مصرف روغن کرچک برای زایمان

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

مصرف روغن کرچک برای زایمان,عوارض مصرف روغن کرچک برای زایمان,دلایل مصرف روغن کرچک برای زایمان

 روغن کرچک به عنوان ملین برای درد زایمان شناخته شده است

 
روغن کرچک چیست؟
روغن کرچک از دانه های گیاهی به نام Ricinus communis گرفته می شود. این گیاه بومی هند است. ترکیب شیمیایی روغن کرچک غیر معمول است، زیرا به طور عمده شامل اسید ریسینولئیک، اسید چرب است. غلظت بالای این روغن باعث شده است خواص مختلف درمانی داشته باشد. برای هزاران سال، این روغن برای بیماری های مختلف از جمله داروهای گیاهی در سراسر جهان استفاده شده است:
– درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست
– درمان انواع عفونت ها و بیماری های پوستی
– درمان درد و التهاب
– تحریک سیستم ایمنی بدن

امروزه روغن کرچک در بسیاری از کاربردهای غیر دارویی یافت می شود:
– روغن کرچک به عنوان یک مهارکننده قالب، افزودنی مواد غذایی و عامل طعم دهنده استفاده می شود.
– اغلب به مواد مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مانند شامپو، صابون و رژ لب اضافه می شود.
– روغن کرچک در کالاهای تولیدی مانند پلاستیک، الیاف، رنگ و غیره استفاده می شود.

روغن کرچک برای طعم و مزه ناخوشایند آن مشهور است. عوارض جانبی آن می تواند ناخوشایند و حتی خطرناک باشد. این روغن می تواند باعث حالت تهوع و اسهال و کم آبی بدن شود.

روغن کرچک برای درد زایمان:
روغن کرچک به عنوان ملین شناخته شده است. مصرف مقادیر کم روغن کرچک باعث ایجاد اسپاسم در روده می شود که می تواند روده و عصب واگال را تحریک کند. این اسپاسم و تحریک ممکن است باعث تحریک رحم شود.

همچنین تصور می شود روغن کرچک ممکن است جذب مایع و الکترولیت ها را در روده کوچک کاهش دهد. این مسئله می تواند باعث اسهال و احتمالا انقباض شود. روغن کرچک ممکن است باعث آزاد شدن گیرنده های پروستاگلاندین شود، که منجر به انقباض رحم می شود.

آیا واقعا روغن کرچک اثر می کند؟
نتایج القای روغن کرچک مخلوط است. یک مطالعه کوچک منتشر شده در درمان های جایگزین سلامت و پزشکی نشان داد که بیش از نیمی از کسانی که روغن کرچک استفاده کردند در عرض 24 ساعت زایمان کردند.  یکی دیگر از مطالعات بزرگ، که نزدیک به 10 سال بعد در مجله زنان و زایمان استرالیا و نیوزلند منتشر شد، استفاده از روغن کرچک را دوباره مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد در حالی که اثرات مضر مربوط به روغن کرچک برای مادر یا نوزاد وجود ندارد، این ماده به ویژه در القاء درد زایمان، مفید نیست.

روغن کرچک ممکن است منجر به انقباض های نامنظم و دردناک شود که می تواند باعث ایجاد استرس در مادر و نوزاد شود. این امر می تواند منجر به خستگی شود. همچنین ممکن است کودک شما قبل از زایمان مکونیم یا اولین مدفوع خود را دفع کند. این امر می تواند پس از تولد مشکل ساز باشد.

آیا باید از القا کننده زایمان طبیعی استفاده کرد ؟
بنا به گزارش کنگره زنان و مامایی، بارداری بین 39 تا 40 هفته و 6 روز در نظر گرفته می شود. بین 41 هفته و 41 هفته و 6 روز، بارداری تاخیر داشته است. پس از 42 هفته، تاخیر بیشتر می شود. در اغلب موارد، القای درد زایمان یک تصمیم پزشکی است که برای ایمنی شما و کودک شما استفاده می شود. به احتمال زیاد در شرایط زیر القا استفاده می شود:

– تقریبا دو هفته بعد از تاریخ زایمان، زمانی که درد زایمان شروع نشده باشد.
– شما انقباضات ندارید، اما کیسه آب شما پاره شده است.
– در رحم شما عفونت دارید
– کودک شما با نرخ مورد انتظار رشد نمی کند.
– مایع آمنیوتیک کافی در اطراف نوزاد شما وجود ندارد.
– شما در معرض انقباض جفتی هستید.
– فشار خون بالا، دیابت یا بیمامری دیگری که می تواند شما یا کودک شما را در معرض خطر قرار دهد وجود دارد.

