از خواندن لطیفه‌های – ماه عسل – کیف می‌کنم!

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از تلویزیون همراه باشید :

خبرگزاری ایسنا: محمد پیوندی مسئول انتخاب سوژه‌های «ماه عسل» که بیش از 10 سال است با این برنامه همکاری دارد، می‌گوید: احسان علیخانی در «ماه عسل» با جسارتی که دارد، فداکاری می‌کند و فداکاری‌اش اینجاست که خودش را بَدمَن قصه‌های «ماه عسل» معرفی می‌کند.

پیوندی در عین حال گفت: «ماه عسل» یک کلاس درس بزرگ برای ماست و هیچ وقت نمی‌خواهیم از این کلاس اخراج شویم.

از خواندن لطیفه‌های «ماه عسل» کیف می‌کنم!

تاکید بر امید در روایت قصه‌های ماه عسل

مسؤول تیم سوژه‌یاب «ماه عسل» در گفت‌وگو با ما با تأکید بر اینکه در این برنامه تلاش شده است انتخاب سوژه‌ها به دور از حاشیه باشد، اظهار کرد: برنامه‌ای که مخاطبان آن از مردم‌اند و مهمانان آن هم از جنس خود مردم هستند قطعا نباید حاشیه داشته باشد. شاید خیلی از سوژه‌های ما موضوعات بکری نداشته باشد. شما مگر چند قصه در کل عالم دارید که بخواهید به آن بپردازید، اما آن چیزی که شاید امسال «ماه عسل» را متفاوت کرده است و بیشتر راجع به آن تمرکز کرده‌ایم، نوع پرداخت به قصه‌ها و روایت‌هاست.

او ادامه داد: شاید ما قصه‌ای را امسال روایت کرده‌ایم که سال‌های قبل هم این نوع قصه را روایت کرده باشیم، اما امسال تفاوت را در نوع پرداخت داشتیم. اینکه کدام برش و کدام قسمت از زندگی را برداریم که آسیبی به کل ماجرا نزند و نسبت به قبل جذاب‌تر باشد؛ بنابراین امسال بیشتر تلاش کردیم آن برش از زندگی‌ها را روایت کنیم که غیر از جذابیت، امید در آن جریان داشته باشد.

از خواندن لطیفه‌های «ماه عسل» کیف می‌کنم!

پیوندی با تأکید بر اینکه سوژه‌های «ماه عسل» امسال سفارشی نیستند، توضیح داد: تلویزیون یک سیاست کلی دارد و ما هم باید پیرو آن باشیم اما این گونه نبوده است که از سوی تلویزیون در ارتباط با سوژه‌ها و انتخاب آن‌ها به ما سفارشی بشود. 10 سال از «ماه عسل» می‌گذرد، پس از این 10 سال قطعا نظرات متفاوتی را شنیده‌ایم. پس از آنکه بازخوردهای قصه‌هایمان را دیدیم به این نتیجه رسیدیم که به خیلی از مسائل باید فکر کنیم؛ بنابراین امسال خودمان را جای مخاطبی گذاشتیم که 10 سال است ما را دنبال می‌کند و به این پرسش رسیدیم که حال این مخاطب چه چیز تازه‌ای از ما می‌خواهد؛ چرا که به هر حال ممکن است احساس مخاطب نسبت به این سال‌ها تغییر کند و برای خیلی‌ها «ماه عسل» سمپاد شده باشد. حتی گاهی اوقات می‌شنیدیم که تکراری می‌شویم، اما امسال تلاش کردیم زاویه دیدمان را بازتر کنیم. در این راستا از کارشناسان خوبی در اتاق فکرمان استفاده کردیم و دایره مشاوره ما دایره بازتری شد.

قصه‌های ماه عسل برآمده از میان 300 سوژه

مسؤول تیم سوژه‌یاب «ماه عسل» که بیش از 10 سال است با این برنامه شناخته می‌شود، با تأکید بر اینکه در این برنامه امسال 300 قصه را گوش کرده‌ایم، توضیح داد: پس از عید فطر سال گذشته بود که تا به امروز برای پیدا کردن سوژه‌هایمان تلاش کردیم و حدود 300 قصه را گوش داده‌ایم و از بین آن‌ها سوژه‌های مورد نظرمان را انتخاب کرده‌ایم.

چیزی که در این سوژه‌ها برنامه «ماه عسل» را متمایز می‌کرد نوع پرداخت‌مان به قصه‌ها بود و سعی کردیم روی آن قسمتی دست بگذاریم که پایان‌بندی قصه‌هایمان به سمت نور و امید برود؛ البته این را برای خودمان شرطی نکردیم چرا که شما ممکن است قصه‌ای را روایت کنید که به عنوان مثال قتلی اتفاق افتاده باشد که تلخ است. این تلخی را نمی‌توانیم از قصه بگیریم اما تلاش کرده‌ایم از بین قصه‌هایی که به عنوان مثال به قصاص می‌پردازد قصه‌ای را انتخاب کنیم که انتهای آن از زاویه‌ای امیدبخش باشد.

از خواندن لطیفه‌های «ماه عسل» کیف می‌کنم!

