تن ماهی و نخود فرنگی؛ اسنک ۵ دقیقه‌ای

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

مجله کوروش: غذاهای روزهای آخر هفته و تعطیل باید یک فرق اساسی با سایر روزها داشته باشند. در روزهای تعطیل آخر هفته تمام اعضای خانواده در منزل یا سفر دور هم هستند. به همین خاطر باید به فکر تهیه غذایی بود که در عین وقت گیر نبودن و سریع تهیه شدن، خوشمزه و باب میل تمام اعضای خانواده باشند.

اسنک‌ها انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای روزهای تعطیل هستند، به خصوص اگر دورهمی دارید یا می‌خواهید به یک سفر کم هزینه و جمع و جور بروید. طرز تهیه اسنک خوشمزه تن ماهی و نخود فرنگی که در مدت زمان ۵ دقیقه حاضر می‌شود را در ادامه مطلب بخوانید.

مواد لازم

  • ماهی ساردین کنسروی: ۲ عدد
  • تن ماهی در روغن زیتون: یک کنسرو
  • نخود فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • کره: ۳۰ گرم
تن ماهی و نخود فرنگی؛ اسنک ۵ دقیقه‌ای

طرز تهیه اسنک تن ماهی

1. برای درست کردن اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی کافی است دو عدد ماهی ساردین کنسروی را به قطعات کوچک تقسیم کنید، ماهی تن را هم ریز کنید و هر دو را به همراه کره در میکسر یا غذاساز بریزید تا کاملا با هم مخلوط شوند (اگر رژیم لاغری دارید کرده را حذف کنید).

2. اسنک شما به همین سادگی آماده است و کافی است روی آن یک قاشق غذاخوری نخود فرنگی پخته یا کنسرو شده، کمی گشنیز خرد شده، جعفری یا خیارشور بریزید. اضافه کردن آووکادو پوره شده به این اسنک هم انتخاب بدی نیست اما کاملا اختیاری است. اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی را با نان تست، نان ترتیلا یا نان سوخاری میل کنید.

خواص تغذیه‌ای

ماهی‌های کوچک «ساردین» سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین D و کلسیم هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ساردین کیفیت شیر زنان شیرده را بالا می‌برند و برای زنان باردار هم بسیار مفید هستند. ساردین نسبت به سایر ماهی‌ها جیوه کمتری دارد.

از سوی دیگر ماهی تن هم چه به صورت تازه و چه به صورت کنسروی سرشار از اسیدهای چرب امگا که هم برای سلامت کلیه اندام‌های حیاتی بدن به خصوص قلب، پوست و مو و چشم بسیار مفید است. ماهی تن سبب کاهش کلسترول بد، تنظیم گردش خون و سلامت قلب می‌شود.

علاوه بر این ماهی تن سرشار از پروتئین، پتاسیم، زینک و سلنیوم است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری هستند. اگر کمبود ویتامین B، ویتامین D و آهن در شما تشخیص داده شده است، مصرف تن ماهی برای شما بسیار مفید است. ماهی تن سرشار از فلوکستین است، یک ماده شیمیایی آرام‌بخش که حتی به کاهش آثار افسردگی هم کمک می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماهی تن علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، از بدن در ابتلا به انواع سرطان محافظت می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مصرف ماهی تن سبب ترشح هورمون «لپتین» در بدن می‌شود. این هورمون سبب کاهش اشتها و احساس سیری در شما می‌شود. بنابراین اگر برنامه کاهش وزن دارید حتما مصرف کنسرو تن ماهی یا ماهی تن تازه را رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

نخود فرنگی هم از جمله حبوبات خوشمزه‌ای است که برای تهیه انواع اسنک، پیش غذا و سالاد کاربرد دارد. به طور خلاصه نخود فرنگی سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، منگنز و فیبر است که به خاطر وجود فیبر فراوان علاوه بر احساس سیری باعث کاهش وزن و تناسب اندام هم می‌شود.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/828779/تن-ماهی-و-نخود-فرنگی-اسنک-۵-دقیقه‌ای

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up