چگونه متناسب با فرم چشم‌ها خط چشم بکشیم؟

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

خط چشم آرایش را تکمیل می کند و یاد گرفتن آن به کمی تمرین و زمان نیاز دارد. به خصوص خط چشم های دنباله دار که به آن خط چشم گربه ای هم می گویند. نکته مهمی که حتما باید هنگام کشیدن خط چشم در نظر بگیرید فرم چشم های تان است. بعد از انتخاب فرم چشمتان مطابق با روش هایی که در زیر توضیح داده ام خط چشم بکشید.

 

چشم های با فاصله

خط چشم

چشم های با فاصله

 

با کوتاه و به سمت بالا کشیدن دنباله خط چشم فاصله چشم ها را کمتر کنید. خط چشم را روی خط اشک یا خط مژه (واترلاین) بکشید. هنگام کشیدن خط چشم در گوشه داخلی قسمت بالا و پایین چشم بسیار مراقب باشید. خط قسمت داخلی چشم را کمی کشیده تر بکشید تا در ظاهر صورت تعادل ایجاد شود.

 

چشم های کم فاصله 

کشیدن خط چشم

 

درست بر عکس چشم های با فاصله برای این مدل چشم ها باید خط قسمت بیرونی چشم یعنی دنباله را بلندتر، صاف تر و به حالت افقی بکشید. گوشه داخلی چشم را خط چشم نزنید و بیشتر به گوشه خارجی تمرکز کنید تا فاصله چشم ها کمی بیشتر نشان داده شود.

 

چشم های ریز

خط چشم

 

برای چشم های ریز کمی خط چشم را محو کنید. هر چه خط چشم واضح تر باشد چشم ها ریزتر نشان داده می شود. به جای خط چشم مدادی از خط چشم های مایع استفاده کنید. فقط روی پلک بالا خط چشم بکشید و تا دنباله آن را محو کنید.

 

چشم های پف کرده

کشیدن خط چشم

 

اگر خط چشم باریک بکشید هنگام باز کردن چشم مشخص نمی شود پس بهتر است پهن تر بکشید. زیر خط مژه بالا و داخل خط اشک (واترلاین) نیز بکشید تا تعادل بیشتری ایجاد کنید. چشم های پف کرده نباید برای پلک پایین خط چشم بکشند زیرا چشم ها کوچک تر نشان داده می شوند. فقط در قسمت گوشه خارجی چشم کافی است.

 

چشم های بادامی

خط چشم

 

برای این که خط چشم بزرگ تر و زیباتر نشان داده شود فقط یک سوم چشم ها را خط چشم باریک بکشید و در انتهای خارجی چشم آن را ضخیم تر کنید. پایین پلک هم خط چشم بزنید تا فرم زیبای چشم ها بیشتر نشان داده شود.

 

چشم های کشیده به سمت بالا

کشیدن خط چشم

 

این فرم چشم ها شباهت زیادی به چشم های بادامی دارند. پلک بالایی را خط چشم بزنید و دنباله آن را به سمت بالا بکشید.

 

چشم های کشیده به سمت پایین

خط چشم

 

برای کشیدن این مدل چشم ها به سمت بالا دنباله خط چشم را پهن و به سمت بالا بکشید. خط چشم را از وسط پلک شروع کنید و دنباله آن را در زاویه ۴۵ درجه بکشید.

 

چشم های تک پلک

کشیدن خط چشم

 

از آن جا که این مدل چشم ها پلک ندارند خط چشم را تا جای ممکن نزدیک به خط مژه بکشید و دنباله آن ضخیم و کشیده باشد. اگر می خواهید چشم ها گردتر نشان داده شود از وسط پلک خط چشم را پهن کنید و دنباله آن را کوتاه تر بکشید.

 

منبع: بدونیم

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up