگ و دنباله کوپلینگ از سری ابزارها در صنعت چوب می‌باشد که در مدل‌ها و ابعاد گوناگون با بدنه مقاوم و با کیفیت تولید شده است. با منگنه کوب بادی می‌توان میخ و منگنه را به محل مورد نظر از کار زد که از آن در نصب کف پوش، مبلمان سازی و موارد مشابه دیگر استفاده می‌شود. بکس بادی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره کاربرد دارد. از دریل بادی جهت ایجاد سوراخ و چرخش در جاهایی که کمپرسور هوا وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دستگاه‌های پیچ گوشتی و پرچ بادی که کاربردهای زیادی در این صنعت دارند برای باز و بسته کردن پیچ، اتصال دائمی با پرچ در محیط‌هایی که هوای فشرده وجود دارد استفاده می‌شود. این نوع دستگاه‌ها و ابزار آلات در زمان کوتاه می‌تواند کارهای زیادی را در خط تولید و مونتاژ کارهای نجاری انجام دهند. اما برای کاربری صحیح از این ابزار آلات به چه لوازم جانبی نیاز داریم، در ادامه به شرح هر کدام از این لوازم پرداخته می‌شود.

کوپلینگ

کوپلینگ جز مهمترین لوازم جانبی در دستگاه‌های بادی می‌باشد که با بدنه مقاوم تولید می‌شوند. از این قطعه برای انتقال قدرت، اتصال هوای فشرده، اتصال دو شفت و دو قطعه چرخان به ابزار آلات بادی استفاده می‌شود. معمولا کوپلینگ‌های موجود در بازار در ابعاد و مدل‌های مختلف سخت و منعطف پذیر عرضه می‌شود که افراد براساس نیاز و اندازه شفت دستگاه آنها را انتخاب می‌کنند. کوپلینگ دستگاه‌های کمپرسور بادی از روکش کروم ساخته شده است تا بتواند مقاومت کافی حین کار داشته باشد. این نوع قطعه طوری ساخته شده که جدا شدن شفت‌ها از یکدیگر امکان پذیر نمی‌باشد. در حالیکه دور گشتاور از حد مجاز عبور کند، ارتباط بین دو دستگاه قطع خواهد شد. از مزایای استفاده کوپلینگ برای دستگاه‌ها به کمپرسور باد می‌توان به کاهش تکان خوردن واحدهای چرخان دستگاه‌ها حین کار، محافظت در برابر خطاهای موجود کار، کاهش ضربه از یک شفت به شفت دیگر و جلوگیری از ارتعاشات بالا در زمان کار کردن دستگاه‌ها اشاره کرد.

معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی

دنباله کوپلینگ

کوپلینگ‌ها برای ارتباط برقرار کردن دو دستگاه به یکدیگر باید از ابزار جانبی استفاده کنند تا کاملا محکم متصل شوند. دنباله کوپلینگ این کار را امکان پذیر خواهد کرد. بنابراین برای ایجاد اتصال مقاوم و محکم ابزار آلات از دنباله کوپلینگ استفاده می‌شود که قدرت بالایی در محکم کردن اتصال دستگاه کمپرسور به دستگاه‌های پنوماتیک و فشار هوا دارند. به این دلیل که زمان انتقال باد با فشار بالا از جدا شدن شیلنگ فنری متصل به دستگاه و کمپرسور باد جلوگیری شود. برای اتصال باید قسمت رزروه دنباله کوپلینگ در بخش داخلی ابزار مورد نظر قرار گیرد. بنابراین باید با توجه به میزان شفت کوپلینگ و دستگاه از دنباله کوپلینگ مناسب با آن استفاده کنید تا کارایی آن حفظ شود. برای این منظور تولید کنندگان دنباله کوپلینگ انواع مختلف آن را براساس سایز و مدل ساخته‌اند تا افراد بتوانند با توجه به نوع دستگاه‌های خود از آنها استفاده کنند.

معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی

شیلنگ فنری

یکی دیگر از اجزای مهم لوازم جانبی ابزار آلات دستگاه‌های بادی شیلنگ فنری است که وظیفه انتقال باد، انرژی و هوا را به دستگاه دارد تا دستگاه پنوماتیک آماده راه اندازی شود. این نوع قطعه با میزان طول‌ها و قطرهای مختلف تولید شده است تا افراد بتوانند براساس نیاز و اندازه بین دستگاه‌های خود از آنها استفاده کنند. این شیلنگ‌ها کاملا منعطف هستند و با ساختار فنری شکلی که دارند می‌توانند در هر حالتی مورد استفاده قرار گیرند. هنگام انتخاب و استفاده از شیلنگ فنری دستگاه‌های بادی باید به میزان ضخامت و طول آن مناسب با دستگاه توجه کرد تا از افت فشار و کاهش قدرت در زمان کار جلوگیری شود. نکته مهمی که در مورد شیلنگ‌های فنری باید به آن توجه کرد، حد مجاز طول آن است تا با کشیدگی بیش از حد باعث پاره شدن و سوراخ شدن آن نشوید. در صورت بروز این مشکلات می‌توانید با تعویض شیلنگ و اطمینان از محکم بودن کوپلینگ به ادامه کار بپردازید.

معرفی لوازم جانبی ابزار آلات بادی

قیمت انواع لوازم جانبی اتصال ابزار آلات پنوماتیک

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع لوازم جانبی اتصال ابزار آلات پنوماتیک وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع کوپلینگ، دنباله کوپلینگ و شیلنگ فنری را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up