آنچه در مورد رشد کودک باید بدانید !

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از فرزندان همراه باشید :

رشد کودک,دانستنی های رشد کودک

در این مطلب به طور مختصر و کوتاه در مورد مسایلی گفته ایم که شاید در مورد مراحل رشد کودکان و فرزندان خود نمی دانید. مسایلی که شاید باعث تعجب شما شوند. این مسایل کلی و در زمینه رشد و پرورش کودک هستند.

درون رحم:

حس بویایی
جنین از هفته ۲۸ بارداری می تواند بوها را حس کند. محلول آمونیاکی که جنین در آن زندگی می کند بویایی او را تقویت می کند. به طور مثال، وقتی در ماه سوم غذایی سفارش می دهید که عطر بسیاری دارد، جنین نیز بوی غذایی که میل می کنید را همانند شما حس خواهد کرد و تشخیص خواهد داد.

کودکی:
افزایش وزن
همه می دانیم که کودک مدام در حال رشد است. اما این رشد چقدر است؟ به طور میانگین، هر کودک باید در سال نخست زندگی خود وزنی معادل سه برابر وزن زمان تولد را داشته باشد. از نظر قدی نیز باید به طور میانگین بین ۳ تا ۴ سانتی‌متر قدش بلند شود.

خردسال:
توانایی حرف زدن
کودکان بسیار سریع تر از زمانی که حرف می زنند، حرف زدن را می آموزند. در یک سالگی آنها حدود ۷۰ درصد کلمات را تشخیص می دهند اما خیلی کمتر از آن می توانند سخن بگویند. در ۱۸ ماهگی، سرعت یادگیری کلمات در کودک بسیار زیاد می شود. او در هر دو ساعت یک کلمه جدید خواهد آموخت.

پیش دبستانی:
خودشناسی
در این سن، کودک خودش را به عنوان یک فرد مستقل می پذیرد و باور می کند بزرگ شده است. حس مالکیت در این سن در آنها افزایش می یابد و واژه «مال من» را بسیار از او خواهید شنید. این «مال من» گفتن ها به این معنی است که او خود را از شما و دوستان و اطرافیان جدا می داند و کاملا حس استقلال پیدا کرده است.

بزرگسالی:
پیدا کردن وجدان
تغییرات روانی در مغز کودکی که به مدرسه می رود باعث می شوند تا تمایزهای اخلاقی برای مسایل مختلف قایل شود که در نتیجه قضاوت های درونی صورت می گیرد. تا پیش از این سن، کودک شاید همیشه بر اساس قانون ها و قواعد موجود رفتار می کرد تا با مشکلی روبه رو نشود. اما پس از آن وجدان و تفکرات درونی وارد عرصه می شود و به خوبی می تواند خوب را از بد تشخیص دهد.

منبع:aftabir.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up