کوادکوپتر و دنیای جذاب آن

احتمالاً تاکنون تصاویر هوایی را از تلویزیون یا سایر رسانه‌های تصویری مشاهده کرده‌اید. تصاویر هوایی از جذابیت فوق العاده بالایی برخوردارند به این دلیل که می‌توانند زاویه دیگری از دنیای زیبای ما را به تصویر بکشند.

در گذشته این کار توسط هلیکوپتر ها و یک فیلمبردار انجام می‌شد کیفیت تصاویر خوب بود ولی هزینه انجام چنین پروژه های تصویربرداری بسیار بالا بود.

هزینه هلیکوپتر و نیروی انسانی متخصص که توانایی پرواز هلیکوپتر و مدیریت پرواز و همچنین تصویربرداری حرفه‌ای را داشته باشند بسیار بالا بود از طرفی امکان پرواز در برخی شرایط و مکان ها به دلیل محدودیت حضور هلیکوپتر و تغییرات باد در اطراف آن وجود نداشت.

ظهور کوادکوپترها باعث تحولی شگرف در این زمینه شد تنها یک فرد با یک هزینه معقول و بسیار کمتر از گذشته کافی بود تا بتواند زیباترین تصاویر هوایی را در کمترین زمان ممکن و با کمترین محدودیتهای پرواز به تصویر بکشد.  به همین دلیل بعد از ظهور کوادکوپترها تنوع تصاویر هوایی بسیار بیشتر شد.

شاید تاکنون به این فکر کرده باشید که شما هم علاقه مند به خرید کواد کوپتر دوربین دار هستید. اگر پاسختان آری است باید بدانید که جزو دسته عظیمی از علاقه‌مندان به کوادکوپتر هستید و اگر تصمیم تان برای خرید آن جدی است باید به چند نکته توجه کنید.

خرید کوادکوپتر دوربین دار

برای خرید کواد کوپتر دوربین دار به نکاتی باید توجه کرد تا بتوانیم بهترین انتخاب را با توجه به محدودیت قیمت خود داشته باشیم. اولین مورد دوربین کوادکوپتر است بدون شک است شما از خرید یک کوادکوپتر دوربین دار ثبت تصاویر هوایی زیباست و این امر بدون وجود یک دوربین با کیفیت ممکن نیست بنابراین اولین و مهمترین نکته ای که باید در خرید کوادکوپتر به آن توجه کنید کیفیت دوربین آن است.

متاسفانه با افزایش روز افزون شرکت های سازنده کوادکوپتر به‌دلیل افزایش تقاضا و تمایل به فروش این شرکتها اطلاعات ممکن است در مورد دوربین کوادکوپترها چندان صحیح نباشد. مثلاً ممکن است یک شرکت کوچک ادعا کند که دوربین کوادکوپترهای آن در حد خوب و مثلا 4k است. اما بعد از تصویربرداری می‌بینیم که کیفیت تصاویر آن حتی از کیفیت دوربین های ۷۲۰ پیکسل یک شرکت عادی کمتر است بنابراین اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای خرید کوادکوپتر دوربین دار حتماً مدلی را تهیه کنید که شرکت آن معتبر باشد.

مقالات زیادی در اینترنت در مورد برترین شرکت های سازنده کوادکوپتر وجود دارد که با مراجعه به آنها می توانید با توجه به محدوده قیمت خود و موجود بودن آن مدل ها در بازار برند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دومین نکته ای که در خرید کوادکوپتر باید به آن توجه کنید بهره‌مندی کوادکوپتر از یک گیمبال نو و با کیفیت است که این بار وسیله‌ای است که دوربین به آن وصل می‌شود و لرزش های پرنده به دوربین منتقل نمی‌شود این قطعه باعث می شود تا تصاویر شما بدون لرزش و بسیار نرم ثبت شود که این موضوع در کیفیت نهایی تصاویر بسیار موثر است.البته باید بدانید که گیمبال قطعه گران‌قیمتی است و وجود آن بر روی کوادکوپتر باعث افزایش قیمت آن می شود بنابراین اگر محدوده قیمت مورد نظر شما پایین است باید بدانید که نمی توانید کوادکوپتر دوربین دار به همراه گیمبال تهیه کنید و باید به سراغ نسخه‌های عادی بروید که دوربین توسط سرو حرکت می کند.

در مدل های ارزان قیمت که دوربین توسط یک سرور و حرکت می‌کند امکان تنظیم زاویه دوربین بر روی سوژه مورد نظر خود را دارید اما لرزش های کوادکوپتر به دوربین قل می‌شود و باید بدانید که نمی‌توانید در شرایطی که هوا ناآرام است و یا کوادکوپتر به هر دلیلی دچار لرزش است تصاویر با کیفیتی بگیرید.

خرید کوادکوپتر دوربین دار

همانطور که گفته شد گیمبال قطعه گران‌قیمتی است که در ابتدا فقط شرکتهای حرفه‌ای توانایی نصب آن بر روی کواد کوپتر های خود را داشتند اما خوشبختانه رفته‌رفته قیمت این قطعه پایین آمد و شرکت‌های با قیمت متوسط هم توانستند کوادکوپترهای تولید کنند که دارای یک گیمبال با کیفیت باشد، بنابراین در حال حاضر می‌توان گفت که تو محدوده قیمتی از کوادکوپترهای متوسط و کوادکوپترهای گرانقیمت دارای گیمبال ها هستند.

نکته دیگری که باید در مورد گیمبال به آن توجه داشته باشید تک محور بودن دو محور بودن و یا سه محور بودن آن است این موضوع دامنه عملکرد شما را روی دوربین بسیار تحت شعاع قرار می‌دهد کیمبال تک محوره فقط قابلیت چرخش و لرزش گیر بودن در یک جهت را دارا می باشد اما گیمبال دو و سه محور توانایی جهت‌گیری و چرخش در دو و سه محور را دارند که طبیعتاً باعث آزادی عمل بیشتر خلبان برای ثبت تصاویر هوایی زیباتر و پوشش بهتر لرزش‌های دوربین می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کوادکوپتر های دوربین دار و مشاهده انواع مدل های آن می توانید به سایت ایستگاه پرواز مراجعه کنید.

 
امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up