طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

شیرینی شطرنجی, نحوه درست کردن شیرینی شطرنجی

طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی

مواد لازم جهت درست کردن شیرینی شطرنجی:

 

کره  یک پیمانه (160 گرم)
 پودر قند  یک پیمانه (115 گرم)
 وانیل شکری  1/4قاشق چایخوری
 آرد  سه پیمانه(315 گرم)
 نمک  1/8 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1/4پیمانه (15 گرم)

طرز تهیه شیرینی شطرنجی:
کره، پودر قند و وانیل را با همزن برقی می‌زنیم تا لطیف شود. آرد و نمک را الک کرده و به تدریج به آن اضافه نموده و خوب ورز می‌دهیم تا خمیر یک دست شود، سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط نموده و استراحت می‌دهیم. طرزتهیه شیرینی شطرنجی دو رنگ را به دو صورت مختلف می باشد.

 

 طرز تهیه شیرینی شطرنجی:روش اول

1- برای خمیر مارپیچی، مقداری از خمیر وانیلی را برداشته و روی کاغذ روغنی به ابعاد 10×10 باز نموده، خمیر شکلاتی را نیز با همین ابعاد باز کرده و روی خمیر وانیلی قرار داده و رول می‌کنیم و درون یخچال کمی استراحت می‌دهیم. خمیر را با چاقو به ضخامت نیم سانتی‌متر برش داده و با فاصله مناسب در سینی فر می‌چینیم.

 

طرز تهیه شیرینی شطرنجی:روش دوم
2- خمیر شکلاتی را به شکل مستطیل به ضخامت یک سانتی‌متر روی سطح صافی باز کرده، روی آن را به وسیله قلم مو مرطوب می‌کنیم. خمیر وانیلی را نیز به قطر سه سانتی‌متر لوله کرده، روی آن قرار می‌دهیم، خمیر را لوله کرده و روی آن را پوشانده و مدتی در یخچال استراحت می‌‌دهیم. سپس آن را بیرون آورده و به صورت باریکه‌های نیم سانتی‌متری برش داده و در سینی فر می‌چینیم و در طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد(250 درجه فارنهایت) گرم کرده‌ایم، به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار می‌‌دهیم تا بپزد. سپس شیرینی را از فر بیرون آورده، پس از دو دقیقه برروی پنجره فلزی منتقل نموده و پس از این‌که سرد شد، در ظرف مورد نظر می‌چینیم.

 

منبع : sooran.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up