با اندروید استودیو آشنا شوید

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

برنامه های اندروید, ویجت, امکانات اندروید

اخیرا در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل ابزاری جدید برای تولید برنامه های اندرویدی معرفی شد. ابزاری که اندروید استودیو نام گرفت و احتملا از این به بعد نام آن را زیاد می شنویم.

 

اندروید استودیو (Android Studio) محیطی برای توسعه برنامه های اندرویدی است که بر پایه IntelliJ IDEA طراحی شده است. همانند Eclipse (با پلاگین ADT)، اندروید استودیو ابزارهای متنوعی برای تولید، توسعه و آزمایش برنامه ها دارد.

 

برخی از مشخصات اصلی اندروید استودیو به این شرح است:
    پشتیبانی از تولید فایل های بر مبنای Gradle
    – ابزارهای خاص بازیابی و خطایابی سریع
    وجود ابزارهای Lint برای سنجش کارایی و سازگاری نسخه های مختلف
    ویزاردهای متنوع برای تولید کامپوننت ها و طرح های متداول اندروید
    ویرایشگر حرفه ای با امکان درگ-دراپ اشیا به همراه پیش نمایش زنده در چند نمایشگر

 

خبر خوب این است که امکان انتقال پروژه های Eclipse به اندروید استودیو وجود دارد. اما متاسفانه به خاطر عمر کم این نرم افزار ممکن است بسیاری از امکانات ناقص و یا اصلا وجود نداشته باشند و یا حتی باگ هایی در نرم افزار دیده شود.

 

ساختار فولدرها زمانیکه در اندروید استودیو یک پروژه ایجاد می کنیم (و یا پروژه را از Eclipse دریافت می کنیم) نسبت به گذشته متفاوت است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تمام فایل ها (از جمله منابع و مانیفست) داخل فولدر src قرار گرفته اند.

 

برنامه های اندروید, ویجت, امکانات اندروید

 

یکی دیگر از امکانات اندروید استودیو امکان دسترسی مستقیم به تمام امکانات Android Virtual Device Manager است؛ کتابخانه ای کامل از دستگاه های اندرویدی برای شبیه سازی محیط و اجرای برنامه ها. پیش نمایش زنده ای که به گفته Hugo Barra (در کنفرانس دیشب) حتی با تغییر اندازه فونت سریعا خروجی را مشاهده خواهیم کرد. می توانیم ویجت ها را با درگ-دراپ در صفحه قرار دهیم و یا در زمان ویرایش XML، پیش نمایش زنده آن را مشاهده کنیم.

 

می توانیم تنظیمات پنجره پیش نمایش (مانند دستگاه، نسخه سیستم عامل و…) که در سمت راست نرم افزار قرار دارد را تغییر دهیم. با فعال کردن “Preview All Screen Sizes” امکان مشاهده همزمان خروجی در سایزهای مختلف فعال خواهد شد.

 

برنامه های اندروید, ویجت, امکانات اندروید

 

اندروید استودیو در زمینه خطایابی امکانات مناسبی در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد. زمان تولید و اجرای برنامه، می توانیم لاگ های مربوط به adb و دستگاه (logcat) را در پانل DDMS با کلیک روی “Android” در پایین پنجره مشاهده کنیم. امکان Android Debug Monitorنیز در نرم افزار وجود دارد.

 

با برخی از امکانات کلی اندروید استودیو آشنا شدیم. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده می تواند جایگزین نرم افزارهای مشابه دیگر باشد یا نه. برای دانلود اولین نسخه آن، می توانید به این آدرس مراجعه کنید.
منبع:nardebaan.ir


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/mobile/android-development1-familiar.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up