ماسک عسل و دارچین، اکسیر جوانی

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

 

ماسک عسل و دارچین,خواص عسل و دارچین,ماسک ضد جوش

خواص عسل و دارچین برای پوست

 

عسل و دارچین دو ماده‌ی پر خواص و همچنین پرکاربرد برای درمان و پیشگیری از عارضه‌های پوستی مثل آکنه و جوش، التهابات و قرمزی پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و… می‌باشد. پس می‌توان عسل و دارچین را یک زوج کامل و بی‌نقصی و اکسیر جوانی عنوان کرد. ما را همراهی کنید تا از خواص بی نظیر این دو ماده طبیعی و طرز طهیه یک ماسک فوق العاده با آن‌ها بهره ببرید.

خواص عسل و دارچین برای پوست

فواید عسل برای پوست: عسل آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است برای همین می تواند باکتری های مسئول بروز جوش ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک مانع از تکثیر باکتری ها در سطح پوست می شود.

 

این ماده ی غذایی ترشح سموم را کنترل می کند برای همین هم منافذ پوست را تمیز کرده و می بندد. آنتی اکسیدان های موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

 

خواص دارچین و تاثیر آن روی پوست: دارجین حاوی منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم و زینک(روی) نیز می‌باشد. البته دارچین از ویتامین‌ها نیز بی‌بهره نیست. ویتامین A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین اسید اسکوربیک و ویتامین‌های E و K نیز جزو ویتامین‌های این ادویه‌ی خوش عطر می‌باشند.

 

این ادویه‌ی به ظاهر ساده میزان قابل‌توجهی اسیدهای آمینه مانند «والین»، «ترئونین»، «تریپتوفان»، «آرژنین» و «آلانین» دارد. دارچین یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است که می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله کند

 

ماسک عسل و دارچین

ترکیب دارچین با عسل برای رفع جوش ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق العاده بوده همچنین اگر پوست نازکی دارید به طوری که مویرگ هایتان پیداست (همان کوپروزها یا رگه های زیر پوست) نیز می توانید به ترکیب عسل و دارچین اعتماد کنید.

 

ماسک عسل و دارچین,خواص عسل و دارچین,ماسک ضد چروک

ماسک عسل و دارچین

 

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین

مواد لازم:

– ۳ قاشق غذاخوری عسل

– یک قاشق غذاخوری پودر دارچین

 

عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه نیز به ترکیب این ماسک اضافه کنید.

 

ماسک را روی پوست صورتتان بزنید و بیست دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید.

 

تذکر: بهتر است قبل از استفاده از این ماسک بر روی صورت، ابتدا آن را بر روی نقطه دیگری از پوست تان مانند پوست ساعد امتحان کنید و در صورت که پس از گذشت چند ساعت آن محل دچار علائم حساسیت مانند خارش یا سوزش یا قرمزی و … نشد، می توانید از آن بر روی صورت تان استفاده کنید. علت این کار آن است که برخی افراد به دارچین حساسیت دارند.

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.
لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up