راهنمای کامل آرایش چشم

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

آرایش چشم

با آرایش درست، می توان چشمان را بزرگ و زیبا نشان داد‎

 

اگر اهل آرایش باشید، قطعا می دانید که آرایش درست چشم، چقدر در تغییر چهره می تواند موثر باشد. با آرایش درست، می توان چشمان را بزرگ و زیبا نشان داد. حتی اگر مریض باشید یا کم خوابی داشته باشید با آرایش چشم می توان آثار آن را پنهان نمود.

 

سبک های مختلفی برای آرایش چشم وجود دارد.ما در اینجا آرایش کامل چشم ساده را آموزش می دهد.

 

۱) با پرایمر کارتان را شروع کنید

ابتدا اطمینان حاصل کنید پشت پلک کاملا تمیز است، سپس از پرایمر استفاده کنید. پرایمر کمک می کند آرایش چشم شما براق تر دیده شده و دوام بیشتری داشته باشد بخصوص اگر می خواهید آرایش چشم برای ساعات طولانی باقی بماند حتما این مرحله را پیاده کنید.

 

۲ ) ابروها را پر کنید 

شاید فکرکنید پرکردن ابرو چه ربطی به آرایش چشم دارد اما باید بدانید ابروها مثل قاب برای چشم ها هستند، بنابراین هر چه مرتب تر باشند آرایش چشم شما تکمیل تر و زیباتر به نظر میرسد. با یک سایه ابروی همرنگ داخل آن را پر کرده و فرم دهید. حتی می توانید برای بهتر فرم گرفتن ابروها به  آن کمی ژل بزنید.

 

هنگام ابرو کشیدن باید دقت داشته باشید که ابروها یک شکل و طبیعی دیده شوند. با دانستن اشتباهاتی که هنگام ابرو کشیدن مرتکب می شوید می توانید آرایش ابرو بهتری داشته باشید.

 

۳ ) با کمک سایه چشم به چشمانتان عمق بدهید 

با استفاده از سایه چشم می توانید به چشمانتان عمق داده و باعث شوید درشت تر دیده شوند. برای اینکار ابتدا از سایه چشم رنگ روشن تر استفاده کنید. سایه را به طور کامل پشت پلک بزنید سپس با یک سایه چشم تیره تر فقط انتهای پلک را بکشید. این کار باعث می شود به چشمها عمق بیشتری داده شود. برای اینکه آرایش چشم شما یکدست و بی نقص باشد باید در این مرحله سایه چشم تیره و روشن را در نقطه ای که به هم برمی خورند محو کنید.

 

روش آرایش چشم

با استفاده از سایه چشم میتوانید به چشمانتان عمق داده و باعث شوید درشت تر دیده شوند‎

 

۴ ) از رنگ درست برای سایه زدن استفاده کنید 

یکی از مهم ترین مراحل آرایش چشم، انتخاب رنگ صحیح برای سایه چشم است. بهترین کار این است که رنگی که خلاف رنگ چشم در چرخه رنگ است را انتخاب کنید، مثلا برای چشم آبی رنگهای مسی و برنزی زیباست. چشمان عسلی، سبز یا قهوه ای با رنگ بنفش و طیف این رنگ زیباتر دیده می شوند. برای انتخاب رنگ سایه چشم باید به رنگ پوست نیز دقت داشته باشید، هر چه پوست تیره تر باشد، باید از رنگ گرمتر برای آرایش چشم استفاده کنید.

 

برای اینکه بتوانید سایه چشم را زیباتر بکشید، بهتر است این ۶ نکته را درباره سایه چشم زدن بدانید.

 

اگر می خواهید آرایش چشم تیره داشته باشید یا می خواهید آرایش چشم شما بیشتر خودش را نشان دهد بهتر است رژ لب را روشن و رنگ لب انتخاب کنید. با این روش توجه جذب چشمها می شود.

 

۵ ) خط چشم را فراموش نکنید 

برای خط چشم کشیدن می توانید از مداد چشم، خط چشم ژله ای یا خط چشم مایع استفاده کنید، بهتر است وسیله ای انتخاب کنید که استفاده از آن برایتان راحت تر است. اگر رنگ چشم شما روشن است می توانید خط چشم قهوه ای بزنید اما چشمان قهوه ای با خط چشم مشکی زیباتر دیده می شوند. خطی باریک روی خط مژه پلک بالا بکشید، اگر دوست دارید می توانید این خط را ضخیم تر بکشید یا برای اینکه آرایش تیره تری داشته باشید از سایه قهوه ای یا مشکی برای تیره کردن زیر چشم استفاده کنید. برای کشیدن خط چشم بهتر است بدانید چشم چه فرمی دارد تا بتوانید خط چشم زیباتری بکشید. 

 

۶ ) آرایش چشم را با ریمل زدن به پایان برسانید 

ریمل زدن مهر پایانی آرایش چشم است و به نوعی آرایش چشم بدون آن تکمیل نیست. ریمل مژه ها را بلندتر، تیره تر و پرتر نشان می دهد و این باعث می شود چشمان شما جوانتر و شاداب تر دیده شود. ابتدا به کمک فرمژه، مژه ها را در یک مسیر حالت دهید سپس یک یا دوبار ریمل را روی مژه های بالا بکشید. اگر می خواهید دوبار روی هم ریمل بزنید بهتر است برای مرحله دوم ریمل زدن ۱۰ ثانیه صبر کنید. نحوه در دست گرفتن ریمل و حرکت دادن آن نیز بسیار مهم است بخصوص برای مژه های پایین، پس بهتر است بدانید ممکن است، چه اشتباهاتی هنگام ریمل زدن مرتکب می شوید. همچنین دانستن تفاوت بین برس های مختلف ریمل ها می تواند به شما کمک کند تا مرحله آخر آرایش چشم را به بهترین و بی نقص ترین شکل انجام دهید.

 

منبع: بانوی شهر 

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up