راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از تلویزیون همراه باشید :

هفته نامه همشهری جوان – مرجان فاطمی: جودی ابوت یک کاراکتر منحصر به فرد است؛ شخصیتی عمیق و چندبعدی که جین وبستر در خلق آن از کوچک ترین جزییات رفتاری و خُلقی هم نگذشته. انگار سالیان سال است او را می شناسیم و کنارش زندگی می کنیم. چقدر یک جاهایی دلمان می خواسته مثل او از کنار ناراحتی ها بگذریم، بی پروا بخندیم و بدون کمترین عذاب، کاری را که دوست داریم انجام دهیم.

 

فرق جودی با تمام شخصیت های دختر کارتون هایی مثل پرین، حنا، آنت، دختر مهربون، نل، کوزت و… همین است. جودی زنده است؛ توی قصه نفس می کشد و لحظه به لحظه جریان دارد. ما را درست از نقطه صفر؛ جایی که جودی در بدترین شرایط زندگی قرار دارد با خودش همراه می کند.

 

انگار درون قصه اش جا می گیریم و جلو می آییم. وادارمان می کند مثل او فکر کنیم، از چهارچوب ها و قوانین خشک اطرافمان رها شویم و کاری کنیم توی زندگی بهمان خوش بگذرد. جودی مهم است به خاطر همان سبک زندگی جذابی که از بچگی به ما نشان داده.

 

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

شناسنامه

 

هویت: وقتی هنوز نوزاد بوده پدر و مادرش از دنیا می روند و به نوانخانه ژان گریر سپرده می شود. از وقتی یادش می آید در نوانخانه زندگی می کرده و هیچ کس و کاری نداشته. همیشه از خانم لیپت، مدیر نوانخانه، حساب برده و همیشه مثل یک خواهر بزرگ تر از دختر و پسرهای کوچک آن جا حمایت کرده.

 

اسم جودی: زمانی که جودی به نوانخانه سپرده می شود، هیچ اسمی نداشته برای همین هم مسئولان نوانخانه از روی سنگ قبری که نزدیک آن جا بوده اسم جودی را برایش انتخاب کرده اند.

 

فامیلی ابوت: حتی فامیلی این کاراکتر هم برای خودش نیست. برای این که بدون فامیلی نباشد، مسئولان نوانخانه، دفترچه تلفن را باز کرده اند و اولین اسمی را که به چشمشان خورده، برای او انتخاب کرده اند؛ «ابوت» درست اولین اسم دفترچه تلفن بوده.

 

سن: قصه جودی ابوت از هفده سالگی او شروع می شود. زمانی که کودکی را طی کرده و وارد نوجوانی شده. جودی به تدریج در طول داستان بزرگ می شود و قصه نهایتا در جوانی و زمان ازدواج او به پایان می رسد.

 

 

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

شخصیت درونی

 

دل رحم: همه آدم ها برایش مهم اند. از کنار هیچ کس ساده نمی گذرد. دلش می خواهد همه را خوشحال کند اما از آن جا که در بچگی از محبت ظاهری ثروتمندان به بچه های نوانخانه بدش می آمده، الان جنس محبتش به آدم ها متفاوت است.

 

تنها: جودی به شدت تنهاست. انگار دیواری بین او و آدم های اطراف کشیده شده. خودش از این مسئله اصلا ناراحت نیست. ترجیح می دهد به جای نشستن کنار دخترهای دبیرستان، تنهایی برود بالای درخت و کتاب بخواند یا قدم بزند. جذابیت کاراکتر جودی این است که از تنهایی برای خودش یک فرصت ساخته و از آن لذت می برد.

 

عمیق با فکر: جودی شخصیتی تک بعدی و دختری سطحی نیست. بین تمام دختران آن دبیرستان، قدرت تفکر و تحلیل بالاتری دارد. لایه های عمیق زیادی در کاراکترش نهفته است. مدام فکر می کند، رفتارها و روابط را آنالیز می کند و درک عمیقی از همه مسائل دارد.