اگر هیچ یک از این شرایط برای شما اعمال نگردد، حاملگی شما کامل است و آماده هستید که زایمان کنید. بنابراین می توانید از روش های دیگر برای القای درد زایمان استفاده کنید. این موارد عبارتند از:
– خوردن غذاهای تند
– داشتن رابطه جنسی
– تحریک نوک پستان
– طب فشاری

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد این روش ها کار می کنند.

 

مصرف روغن کرچک برای زایمان,عوارض مصرف روغن کرچک برای زایمان,دلایل مصرف روغن کرچک برای زایمان

 یکی از عوارض مصرف روغن کرچک برای زایمان، اسهال و استفراغ می باشد

اثرات جانبی روغن کرچک برای زایمان
عوارض جانبی روغن کرچک میتواند شامل موارد زیر باشد:
– اسهال
– استفراغ
– انقباض رحم
– حالت تهوع

پزشکان روغن کرچک را به دلیل عوارض جانبی بالقوه مانند کم آبی (از مدفوع و / یا استفراغ)، پریشانی جنین و مکانیوم در نوزاد توصیه نمی کنند. هرگز بدون مشورت با پزشک خود روغن کرچک را استفاده نکنید. همیشه قبل از استفاده از آن، با ماما یا پزشک خود درباره هر نوع القاء صحبت کنید.

علاوه بر این، القاء قبل از تاریخ دقیق زایمان اگر علت پزشکی وجود نداشته باشد ایده خوبی نیست. حتی پس از آن، القاء با روغن کرچک ممکن است بهترین گزینه نباشد، زیرا تکنیک های القاء پزشکی و جایگزین غیر پزشکی وجود دارد.

زمان و مقدار روغن کرچک برای زایمان:
بهتر است که 38 هفته تقریبا پر شود بعد اقدام به خوردن روغن کرچک بکنید، چون ممکن است انقباضات شروع گردد و تحریک زایمانی داشته باشید. هر شب به مقدار 30 سی سی کفایت می کند.

در حالی که بعضی از مادران یک یا دو ساعت پس از مصرف روغن کرچک حرکت روده را تجربه می کنند، دیگران تحت تاثیر قرار نمی گیرند. گزارش هایی وجود دارد که نوزاد در عرض چند ساعت پس از استفاده از القاء روغن کرچک به دنیا آمده است. مطالعات محدود پزشکی نشان می دهد که تاثیر روغن کرچک در عرض 24 ساعت اول پس از خوردن آن بیشتر است.

اکثر مطالعاتی که بر روی روغن کرچک برای القاء انجام شده اند هیچ تفاوت معنیداری در نوع تولد طبیعی، سزارین یا واژینال یا طول درد زایمان نشان نداده است. آنها همچنین شواهدی از مشکلات افزایش یافته مانند عفونت و یا رنگ مکونیم در مایع آمنیوتیک پیدا نکردند. بزرگترین خطر تحمل مادران است – که چگونه روغن کرچک را تحمل می کنند. یک مطالعه نشان داد که مادری که روغن کرچک را مصرف کرده است، حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کند. گزارش های دیگر شامل مدفوع شل است که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

سایر جایگزین های القا کننده درد زایمان
اگر علت پزشکی برای القاء درد زایمان وجود داشته باشد، گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله:
– غشاء مصنوعی (پاره شدن کیسه آب)
– استفاده از پیتوسین (زایمان از طریق IV)
– پروستاگلاندین ها
– القاء کاتتر Foley  (مکانیکی)
– تحریک نوک پستان از طریق پمپ پستان یا دستی

تصمیم برای استفاده از یکی از این روش ها یا ترکیبی از این روش ها باید توسط شما و متخصص شما گرفته شود.

منبع: ooma.org

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up