استفاده از روغن کرچک در بارداری

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

روغن کرچک برای زایمان

خیلی از افراد برای کاهش درد زایمان خود از روغن کرچک استفاده می کنند

 

روغن کرچک به عنوان یکی از بهترین ملین ها شناخته شده است. روغن کرچک می تواند باعث گرفتگی عضلات روده ها شود که باعث تحریک روده می شود و در نتیجه رحم خود را برای زایمان آماده میکند.

 روغن کرچک از دانه های گیاهی به نام Ricinus communis گرفته می شود. این گیاه بومی هند است. ترکیب شیمیایی روغن کرچک غیر معمول است، زیرا به طور عمده شامل اسید ریسینولئیک، اسید چرب است. غلظت بالای این روغن باعث شده است خواص مختلف درمانی داشته باشد. برای هزاران سال، این روغن برای بیماری های مختلف از جمله داروهای گیاهی در سراسر جهان استفاده شده است:

آیا برای کاهش درد زایمان می توانیم از روغن کرچک استفاده کنیم؟
با اینکه از نظر علمی هنوز ثابت نشده است، اما خیلی از افراد برای کاهش درد زایمان خود از روغن کرچک استفاده می کنند. با این وجود، قبل از هفته 37 ام نمی توانید از آن استفاده کنید. همچنین بدون مشورت با پزشک نباید از آن استفاده کنید.

چگونه روغن کرچک باعث القای درد زایمان می شود؟
روغن کرچک به عنوان یکی از بهترین ملین ها شناخته شده است. روغن کرچک می تواند باعث گرفتگی عضلات روده ها شود که باعث تحریک روده می شود و در نتیجه رحم خود را برای زایمان آماده میکند.

روغن کرچک جذب مایعات را محدود می کند. در نتیجه آب بدن کم می شود و انقباض به وجود می آید.

-تحقیقات نشان داده است که اسید موجود در روغن کرچک به انقباض در رحم کمک می کند.

روغن کرچک برای زایمان

 بهتر است که 38 هفته تقریبا پر شود بعد اقدام به خوردن روغن کرچک بکنید

زمان و مقدار روغن کرچک برای زایمان
بهتر است که 38 هفته تقریبا پر شود بعد اقدام به خوردن روغن کرچک بکنید، چون ممکن است انقباضات شروع گردد و تحریک زایمانی داشته باشید. هر شب به مقدار 30 سی سی کفایت می کند.

در حالی که بعضی از مادران یک یا دو ساعت پس از مصرف روغن کرچک حرکت روده را تجربه می کنند، دیگران تحت تاثیر قرار نمی گیرند. گزارش هایی وجود دارد که نوزاد در عرض چند ساعت پس از استفاده از القاء روغن کرچک به دنیا آمده است. مطالعات محدود پزشکی نشان می دهد که تاثیر روغن کرچک در عرض 24 ساعت اول پس از خوردن آن بیشتر است.

آیا مصرف روغن کرچک در بارداری خطری دارد؟
در هنگام استفاده از روغن کرچک برای القای بارداری ممکن است برخی زنان با مشکلاتی روبرو شوند:

1. اسهال و از دست دادن آب بدن
ممکن است با خوردن روغن کرچک حالت تهوع ، اسهال و گرفتگی عضلات داشته باشید. اسهال و حالت تهوع می تواند باعث کم شدن آب بدن شود که در نتیجه خستگی هم احساس می شود. این فشار می تواند منجر به افزایش ضربان قلب جنین نیز شود.

2. دفع مکونیوم
چون روغن کرچک از رحم به جنین می رسد، می تواند باعث دفع مکونیوم شود. دفع مکونیوم باعث تاخیر در رشد جنین می شود. با این وجود، دفع مکونیوم به خاطر خوردن روغن کرچک هنوز ثابت نشده است.

 

منبع:

niniban.com
ooma.org

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up