 

زندگی در زمان حال: جودی شخصیت وابسته به گذشته ای نیست. درست است که تلخی های زندگی گذشته اش، خیلی از اوقات آزارش می دهد اما سعی می کند هر لحظه با جزییات و اتفاق های جدید زندگی اش خوش باشد.

 

در یکی از نامه هایش به بابا لنگ دراز می نویسد: «بابا لنگ دراز عزیزم، من رمز واقعی خوشبختی رو کشف کردم و اون اینه که باید تو زمان حال زندگی کرد و اصلا افسوس گذشته رو نخورد. مهم اینه که آدم بتونه با چیزهای کوچیک خیلی خوش باشه.»

 

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

 

ویژگی ظاهری

 

موهای بافته شده: مهم ترین ویژگی ظاهری جودی، موهای بافته شده اش است. برخلاف دختران اطرافش که همگی موهای آراسته دارند و به خودشان می رسند، جودی، همیشه موهایش را از دو طرف بافته و هیچ وقت هم مدلش را تغییر نمی دهد. حتی در مهمانی ها و مراسم بزرگ سعی می کند موهایش را یک جوری زیر کلاه مخفی کند اما مدلش را عوض نمی کند.

 

لباس: جودی هیچ وقت در قید و بند لباس نیست. حتی زمانی که بابا لنگ دراز برایش پول می فرستد تا برای رفتن به دبیرستان لباس بخرد، همه پولش را برای بچه های دیگر اسباب بازی و کتاب و کفش می خرد و برای ورود به مدرسه هیچ لباسی ندارد. حتی وقتی هم که بابا لنگ دراز برایش لباس می فرستد، باز هم ترجیح می دهد سادگی خودش را حفظ کند و مثل دختران دیگر در قید و بند لباس نباشد.

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

 

سرگرمی

 

جودی شخصیت کاملا سرگرمی است. از کوچک ترین چیزها برای سرگرم شدن استفاده می کند. هیچ وقت خسته و افسرده نمی شود، ناامیدی در شخصیتش جایی ندارد اما مهم ترین سرگرمی او کتاب خواندن است. زمان زیادی را صرف خواندن می کند و از همه مهم تر، می نویسد. نامه های جودی به بابا لنگ دراز، مهم ترین سرگرمی اش است. از آن جا که این نامه ها تمام زندگی روزمره اش را در بر می گیرد، جودی تمام روز سرگرم نوشتن است.

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

 

ویژگی های رفتاری

 

سر به هوا: جودی یک دختر کاملا سر به هوا و تا حدی دست و پا چلفتی است. از این جهت به هیچ وجه خصلت دخترانه ندارد. مدام خرابکاری می کند. همه چیز را به هم می ریزد، آبروریزی می کند و صدای همه را در می آورد. حتی زمانی که دلش می خواهد یک کار خوب و درجه یک انجام دهد، باز هم خراب می کند.

 

شادی و شعف: با و جود زندگی غم انگیزی که داشته و خاطرات بدی که تجربه کرده، همیشه پر از شور و اشتیاق است. با ماجراها و اتفاق های خیلی کوچک خوشحال می شود. حتی در مواقعی که اتفاق بدی می افتد و به شدت ناراحت می شود، همچنان سعی می کند شاد باشد و وضعیت را به حالت تعادل برگرداند.

 

افتخار به خود: مهم ترین ویژگی جودی این است که خودش را با تمام ویژگی ها و کمبودهایی که دارد، قبول دارد. هیچ وقت برای خوشایند دیگران، رفتارش را تغییر نمی دهد و از چیزهایی که دوست دارد، نمی گذرد. حتی زمانی که دیگران تحقیرش می کنند، باز هم همان روشی را پیش می گیرد که همیشه داشته و به این مسئله افتخار می کند.

 

راز محبوبیت جودی ابوت، دخترک خاطره

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای تلویزیون

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up