شاخصه ماه عسل جسارت احسان علیخانی

پیوندی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره حفظ شأن مهمان و مخاطب در برنامه که همواره به آن تأکید شده است، توضیح داد: امسال شاید پلاتوهای مجری کمتر شده است و آن هم به دلیل نوع دکوپاژی است که در برنامه انجام می‌شود. متأسفانه سال‌های پیش جریان‌هایی به‌وجود آمد که می‌خواستند آن را به مجری منتسب کنند اما آن چیزی که شاخصه این برنامه است جسارت مجری برنامه احسان علیخانی است و بعضی مواقع برخی‌ها این جسارت را با بردن زیر ذره‌بین به حاشیه می‌برند؛ البته امسال به خاطر نوع روایت ماست که از حاشیه به دور هستیم اما مجری ما همان مجری 10 سال پیش است که شاخصه مهم او همان جسارت اوست.

او در ادامه در همین زمینه گفت: اصولا در تاک‌شو آن چیزی که بد برداشت می‌شود و از آن به عنوان بی‌احترامی تلقی می‌شود جسارت مجری است. به نظرم احسان علیخانی در «ماه عسل» با جسارتی که دارد فداکاری می‌کند و فداکاری‌اش اینجاست که خودش را بدمن قصه‌های «ماه عسل» معرفی می‌کند و اینجاست که برداشت می‌شود خدایی نکرده از سوی او بی‌احترامی صورت گرفته است در حالی که شاید خیلی از مجریان در برنامه با مهمان همذات پنداری کنند و به راحتی همراه قصه بروند اما احسان علیخانی در خیلی از قصه‌های ما به عنوان بدمن ماجرا مطرح شد و در روایت خیلی از قصه‌ها واقعا خودزنی کرد. به خاطر اینکه تضاد و تقابل روایتگر قصه با موضوع دربیاید، چیزی که در فیلم‌ها هم وجود دارد. برای اینکه قهرمانی را روایت کنیم نیاز به آدمی داریم که در آن فیلم بدمن باشد و احسان علیخانی این کار را کرده است. در حالی که خیلی از بازیگران ما نمی‌پذیرند که نقش منفی را در قصه‌ها ایفا کنند. اما در قصه ما احسان علیخانی با جسارت پذیرفته است که بدمن قصه باشد و قهرمان ما به خوبی از آب دربیاید. برخی‌ها این اتفاق را بی‌احترامی برداشت می‌کنند در حالی که خیلی مهم است که یک مجری در تلویزیون قبول کند که بدمن قصه باشد و من ایشان را تحسین می‌کنم.

پیوندی سپس یادآوری کرد که جسارت مجری «ماه عسل» همچنان حفظ شده است منتها روایت قصه‌هاست که منظم‌تر و دقیق‌تر شده است.

از خواندن لطیفه‌های «ماه عسل» کیف می‌کنم!

او در پاسخ به این پرسش که با وجود سرعت بالای بازتاب اتفاقاتی که در تلویزیون می‌افتد در فضای مجازی و رسانه‌ها چگونه این مدیریت را در برنامه هدایت می‌کنید و نگران از به حاشیه کشیده شدن این برنامه به این سمت نیستید، اظهار کرد: متأسفانه در فضای مجازی از کاه کوه می‌سازند ولی معتقدم در برنامه‌سازی قبل از اینکه کار را شروع کنیم باید همه چیز را تدوین کنیم. به همه چیز دقت داشته باشیم و مسئولیتی که بر دوش‌مان است را به درستی انجام دهیم. حال سلیقه‌ها متفاوت است. متأسفانه در فضای مجازی آنقدر فضا باز است که با جسارت فحش هم می‌دهند اما این‌ها نباید باعث شود هر برنامه‌سازی ناامید شود. بنابراین رصد کردن اخبار در فضای مجازی را باید از این زاویه دید که از چه منبع و با چه نیتی منتشر شده است. اگر انتقادی به ما شود باشد، قطعا ما می‌پذیریم اما اگر جایی شیطنت شود نباید آن را شنید و از کنارش باید رد شد.

لطیفه‌ها را می‌خوانیم و خیلی هم کیف می‌کنیم

پیوندی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره لطیفه‌هایی که برای «ماه عسل» ساخته می‌شود و عکس‌العملش گفت: لطیفه‌هایی که ساخته می‌شوند خیلی بامزه هستند. با احسان علیخانی خیلی از آن‌ها را مرور می‌کنیم. یکی از شاخصه‌های برنامه‌سازی دیده شدن است. وقتی در مورد برنامه زیاد حرف بزنند و در مورد تو لطیفه درست می‌کنند به نظر من به این دلیل است که برنامه به خوبی دیده شده است؛ بنابراین به این نتیجه رسیده‌ایم که کسی که با ما شوخی می‌کند ما را دوست دارد و ما هم به آن‌ها احترام می‌گذاریم، لطیفه‌ها را می‌خوانیم و خیلی هم کیف می‌کنیم.

از خواندن لطیفه‌های «ماه عسل» کیف می‌کنم!

او در پایان اظهار کرد: من با افتخار در برنامه «ماه عسل» کار می‌کنم. سال‌ها در کنار «ماه عسل» بزرگ شده‌ام. از 10 سال پیش تا امروز با هزاران نفر حرف زده‌ام و آن‌ها قصه‌هایشان را به راحتی امروز برای ما تعریف می‌کنند و بار بزرگی از این منظر بر روی دوش ما است. مگر می‌شود از این برنامه دل کند وقتی به این حد در آن عمیق شده‌ایم.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/344969/از-خواندن-لطیفه‌های-ماه-عسل-کیف-می‌کنم

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای تلویزیون

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up