اسنشیال اویل و کاربردهای آن

اسنشیال اویل  و کاربردهای آن

در طی سال های گذشته گرایش به محصولات گیاهی و طبیعی افزایش یافته است.یکی از بارزترین نمونه های برگرفته از دل طبیعت اسنشیال اویل ها یا روغن های اسانسی هستند که میتوانند با خواص منحصر به فرد خود دریچه جدیدی برای ورود به طبیعت باشند.با ما همراه باشید تا این معزه طبیعت را بیشتر بشناسید.توجه داشته باشید امروزه استفاده از اسنشیال اویل ها به یک تجارت جهانی 12 میلیارد دلاری در صنایع آرایشی بهداشتی ،پزشکی و داروسازی تبدیل شده است.

برای خرید اسنشیال اویل ها به پایین مقاله رجوع کنید.

اسنشیال اویل

اسنشیال اویل چیست؟

روغنهای اسانسی که شامل ترکیبات معطر و فرار موجود در گیاهان هستند را اسنشیال اویل می گویند. گیاهان از این ترکیبات به عنوان هورمون های رشد و تولید مثل ، برای جذب حشرات گرده افشان و همچنین به عنوان مکانیزم دفاعی برای محافظت از گیاه در برابر شکارچیان ، باکتری ها ، ویروس ها یا حمله قارچ ها استفاده می کنند.

اسنشیال اویل ها چگونه ساخته می شوند؟

 در متداول ترین روش از بخارآب برای استخراج مواد معطر گیاهی استفاده می شود. پرس سرد روش دیگری است که برای استخراج روغن از پوست مرکبات مانند لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت و ترنج استفاده می شود. اسنشیال اویل ها را می توان از تمام قسمتهای گیاه تهیه کرد. گلها اثر آرامش بخشی دارند ، رزینها / چوبها نت های گرم هستند و مایعات را در بدن به حرکت در می آورند ، برگها خاصیت خنک کنندگی دارند و ریشه ها  اثر زمینی دارند.

خرید اسنشیال اویل ها

هنگام خرید اسنشیال اویل ها ، دقت داشته باشید به دلیل اینکه تقلبات فراوانی ممکن است صورت گیرد. بسیاری از اسنشیال اویل ها ترکیبی از روغن های مصنوعی و یا سنتزی هستند.

مهم است که قبل از خرید مارک خاص  اسنشیال اویل ، در مورد نام گیاه شناسی روغن اسانسی مورد نظر و برگه آنالیز مربوط به GC / MS (خلوص) تحقیق کنید.

برای خرید اسنشیال اویل میتوانید به وبسایت آیدا نچرالز مراجعه کنید.

در ادامه مقاله همراه ما باشید:

نحوه عملکرد اسنشیال اویل ها

اصطلاح رایحه درمانی  یا آروماتراپی تا حدی گمراه کننده است زیرا این ذهنیت را می دهد که اسنشیال اویل ها منحصراً از طریق حس بویایی کار می کنند. هر روغن با شیمی منحصر به فرد بدن واکنش نشان می دهد تا بر احساسات ، اندام های داخلی یا سایر سیستم های بدن تأثیر بگذارد. اسنشیال اویل ها از سه طریق روی بدن کار می کنند – اثر روانشناختی می تواند به نوعی به آرامش یا تحریک کمک کند ، وقتی روغن استنشاق می شود و واکنش به بو بوجود می آید ، اثر فیزیولوژیکی اتفاق می افتد ، اثر دارویی متمرکز بر تغییرات شیمیایی است که هنگام بروز میکند که یک اسنشیال اویل وارد جریان خون می شود.

نحوه استفاده از اسنشیال اویل ها:

 استنشاق ، ماساژ و کمپرس سه راه اصلی استفاده از این  روغنهای اسانسی هستند.

