خواص سیب

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از خواص مواد غذایی همراه باشید :

خواص سیب

 

آزمایشات علمی نشان میدهد که سیب به علت داشتن ماده ای به نام پکتین باعث کاهش کلسترول مضر خون میشود ، البته این خاصیت سیب تنها به سبب پکتین نیست و در واقع پکتین همراه با سایر مواد موثر در آن باعث کاهش کلسترول میشود.

 

همچنین پکتین موجود در سیب برای کنترل اسهال و یا رفع یبوست مفید می باشد.پکتین مقدار زیادی آب از معده و روده جذب کرده و مدفوع را به حالت نیمه سفت تبدیل می کند. در عین حال پکتین می تواند ازسفت و سخت شدن مدفوع جلوگیری کرده و باعث رفع یبوست گردد. برای بدست آوردن خاصیت ضد اسهالی سیب باید آن را بدون پوست مصرف نمود تا فقط پکتین آن موثر باشد و در مورد اثر یبوست باید سیب را با پوست مصرف نمود تا گذشته از پکتین مقداری فیبر توسط پوست آن به بدن برسد و بتواند به عنوان ضد یبوست عمل کند.

 

سیب در تنظیم قند خون نیز موثر است، به رغم وجود قند طبیعی در سیب خوردن این میوه باعث افزایش سریع قند خون نمی شود. بنابراین، سیب برای افراد مبتلا به دیابت و یا سایر اشخاصی که باید از سرعت افزایش قند خون خود بکاهند، بسیار مفید و موثر است.

 

سیب برای کاهش فشار خون نیز مفید است. برخی از تحقیقات علمی نشان می دهد حتی بوییدن این میوه نیز کاهش دهنده فشار خون بوده و ایجاد آرامش می کند.

 

ماده ضد میکروبی فلورتین موجود درسیب بر انواع میکروارگانیسم های گرم مثبت و منفی موثر است و از این نظر عصاره سیب دارای خاصیت ضد میکروبی است، همچنین برخی از مطالعات علمی نشان داده عصاره سیب، عصاره انگور و چای، دارای قویترین امکان برای نابودی ویروس هستند به طوریکه تقریبا صد در صد ویروس ها را از بین می برد. پژوهشگران در یافته اند افرادی که نسبت به سایرین مقدار بیشتری سیب مصرف می کنند کمتر مبتلا به سرماخوردگی و ناراحتی های مربوط به قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می شوند.

 

سیب همچنین دارای خاصیت ضد سرطانی ، کاهش دهنده اسید اوریک، رفع کننده ی گرفتگی صدا، جلو گیری کننده از تصلب شرایین و … می باشد.

 

نکته: دانه های سیب دارای سیانید بوده و مصرف زیاد آن ایجاد مسمومیت می کند.

 

مقدار انرژی و ترکیبات سیب:

7/58 کیلو کالری انرژی ،1960گرم پروتئین،355گرم چربی ،29/15 گرم کربوهیدرات، 246/7میلی گرم کلسیم ، 246/7 میلی گرم فسفر ، 181 میلی گرم آهن.

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خواص مواد غذایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up