بلندترین سرسره آبی جهان در جنگل‌های مالزی

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

این سرسره آبی ۱۱۴۰ متری که اخیرا در پارک جنگلی پنانگ مالزی ساخته شده، بلندترین سرسره آبی جهان است. رکورد فعلی بلندترین سرسره آبی جهان از سال ۲۰۱۵ متعلق به سرسره ۶۰۵ متری پارک اکشن در نیوجرسی است، اما تا یک ماه دیگر جای خود را به سرسره جدید مالزی خواهد داد.

 

بلندترین سرسره آبی جهان در مالزی

 

ماجراجویان می‌توانند ۴ دقیقه هیجان واقعی سرسره‌سواری را تجربه کنند. این سرسره از بالای تپه آغاز شده و بعد از طی مسیر ۱۱۴۰ متری از میان درختان جنگلی به یک استخر بزرگ در انتها می‌رسد.

 

بلندترین سرسره آبی جهان در مالزی

 

هدف اصلی ساخت این سرسره این بوده که بازدیدکنندگان کل پارک را تماشا کنند. یکی از سخت‌ترین بخش‌های ساخت آن هم عبور از میان جنگل و درختان بدون آسیب زدن به اکوسیستم بوده است. به همین منظور به جای استفاده از ماشین آلات سنگینی که معمولا در چنین پروژه‌هایی نیاز است، بیشتر مصالح با دست به محل ساخت‌وساز حمل شده اند. همچنین مهندسان سرسره را طراحی طوری کرده اند که به جای قطع کردن درختان، آن‌ها را دور بزند.

 

بلندترین سرسره آبی جهان در مالزی

 

معمولا برای ساخت سرسره‌ با این ابعاد به برجی با ارتفاع یک ساختمان ۲۰ طبقه نیاز است، که هم بسیار پرهزینه است و هم از نظر بصری نامطلوب؛ به خصوص در طبیعیی مثل جنگل پنانگ. بنابراین سرسره از یکی از تپه‌های اطراف آغاز می‌شود که می‌توانید با ماشین‌های کابلی به آن برسید.

 

بلندترین سرسره آبی جهان در مالزی

 

بلندترین سرسره آبی جهان در مالزی

 

منبع: odditycentral

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up