ترفند‌های آرایشی برای پوشاندن جوش صورت

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

وب سایت زیبامون: جوش صورت یکی از رایج ترین مشکلات پوستی در خانم هاست که زیبایی چهره و حتی آرایش صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا می دانید چگونه می توان با آرایش کردن جوش صورت را نیز به خوبی پوشش داد؟

جوش صورت در هر زمان و موقعیتی ممکن است روی پوست ایجاد شود و این مشکل پوستی در افرادی که دارای پوست چرب و روغنی هستند بیشتر نیز ایجاد می شود. اگر شما نیز با این مشکل روبه رو هستید و تمایل دارید بعد از آرایش کردن این جوش های نازیبا روی پوستتان دیده نشوند بهتر است از این ترفندها و نکات آرایشی که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید و از این طریق جوش های خود را با آرایش پوشش دهید.

ترفندها و نکات آرایشی برای پوشاندن جوش صورت

نکات آرایشی و زیبایی قدیمی برای جذابیت فوق العاده زنانه

پوست خود را تمیز نگه دارید

اولین توصیه این است که بعد از هر بار آرایش کردن پوست خود را به خوبی بشویید و از این طریق یک لایه برداری فیزیکی از سطح پوست خود داشته باشید. اگر پوست حساس و یا مستعد جوش و آکنه دارید توصیه می شود بعد از شستن صورت از مواد شیمیایی برای لایه برداری از پوست استفاده نکنید زیرا در این صورت با جوش و آکنه بیشتری مواجه خواهید شد. شستن منظم پوست صورت با مواد شوینده ملایم و یک لیف نرم به تدریج پوست صورتتان را روشن کرده و آثار باقی مانده از جوش را نیز از بین خواهد برد.

منافد پوست را سفت و محکم کنید

بهتر است قبل از آرایش کردن پوست خود را با یک تکه یخ که درون پارچه نخی قرار داده اید ماساژ دهید. این کار کمک می کند تا منافذ پوستی سفت و کوچک شده و از مسدود شدن منافذ پوستی به وسیله لوازم آرایش جلوگیری خواهد کرد. مسدود شدن منافذ پوستی یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش و آکنه است.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

استفاده از یک کرم مرطوب کننه خوب و باکیفیت می تواند یک پایه عالی برای آرایشتان باشد و همچنین کمک می کند تا پوستتان با آرایش نیز نفس بکشد. هرچه پوست مرطوب تر و هیدارته تر باشد احتمال ایجاد جوش و آکنه نیز در آن کمتر خواهد شد. قبل از ارایش کردن از یک کرم مرطوب کننده با خاصیت آبرسان استفاده کنید و از این طریق آرایش ماندگارتری نیز داشته باشید.

نکات آرایشی کاربردی برای خانم های شاغل

کانسیلر برای پوشش دادن جوش

کانسیلرها دارای اثر جادویی در پنهان کردن جوش و اکنه و همچنین ناهمواری های موجود بر روی پوست هستند. یک کانسیلر هماهنگ با رنگ پوست خود انتخاب کنید و مقداری از ان را روی جوش ها بزنید و سپس آن را با براش کمی محو کنید. بعد از کرم پودر زدن خواهید دید که به سادگی جوش ها پوشش داده شده اند.
استفاده از کانسیلرهای رنگی برای اصلاح رنگ پوست

کانسیلر رنگی

امروزه انواع مختلفی از محصولات آرایشی برای اصلاح رنگ پوست وجود دارند که کانسیلرهای رنگی یکی از این محصولات هستند. رنگ های مختلف کانسیلر را می توانید برای پوشش دادن انواع مختلف مشکلات پوستی استفاده کنید تا در نهایت رنگ پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

به عنوان مثال کانسیلر سبز برای پوشش دان آکنه، جای جوش و لکه های پوستی، کانسیلر زرد برای از بین بردن کبودی و یا لکه های تیره و بنفش بر روی پوست، کانسیلر صورتی برای پوشش دادن حلقه های تیره در اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

از اسفنج آرایشی استفاده کنید

اگر از اصلاح کننده های رنگ پوست مانند کانسیلرهای رنگی استفاده کرده اید حتمااز اسفنج آرایشی استفاده کنید تا رنگ پوستی بهتر و زیباتر داشته باشید. اسفنج را به آرامی روی پوست خود بمالید تا تمام رنگ ها در یکدیگر محو شده و در نهایت کرم پودر صاف تر و یکدست تری داشته باشید. برای اینکه کرم پودرتان نیز به طور یکدست و صاف روی پوست پخش شود بهتر است از اسفنج های آرایشی برای کرم پودر زدن استفاده کنید.

از محصولات آرایشی درخشان و پر زرق و برق استفاده نکنید

محصولات آرایشی که دارای درخشش و شاین زیادی هستند می توانند به سادگی منافذ پوست را مسدود کنند و از این طریق جوش و آکنه بیشتری را برایتان ایجاد نمایند. بنابراین اگر پوستتان مستعد جوش است پیشنهاد می شود از محصولات آرایشی بدون اکلیل، شاین و درخشش استفاده نمایید. علاوه بر این استفاده از لوازم آرایش طبیعی، معدنی یا ارگانیک نیز برای خانم هایی که پوست حساس دارند توصیه می شود.

در مرحله آخر آرایش پودر یا اسپری تثبیت کننده آرایش بزنید

بسیاری از خانم ها این مرحله از آرایش را فراموش می کنند اما خوب است بدانید استفاده از پودرهای تثبیت کننده ارایش و یا اسپری هایی که برای این منظور هستند کمک می کند تا آرایش ماندگارتری داشته باشید و بعد از گذشت چندیدن ساعت کرم پودر و یا آرایشتان حالت کیکی یا ماسیدگی بر روی پوستتان نداشته باشد. استفاده از تثبیت کننده های آرایش همچنین مانع از تجمع کرم پودر در اطراف جوش و ایجاد ظاهری نازیبا برای پوستتان خواهد شد.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up