حلقه های زحل را از نزدیک ببینید

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از دانستنیهای علمی و فناوری همراه باشید :

برترین ها: به عنوان بخشی از ماموریت یکی مانده به آخر، فضاپیمای کاسینی که درحال چرخش در محدوده نزدیک به مدارهای زحل بوده است، حالا که از حلقه های اصلی عبوری کرده، تصاویری با بیشترین جزئیاتی که تا به حال از حلقه های زحل ثبت شده به زمین فرستاده است. این حلقه های خیره کننده که از بقایای یخی تشکیل شده ما همیشه ما را مجذوب خود کرده است، با این حال هیچوقت قبل از این امکان گرفتن چنین تصاویر کلوزآپی میسر نبوده است. همه این ها به لطف فضاپیمای کاسینی است.

این فضاپیمای بدون سرنشین که از سال 2004 به مطالعه زحل می پردازند، از ماه نوامبر هر هفته اطلاعات بیشتری درباره حلقه ها ارسال کرده است. جزئیات این تصاویر دو برابر بیشتر از تصاویریست که قبلا در 13 سال پیش گرفته شده اند. توسعه تکنولوژی و افزایش دانش درباره حلقه ها به گرفتن عکس های دقیق از حلقه ها کمک کرده است. متمرکز روی حلقه های A و B، بلورهای کوچک که شبیه خش روی فیلم به نظر می رسند درواقع به علت پرتوهای کیهانی و اشعه ذرات باردار در نزدیکی این سیاره هستند. هرچند حلقه های زحل از دور نزم به نظر می رسند، این کلوزآپ ها چیز متفاوتی را نشان می دهد.

متی تیسکارنو، دانشمند کاسینی می گوید: «این تصاویر پنجره جدیدی به روی حلقه های زحل گشود و در چند ماه آینده، ما منتظر داده های هیجان انگیزتر هستیم همانطور که دوربین هایمان را به بخش های دیگری در حلقه های نزدیک به سیاره میفرستیم.»

 

حلقه های زحل را از نزدیک ببینید

 

 

حلقه های زحل را از نزدیک ببینید

 

 


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/475105/حلقه-های-زحل-را-از-نزدیک-ببینید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای علم و فناوری

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up