تشخیص ابتلا به HIV با تلفن همراه در 15 دقیقه

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از دانستنیهای علمی و فناوری همراه باشید :

ویروس HIV,آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس HIV,تشخیص ایدز با تلفن همراه

تشخیص ابتلا به HIV با تلفن همراه در 15 دقیقه
از این پس تشخیص ابتلا به ویروس HIV با استفاده از قطعه ای ارزان قیمت که به تلفن همراه متصل می شود با سرعت و دقت قابل توجهی انجام پذیر است.
گروهی از دانشمندان دانشگاه کلمبیا این قطعه جدید را که تنها 34 دلار قیمت دارد با این هدف ساخته اند که با صرف هزینه ای اندک و سرعت عمل بالا بتوان ابتلا به HIV را در مراحل اولیه تشخیص داده و بدین ترتیب به توسعه سلامت در جوامع انسانی کمک کرد.

این فناوری جدید در آزمایشات کلینیکی صورت گرفته در روواندا با نتایج امیدوارکننده ای همراه بوده است. دانشمندان موفق شدند تا با استفاده از این دستگاه کوچک که پس از اتصال به تلفن همراه هوشمند تنها به اندازه کف دست ابعاد دارد چند قطره از خون زن بارداری را مورد تجزیه و تحلیل  دقیق قرار داده و ابتلای وی به HIV و وجود آنتی بادی های سیفیلیس در خون او را تشخیص دهند.نتایج این یافته به جهت اهمیت قابل توجه و تأثیرگذاری که در توسعه سطح سلامت اجتماعی خواهد داشت در نشریه ساینس به چاپ رسیده است.

 

این وسیله ارزان از قطعه یک بار مصرفی که بسیار ارزان قیمت است برای بررسی نمونه خون استفاده می کند. این فرآیند تنها 15 دقیقه به طول می انجامد با این حال نتیجه آن بسیار دقیق است. نمونه خونی که وارد این قطعه می شود با مواد شیمیایی موسوم به “واکنشگر” ترکیب می شود. این فرآیند در ریزکانال های قطعه یک بار مصرف صورت می گیرد.

در این فرآیند ساده و سریع نانوذرات طلا و نقره نیز نقش دارند که در نهایت نتایج بررسی نمونه خون به صورت خودکار در حافظه تلفن همراه هوشمند ذخیره می شود و از این طریق پزشکان می توانند از وضعیت سلامت فرد مطلع شوند، حتی اگر در فاصله ای بسیار دور از وی قرار داشته باشند.
منبع : mehrnews.com


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/ekhtera/diagnosis3-infection2-phone.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای علم و فناوری

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up