چرخش ویدئوها در مک

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

نصب سیستم عامل مک,دانلود سیستم عامل مک

سیستم عامل مک

 

هنگام فیلمبرداری با تلفن همراه همواره توصیه می‌شود دستگاه خود را در حالت افقی در دست نگه‌دارید تا بتوانید تصویری عریض در اختیار داشته باشید.

بسیاری از کاربران نیز هنگام فیلمبرداری با تلفن همراه خود به این مساله توجه دارند، اما گاهی به دلیل عجله در فیلمبرداری این نکته مهم فراموش می‌شود و تصویر عمودی می‌شود. در مواردی نیز شرایط بدتر می‌شود و کاربر فراموش می‌کند دوربین را از کدام جهت در دست بگیرد و در این موارد هنگامی که ویدئوی نهایی در رایانه پخش می‌شود تصویر برعکس است!

 

همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه به کمک حسگر شتاب‌سنج خود عملیات چرخش خودکار فایل ویدئویی را انجام داده و همواره آن را در جهت صحیح برای شما نمایش می‌دهند، اما هنگامی که این ویدئو به رایانه منتقل شود انجام این کار نیازمند طی مراحلی است که در ادامه شما را با روش چرخاندن انواع فایل‌های ویدئویی در سیستم‌عامل مک آشنا می‌کنیم:

 

ابتدا ویدئوی موردنظر را در برنامه QuickTime فراخوانی کنید.

 

از نوار منو روی گزینه Edit کلیک کرده و یکی از گزینه‌های Rotate Right, Rotate Left,Flip Horizontal یا Flip Vertical را انتخاب کنید.

تا زمانی که تصویر در جهت صحیح نمایش داده شود می‌توانید مرحله دو را تکرار کنید و در ادامه پس از نمایش ویدئو در جهت صحیح، روی گزینه File کلیک کرده و Save را انتخاب کنید.

 

نکته: چنانچه ویدئوی موردنظر شما به ابزار Photos وارد شده است، برای چرخش آن باید ابتدا ویدئو را با عملیات کشیدن و رها کردن به دسکتاپ منتقل کرده و سپس با اجرای ویدئو در QuickTime عملیات را اجرا کنید.

منبع:jamejamonline.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up