زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند که باید حتما از آن ها دیدن کنید!

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

هندوستان کشور رنگ ها و شگفتی هاست و در هر گوشه از این کشور پهناور می توانید جاذبه های فراوانی پیدا کنید. وقتی برای اولین بار به هند سفر می کنید تنوع رنگ ها شما را غافلگیر می کند: لباس های رنگی، زیورآلات رنگی، استفاده از گل های رنگارنگ در مناسبت های مختلف، بناهای تاریخی رنگی و حتی جشن های رنگی. هرچند گوشه گوشه این سرزمین شگفت انگیز مملو از رنگ است اما امروز می خواهیم شما را به سرزمین رنگارنگ هندوستان ببریم و چند مورد از رنگارنگ ترین مکان ها در هند را به شما معرفی کنیم.

  

داشاش وامِد گات | Dashashwamedh Ghat
شهر واراناسی از جنبه های بسیاری اهمیت دارد و مقدس ترین شهر در کل هندوستان به شمار می آید. این شهر هزاران سال است که قطب اصلی مراسم ها و آئین های مذهبی محسوب می شود و در مناسبت های مختلف هزاران نفر از مناطق مختلف به این شهر می آیند. یکی از محبوب ترین مکان ها در این شهر داشاش وامد گات است که نیایش عصرگاهی در این مکان برگزار می شود. در هند و در کنار سواحل رودخانه ها و دریاها پلکان هایی به نام «گات» وجود دارند که در نهایت آن قدر پایین می روند تا به آب برسند. داشاش وامد گات یکی از معروف ترین گات ها در هند است و هنگام برگزاری مراسم آئینی به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می شود. مردم از نقاط مختلف در این مکان جمع می شوند و شاهد انواع نمایش های آتش بازی، رقص و نمایش های رنگارنگ و تماشایی هستند.

زیباترین مکانهای هند

شهر واراناسی از جنبه های بسیاری اهمیت دارد و مقدس ترین شهر در کل هندوستان به شمار می آید

چودی بازار | Choodi Bazaar
النگوهای هندی که در زبان محلی چودی نامیده می شود از مواد مختلف مثل شیشه، پلاستیک یا سنگ ساخته می شوند و بسیار رنگارنگ و شاد هستند. چودی بازار در حیدرآباد هند یکی از مشهورترین و بهترین بازارها برای خرید النگوهای هندی و همین طور زیورآلات است. در این بازار مغازه های متعددی وجود دارد و انواع چودی و زیورآلات دیگر را در معرض فروش قرار داده اند. النگوها و زیورآلات رنگی، طلایی و براق نمایی بسیار تماشایی به این بازار داده و آن را به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل کرده است. در این بازار می توانید سوغاتی های خوب و زیبایی برای عزیزانتان خریداری کنید. 

زیباترین مکانهای هند

النگوهای هندی از مواد مختلف مثل شیشه، پلاستیک یا سنگ ساخته می شوند و بسیار رنگارنگ هستند

جشن رنگ هولی | Holi Festival
در کنار بناها و مکان های طبیعی رنگارنگ در هند جشن های متعددی هم اختصاصا در مورد رنگ هستند! یکی از مشهورترین و محبوب ترین این جشن ها، هولی است که در اواخر اسفند ماه برگزار می شود. احتمالا عکس هایی از این جشن را تا به حال دیده اید: در جشن هولی مردم، دوستان و خانواده ها دور هم جمع می شوند و روی هم رنگ می پاشند! اگر شانس این را داشته باشید که در زمان برگزاری جشن هولی در هند باشید می توانید حسابی رنگی شوید و از این جشن شاد و رنگارنگ لذت ببرید. جشن هولی در سرتاسر هند برگزار می شود، با این حال این جشن در شهر ورینداوان که محل تولد کریشناست با شور و حرارت بسیار بیشتری برگزار می شود. در روز برگزاری جشن هولی این شهر به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می شود و ابرهایی از رنگ، جنگ آبی و رقص و موسیقی چهره شهر را به کلی دگرگون می کند. 

زیباترین مکانهای هند

در کنار بناها و مکان های طبیعی رنگارنگ در هند جشن های متعددی هم اختصاصا در مورد رنگ هستند

 
مونار | Munnar
تپه های مونار در ایالت کرالا در جنوب هند قرار دارد و پوشیده از شالیزارهای سرسبز چای است. نمای تپه های متعدد که با بوته های چای مفروش شده اند به خودیِ خود چشم اندازی زیبا ایجاد می کند، با این حال در تابستان که فصل شکوفایی گل هایی به نام نیلاکورینجی (Neelakurinji) است این تپه ها غرق در رنگ بنفش زیبا و چشم نوازی می شوند. این گل های زیبا مونار را به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می کند و بسیاری در این زمان خود را از نقاط مختلف به کرالا می رسانند. بهترین مکان برای دیدن چشم اندازهای بنفش این گل ها پارک ملی اراویکولام (Eravikulam) است.
  

زیباترین مکانهای هند

تپه های مونار در ایالت کرالا در جنوب هند قرار دارد و پوشیده از شالیزارهای سرسبز چای است

 

 شهر جودپور | Jodhpur
شهر جودپور در ایالت راجستان هند قرار دارد و به جرات یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند است. بخش قدیمی و تاریخی شهر به دستور راه جودا در قرن ۱۵ به رنگ آبی درآمده است و ظاهر بسیار زیبایی به شهر داده است. در حقیقت هیچ کس علت واقعی این کار را نمی داند، با این حال قدم زدن در کوچه پس کوچه های آبی بافت قدیمی تجربه ای بی نظیر و لذت بخش خواهد بود. در این منطقه می توانید علاوه بر پرسه زدن در منطقه آبی شهر از قلعه تاریخی مهرانگر (Mehrangarh) هم دیدن کنید.

 

زیباترین مکانهای هند

شهر جودپور در ایالت راجستان هند قرار دارد و به جرات یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند است.

 

 دره گل ها | Valley of Flowers
یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند پارک ملی دره گل ها در ایالت اوتاراکند (Uttarakhand) هند است که به خاطر تنوع گل هایش شهرتی جهانی دارد. ایالت اوتاراکند در شما کشور هندوستان و نزدیک به رشته کوه های هیمالیا قرار دارد و به دلیل آب و هوای کوهستانی و هوای خنک و مطبوعش منطقه ای ایده آل برای رشد گل و گیاهان است. این پارک در مساحتی بالغ بر ۹ هزار هکتار ایجاد شده و بسیاری از گونه های گل نادر یا در معرض نابودی در این دره وجود دارند. جالب است بدانید که دره گل ها در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. هنگام شکوفایی گل ها بین ماه های جولای و آگوست این دره به یک بهشت بی بدیل و فوق العاده زیبا تبدیل می شود.

زیباترین مکانهای هند

یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند پارک ملی دره گل ها در ایالت اوتاراکند هند است

 منبع: theculturetrip.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up