درس‌های کسب و کار از والت دیزنی

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از رازهای موفقیت همراه باشید :

یادداشتی از دیوید کی. ویلیام

مجله پنجره خلاقیت – ترجمه شادی حسن پور: زمانی که شجاعت کافی برای دنبال کردن رویاهایتان داشته باشید، به همه آنها دست خواهیدیافت. (والت دیزنی)

وقتی به بزرگ ترین افراد دنیا، که کسب و کارشان را خیلی ساده شروع کرده و به موفقیت هایی خارق العاده رسیده اند، فکر می کنید چه کسی به ذهنتان می رسد؟ اولین شخصی که من به خاطر می آورم، والت دیزنی است. والت دیزنی کارآفرین، انیماتور، صداپیشه و تولیدکننده ای بسیار قابل توجه بود. او 22 بار جایزه اسکار را از آن خود کرد و 59 بار برای تولید کارتون ها و فیلم های انیمیشنی نامزد دریافته جایزه شد. همه ما با این انیمیشن ها، مانند میکی ماوس، خاطره داریم.

 

دیزنی که یکی از پیشگامان صنعت انیمیشن بود، شرکت چند میلیارد دلاری والت دیزنی را بنا نهاد. او حتی شهربازی هایی را نیز برای تفریح خانواده ها تاسیس  کرد. اما مسیری که او برای رسیدن به اوج موفقیت طی کرد، مسیر ساده ای نبود. او نیز مانند بسیاری از ما با چالش های زیادی رو به رو و مجبور شد برای ادامه راه از پس موانع مختلفی برآید. در این مقاله به حقایق زندگی او می پردازیم که بیشتر مردم از آنها بی اطلاع اند؛ اما دانستن آنها عامل انگیزه بخش بسیار خوبی خواهدبود.

 

درس‌های کسب و کار از والت دیزنی

 

او ثروتمند به دنیا نیامده بود.


شاید دلتان بخواهد این طور فکر کنید که والت دیزنی به خاطر ثروت خانوادگی اش به این مقام دست یافته است. اما این طور نیست. والدین دیزنی، در تمام دوران کودکی او، مجبور به نقل مکان هایی همیشگی و جست و جوی کار و امنیت اقتصادی بودند.زمانی که او به سن 19 سالگی رسید، شروع به کشیدن نقاشی و فروختن آنها کرد. اما پول بسیار کمی در قبال این نقاشی ها نصیبش می شد و از پس اجاره خانه بر نمی آمد. به همین خاطر با دوستانش زندگی می کرد و خیلی اوقات غذای کافی برای خوردن نداشت. این که دیزنی پیشینه ای ساده و فقیرانه داشت اما توانست برندی ماندگار را به نام خود ثبت کند، موضوع بسیار الهام بخشی است. این مسئله نشان می دهد که برای رسیدن به موفقیت نیازی نیست که از ابتدا ثروتمند باشید.

به او گفته بودند که اصلا فرد خلاقی نیست!


شاید باورتان نشود، اما والت دیزنی- خالق نابغه میکی ماوس و بسیاری از شخصیت های معروف کارتونی دیگر- بارها به خاطر عدم خلاقیت و هنر کافی پاسخ منفی شنیده بود. زمانی که او از نشریات و جراید درخواست می کرد که به انتشار کارهای او بپردازند، آنها او را به دلیل عدم خلاقیت کافی رد می کردند. با این حال او به کارش ادامه داد. او از ایده پردازی و خلق شخصیت های کارتونی دست نکشید. ممکن است مردم شما را نیز از دنبال کردن رویاهایتان باز دارند یا به انتقاد از شما بپردازند. اما به کارتان ادامه دهید. هیچ کس شما را بهتر از خودتان نمی شناسد. هیچ کس از رویاهای درونی تان به اندازه خودتان باخبر نیست. به ندای درونی تان گوش دهید و رویاهایتان را مانند والت دیزنی دنبال کنید. شاید کار ساده ای نباشد. اما در نهایت متوجه خواهید شد که این همه سختی ارزش زیادی به همراه داشته است.

او بارها شکست خورد (ظاهرا بیش از 300 بار)


خیلی از مردم برای رسیدن به اهدافشان صد بار هم تلاش نمی کنند، چه برسد به 300 بار شکست! اما والت دیزنی بیش از 300 بار به در بسته خورد؛ از جمله شکست ناامیدکننده او در هنگام ورشکستگی اولین استودیوی انیمیشن سازی اش در بیست سالگی به نام لفوگرام (Laugh- O- Gram Studio). هر بار که شکست می خورد، درسی می گرفت و دوباره تلاش می کرد. زمانی که به اندازه والت دیزنی رویاهایتان را باور داشته باشید، حتی شکست های پی در پی نیز نمی توانند شما را از رسیدن به موفقیت بازدارند. به جای این که روی گذشته متمرکز شوید، به دستاوردهایی که می خواهید در آینده کسب کنید، فکر کنید. دیزنی گفته است: «زمانی که چیزی را باور دارید، آن را همه جانبه و بدون هیچ شک و تردید باورکنید.»

او روزهای تعطیلش را با دو دخترش می گذراند.


اگرچه والت دیزنی مردی فوق العاده پرمشغله بود، اما همیشه اولویت اول خود را به خانواده اش اختصاص می داد. او عاشق دو دخترش، دایان و شارون بود. روزهای تعطیل آنها را به گردش می برد و وقتی آنها در حال تاب بازی بودند، می نشست، نگاهشان می کرد و بادام زمینی می خورد. در یکی از همین روزهای گردش خانوادگی بود که او به این نتیجه رسید که باید شهربازی هایی برای گردش و تفریح کل خانواده ایجاد شود. دیزنی در سال 1955 اولین شهر بازی خانوادگی اش به نام دیزنی لند را افتتاح کرد.

او فقط برای طراحی نقشه اصلی دیزنی لند پنج سال زمان گذاشت.


دیزنی لند ایده ای یک شبه نبود. والت دیزنی پنج سال به سختی تلاش کرد تا برنامه این کار را طراحی کند. در حالی که بیشتر مردم پس از یک سال و اندی تلاش (یا حتی کمتر) قید آن کار را می زنند، دیزنی برای ساخت شادترین مکان دنیا اراده ای آهنین داشت. همیشه تصویر هدف اصلی زندگی تان را پیش چشم داشته باشید و همواره برای همه مردم دنیا خوب بخواهید. همان طور که دیزنی گفته است: «اگر می توانید رویای چیزی را داشته باشید، پس می توانید انجامش هم بدهید.»

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین رازهای موفقیت همراه باشید.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/662017/درس‌های-کسب-و-کار-از-والت-دیزنی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up