کاربردهای اسنشیال اویل ها:

1-صنعت داروسازی:ساخت داروها به صورت خالص و یا استخراج ماده موثره اصلی آن و استفاده در فرمولاسیون دارو

2-صنایع آرایشی بهداشتی:در تولید محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی و استفاده به صورت خالص برای سلامت پوست و مو

3-عطرسازی:از اصلی ترین کاربردهای اسنشیال اویل ها استفاده در عطرها ادکن ها و…است .

4-صنعت پزشکی:آرواماتراپی یا رایحه درماتی

5-تولید محصولات غذایی مانند اسانس های خوراکی

6-تولید شمع های آروماتیک

7-ماساژ

8-خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضدمیکروبی

9-نگهدارنده در غذا و محصولات آرایشی بهداشتی

و….

اسنشیال اویل های پرکاربرد:

اسنشیال اویل نعناع فلفلی

اسنشیال اویل

نعناع فلفلی مدت زیادی است که به دلیل خاصیت آرامش بخشی که ایجاد می کند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد هر شب قبل از خواب چای نعناع بنوشند. در شکل اسانس ، نعناع فلفلی به عنوان رفع سریع اسپاسم عضلات استفاده می شود. به صورت موضعی استفاده شود ، اسنشیال اویل نعناع فلفلی می تواند به طور قابل توجهی درد عضلات را کاهش دهد – به ویژه کمر درد. این روغن اسانسی همچنین یک راه حل موثر برای درد مفاصل و سردردهای متوسط تا شدید است. کسانی که با سندرم روده تحریک پذیر دست و پنجه نرم می کنند دریافته اند که می توانند با کمک این اسانس نفخ و سایر علائم مشکل ساز را کنترل کنند. همچنین بخور این اسنشیال اویل سبب پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی میشود.سالهاست که اسنشیال اویل نعناع فلفلی یک راه حل عالی برای بوی بد دهان است و امروزه بسیاری از مردم همچنان از آن به جای دهانشویه و آدامس استفاده می کنند.

اسنشیال اویل اسطخدوس(لوندر)

اسنشیال اویل

اسطوخودوس یکی از آرامش بخش ترین روغنهای اسانسی است ، فواید بی شماری جسمی و روحی آنرا به یکی از پرکاربرد ترین اسنشیال اویل ها تبدیل کرده است. این اسنشیال اویل معمولاً به عنوان یک روش درمانی جهت بی خوابی به ویژه برای افراد مسن توصیه می شود. در طول روز ، اسنشیال اویل اسطوخودوسرا  به افرادی که از اضطراب ، افسردگی و سایر مسائل بهداشت روانی رنج می برند پیشنهاد کنید. کسانی که از اسانس اسطوخودوس استفاده می کنند ، کاهش قابل توجهی در استرس را تجربه می کنند. مزایای این اسنشیال اویل فراتر از سلامت روان است و شامل گردش خون بهتر و جلوگیری از انواع بیماری های تنفسی میشود.

اسشنیال اویل لیمو

اسنشیال اویل

مسلماً یکی از محبوب ترین اسنشیال اویل ها که حس تازگی و طراوت را برای شما به ارمغان می آورد،اسنشیال اویل لیمو است.. بسیاری از علاقه مندان به روغنهای اسانسی از اسشنیال اویل لیمو برای بهبود بافت پوست استفاده می کنند. این انشیال اویل یک ماده قابض و سم زدایی قدرتمند است و می تواند به سرعت افتادگی و سایر علائم پیری را کاهش دهد. علاوه بر این ، خاصیت ضد عفونی کننده آن برای مبتلایان به آکنه و انواع دیگر لکه ها کاملا روشن است. علاوه بر مراقبت و تمیز کردن پوست ، به بیماران آسم نیز کمک می کند تا علائم خود را کنترل کنند. کسانی که مبتلا به آسم هستند فقط با استشمام چند قطره اسشنیال اویل لیمو می توانند مجاری بینی خود را پاکسازی  کنند.

 اویل های باکیفیت و مطمئن، در گوگل آیدا نچرالز را جستجو کنید.

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up