فروش مومیایی توسط دستفروش!

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گالری عکس قدیمی و تاریخی همراه باشید :

وبسایت فرادید: در دوران ویکتوریا و همزمان با فتوحات ناپلئون در مصر، دروازه تاریخ این کشور بر روی جهانیان گشوده شد. در آن سال‌ها، مومیایی‌ها از احترام کنونی نزد نخبگان اروپایی برخوردار نبودند. در واقع در آن سال‌ها می‌شد مومیایی‌ها را از دست‌فروش‌های خیابانی تهیه کرد.
 
در قرن 18 میلادی از مومیایی‌ها در مراسم و گردهمایی‌های اجتماعی استفاده می‌شد. در حقیقت یکی از سنت‌های آن زمان «رونمایی از مومیایی‌ها» بود. همانطور که از اسمش پیداست، از مومیایی‌ها در مراسم رونمایی می‌شد و حضار با سوت و کف زدن از آن استقبال می‌کردند.
 
استفاده دارویی از مومیایی

در آن دوران، مومیایی‌های به جای مانده از مصر باستان به صورت پودر درمی‌آمدند و استفاده دارویی داشتند. «پودر مومیایی» آنقدر متقاضی داشت که جنس تقلبی آن نیز به بازار آمده بود.
 
با وقوع انقلاب صنعتی، مومیایی‌های مصر استفاده دیگری نیز داشتند: انبوهی از مومیایی‌های انسانی و حیوانی با کشتی به آلمان و بریتانیا ارسال می‌شدند تا به عنوان کود مورد استفاده قرار گیرند. از مومیایی در صنایع کاغذ در ایالات متحده نیز استفاده می‌شد. حتی مارک توآین گزارش داده بود که از مومیایی‌ها در مصر به عنوان “سوخت لوکوموتیو” استفاده می‌شود.
 
با ورود به قرن 19، مومیایی‌ها از ارزش بسیاری بیشتری برخوردار گشتند. در این بین، برخی که توانایی خرید یک مومیایی کامل را نداشتند، به خرید دست، پا و سر مومیایی بسنده کردند. مومیایی‌های تقلبی نیز از آن پس به بازار آمدند.
 
عکس زیر در سال 1865 میلادی گرفته شده که در آن یک دست فروش مصری مشغول فروختن مومیایی در کنار خیابان است.

 

فروش مومیایی توسط دستفروش!

 


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/410571/فروش-مومیایی-توسط-دستفروش

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up