طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

اسکرامبل تخم‌مرغ در مایکروفر فقط در عرض ۲ دقیقه آماده خوردن است و همان مزه اسکرامبل معمولی را دارد. این مدل از صبحانه برای آغاز روز‌های کاری خیلی خوب است. این اسکرامبل تخم‌مرغ در مایکروفر را هم می‌توان ساندویچ کرد و هم در بشقاب قرار داد و با نان تست سرو کرد.

نکته جالبی که در مورد این دستورالعمل وجود دارد، این است که کثیف کاری کمتری دارد. شما تخم‌مرغ را در همان لیوانی که مخلوط کرده‌اید، می‌پزید. هیچ نیازی به تابه نیست، فقط یک لیوان قهوه نیاز دارید. بعضی اوقات ما حتی فرصت ۱۵ دقیقه نشستن و پختن تخم‌مرغ شکسته را روی اجاق گاز نداریم، این کار را باید آخر هفته انجام دهیم نه روز‌های کاری. زندگی واقعی همین است و چنان با عجله و شتاب از خانه بیرون می‌زنید که انگار هیچ وقتی برای توقف و صبحانه خوردن نیست.

طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

این صبحانه سریع همان چیزی ست که برای روز‌های پرعجله نیاز دارید. شما می‌توانید آن را با هر چیزی که خواستید همراه کنید. مثلا می‌توانید از مقداری پنیر چدار، سس تند یا سس کچاپ استفاده کنید.

ترفند‌های امنیتی

  • توجه کنید که هرگز سعی نکنید که تخم‌مرغ را با پوست داخل مایکروفر بگذارید، چون ممکن است خطرناک باشد. تخم‌مرغ منفجر می‌شود، چون بخار آن سعی می‌کند تا از داخل پوسته به بیرون بپرد. همچنین تخم‌مرغ نیمرو هم در مایکروفر چندان بی خطر نیست؛ در صورتی که زرده را قبل از پختن سوراخ نکنید، ممکن است دچار انفجار و پاشش شود. بهتر است تخم‌مرغ را بصورت اسکرامبل درست کنید که قبل از پختن، ابتدا آن‌ها را مخلوط می‌کنید.
  • بدون پوسته، بدون زرده کامل و در نهایت بدون مشکل؛ و برای امنیت بیشتر حواستان باشد که حتما از ماگ یا ظرفی که قابل گذاشتن در مایکروفر باشد، استفاده کنید. حالا نه فقط در مورد این غذا بلکه برای هر غذایی که در مایکروفر درست می‌کنید، این نکته را بخاطر داشته باشید. اگر برای اولین بار است که از این وسیله استفاده می‌کنید، این فقط یکی از آن قوانین استانداردی است که باید بخاطر بسپرید.

مواد لازم

  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • شیر: ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه

۱. ماگ قهوه با حجم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر را چرب کنید.

۲. تخم‌مرغ‌ها و شیر را داخل ماگ بریزید، نمک و فلفل را هم به آن‌ها اضافه کنید و با یک چنگال خوب بهم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط و یکدست شوند. باید زرده شکسته شود.

طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

۳. مخلوط را داخل مایکروویو روی درجه بالا به مدت ۴۰ ثانیه قرار دهید سپس لبه‌ها را به سمت داخل بهم بزنید. در مدل‌های جدید فر‌های مایکروویو، در توان بالا ابتدا با ۳۰ ثانیه شروع کنید، بهتر است، چون به این ترتیب خیلی پف نمی‌شوند.

۴. دوباره به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروفر بپزید سپس این روند پختن را با ۱۰ تا ۲۰ ثانیه یا تا زمانی که تخم‌مرغ‌ها بطور کامل پخته شوند، ادامه دهید.

طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

ساندویچ تخم‌مرغ با اسکرامبل در مایکروفر

طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

۱. شما می‌توانید اسکرامبل در مایکروفر را به صورت ساندویچ درآورید. برای درست کردن آن مطابق رهنمود‌های زیر عمل کنید:

۲. یک نان باگل را دو نیم کنید (یا نان همبرگر) و تست کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید پس از تست کردن، کره بمالید که البته من انجام نمی‌دهم.

۳. تخم‌مرغ‌ها را داخل مایکروفر طبق دستور بپزید (داخل ظرفی که کف آن پهن و گرد است، اسکرامبل را درست کنید تا نزدیک به قطر نان باشد).

۴. تخم‌مرغ پخته را روی نیمه بریده نان قرار دهید سپس روی آن را پنیر چدار رنده شده یا برش‌های نازک چدار قرار دهید.

۵. لایه بعد دو برش گوجه ورقه شده و لایه بعدی کاهو بگذارید.

۶. در انتها هم برش‌های آووکادو گذاشته و نیمه دیگر نان باگل را روی مواد بگذارید. حال نوش جان کنید.

طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

۷. در مدل تنبلانه هم فقط با ۱ تخم‌مرغ و بدون مخلفات و فقط همراه با نان باگل نازک سرو می‌شود.

نکات مهم

  • برای درست کردن تخم‌مرغ اسکرامبل در مایکروفر مجبور نیستید که حتما از ماگ استفاده کنید بلکه می‌توانید از هر ظرفی که مناسب مایکروفر باشد استفاده کنید. برای درست کردن ساندویچ تخم‌مرغ از یک ظرف پیرکس با کف پهن استفاده شده است، تا بهتر بتوان آن را بین دو تکه نان باگل قرار داد.
طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر
  • می‌توانید فقط با یک تخم‌مرغ این صبحانه را درست کنید. برای این کار زمان اول شما ۲۵ ثانیه است، دور بعد آن را در حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بپزید.
  • اگر بخواهید مواد را دو برابر کنید از یک ظرف مناسب مایکروفر (ماگ مناسب نیست) استفاده کنید که بتواند گنجایش حجم دو برابری مواد را داشته باشد. آن را در فواصل ۳۰ ثانیه بپزید و بین هر دور، آن را بهم بزنید.
  • تخم‌مرغ وقتی که پخته شود، به خوبی سفت می‌شود. اگر از پخته شدن آن‌ها مطمئن نیستید، لیوان را آهسته تکان دهید اگر تخم‌مرغ به حالت روان بود، یعنی پخته نیست. بخاطر داشته باشید که بخشی از فرایند پختن پس از برداشتن تخم‌مرغ‌ها از مایکروفر ادامه پیدا می‌کند بنابراین مراقب باشید که زیاد آن‌ها را نپزید، چون به هنگام بیرون رفتن از مایکروفر خشک و سفت خواهند شد.
  • اگر بخواهید تخم‌مرغ نرم و عسلی داشته باشید، از توان پایین‌تر مایکروفر (۶۰ تا ۷۰ درصد) استفاده کنید و در زمان‌های کوتاه‌تر فرایند پختن را انجام دهید.

ایده‌های برای همراهی با تخم‌مرغ اسکرامبل در مایکروفر

  • کالباس ورقه شده
  • گوجه ورقه‌ای
  • سبزیجات تازه مثل جعفری یا پیازچه
  • برش‌های آووکادو
  • پنیر از انواع چدار، سوئیس و غیره. رنده شده یا ورقه‌های نازک که سریع ذوب شوند.
  • سس تند
  • سبزیجات برشته (فلفل دلمه‌ای، قارچ و غیره)

منبع: cookingclassy

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up