جاذبه های دیدنی در شهر سن پترزبورگ روسیه

شهر زیبا و تماشایی سن پترزبورگ ، که خود روس ها به آن پترزبورگ می گویند یکی از دیدنی ترین شهر های کشور روسیه است که بعد از مسکو دومین شهر بزرگ کشور روسیه و از قطب های اصلی گردشگری آن محسوب می گردد . این شهر در ناحیه فدرال و مرکز استان لنینگراد قرار دارد .

پایه های الی شهر در سال 1703 میلادی و توسط پتر اول بنیان گذارده شد و این شهر در سال های 1712 میلادی و تا 1918 میلادی یعنی به مدت دویست سال پایتخت کشور روسیه بود .

این شهر در حدود هزار و چهارصد و سی و نه کیلومتر مربع وسعت داشته و حدود پنج میلیون جمعیت دارد . شهر سن پترزبورگ دارای  آب و هوایی سرد و مرطوب بوده و با آغاز فصل گرما سیل گردشگران به سمت این شهر سرازیر می گردد .

از شهر سن پترزبورگ بعنوان قلب تاریخ روسیه نیز نامبرده می شود و در سراسر این شهر با کلیساها ، موزه ها و مکان های فرهنگی بسیاری روبرو خواهید شد که برخی به شهرت جهانی رسیده اند  . این شهر دارای چهره ای دو گانه است و توانسته به طرزی هنرمندانه سنت  و مدرنیته را با یکدیگر تلقیق و چهره ای باشکوه بسازد . باید اضافه کنیم شهر سن پترزبورگ منشا شروع انقلاب کارگری در شوروی سابق است که بعدها بخش از نقشه دنیا را دگرگون گرده و تاریخ ساز شد ، همچنین این شهر دومین شهر بزرگ کشور روسیه است  ، و برای مدت ها یکی از کانون‌های اصلی انقلاب های بولشویک بوده است .

این شهر دارای طبیعتی زیباست و عبور رودخانه بزرگ نوا از داخل  شهر به زیبایی آن افزوده است . همچنین باید افزود این شهر دارای موقعیتی حساس و استراتژیک است و به عنوان مرکز مهم سیاسی ، فرهنگی ، تاریخی و اقتصادی این کشور  محسوب می گردد . همانطور که اشاره کردیم ، شهر سن پترزبورگ توسط پیتر کبیر بنیان گذاری شد . وی دومین پادشاه قدرتمند روسیه است ، و در رشد و شکوفایی کشور روسیه تاثیر بسیاری گذارد . مردم این کشور از او به نام های پتر بزرگ یا پتر مقدس نیز نام می برند .

در ادامه این مطلب تفریحات روسیه برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی خواهیم نمود :

 موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ   The Hermitage

به گزارش سفر باتو ، اغلب گردشگران در ابتدا به بازدید از موزه ملی ارمیتاژ خواهند رفت . این موزه گنجینه ای از آثار هنری برجسته دنیا را در خود جای داده و یکی از غنی ترین موزه ها ، در سراسر این کره خاکی است . بازدید از همه جزئیات این موزه به هفته ها زمان نیاز دارد و بر روی دیوارهای داستان‌ها و روایت زندگی پتر کبیر ، الیزابت و کاترین به تصویر کشیده است . 

تالار اپرا و باله مارینسکی Mariinsky Theatre

شهر سن پترزبورگ همانند یک گالری هنری زیبا آراسته شده و در گوشه و کنار این شهر با ساختمان های تاریخی باشکوهی مواجه خواهید شد که یکی از برجسته ترین زیباترین آن ها ساختمان مارینسکی  است . این ساختمان در واقع تالار اپرا و رقص باله در این شهر بوده که در طول سال های طولانی میزبان اجراهای شگفت انگیزی از هنرمندان بزرگ دنیاست .

کلیساهای معروف در شهر سن پترزبورگ

بازدید از جاذبه های گردشگری شهر سن پترزبورگ  با دیدن کلیساهای زیبا و تاریخی آن ، کامل خواهد شد . بیشتر کلیساهای این شهر دارای معماری فوق العاده زیبا به سبک باروک است . که معروف‌ترین آنها ، کلیسای ناجی در خون ، کلیسای جامع پترو پاول ، کلیسای اسحاق مقدس و کلیسای اسمولنی است . بنابراین به گونه ای برنامه ریزی کنید تا حین اقامت در این شهر یکایک این بناهای باشکوه را از نزدیک ببینید.

 موزه های مشهور در شهر سن پترزبورگ

همانطور که گفتیم شهر سن پترزبورگ تاریخی پر فراز و نشیب داشته و بنابراین بازدید از موزه‌های این شهر ، بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . پیشنهاد می کنیم بازدید از  موزه ارمیتاژ ، موزه دولتی یا موزه تاریخ سیاسی سن پترزبورگ ، موزه فابرژه ، موزه تاریخ نظامی توپخانه و همچنین موزه داستایوفسکی ( نویسنده مشهور روس ) را در برنامه های خود بگنجانید . البته بازدید از برخی از این موزه در طول ایام هفته رایگان است پس بهتر است با لیدر خود مشورت کنید و طوری برنامه ریزی کنید که تماشای این موزه ها برای شما خیلی گران تمام نشود.

در ادامه به معرفی برخی از مراکز خرید این شهر می پردازیم :

و در ابتدا باید بگوئیم این شهر مکان مناسبی برای خرید نیست و نباید انتظار کالاهای ارزان قیمت را داشت . اما اگر مجبور به تهیه سوغات هستید ، بهتر است در ابتدا به مرکز خرید گالریا سر بزنید . این مجموعه دارای فروشگاه های متنوع ، شهربازی ، فود کورت ، سالن بولینگ و همچنین سالن تئاتر است . و در ادامه مراکز خرید نوسکی و اوت لت بیلز نیز از بهترین ها هستند .

 

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up