تصاویر – پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گالری عکس خودرو همراه باشید :

رشد فناوری در عصر سرعت و ارتباطات به گونه‌ای است که در زمانی کوتاه، انسان شاهد تغییرات زیادی در رفتارهای رانندگی گذشته خود شده است. در دنیای ماشین‌ها این موضوع مصداق بیشتری دارد تا حدی که چکیده و رد پای تمام فناوری‌های روز را می‌توان در خودروهای مبتنی بر فناوری امروزی دنبال کرد. خودروهای نیمه خودران که با سنسورهای فوق پیشرفته خود تا شعاع چند متری همه چیز را زیر نظر دارند و کمک راننده‌ای قابل اتکا و دقیق به‌شمار می‌روند که در کنار افزایش ایمنی باعث لذت بخش شدن سفرهای درون شهری و برون شهری شده‌اند. در ادامه به 10 خودروی برتر از نظر داشتن بالاترین فناوری‌ها خواهیم پرداخت و نشان خواهیم داد که چگونه انسان‌ها توانسته‌اند فناوری‌های پیچیده را به دنیای ماشین‌ها وارد کنند تا راحتی و ایمنی بیشتری را به‌دست آورد.

فراری 488 اسپایدر

این خودروی جدید فراری ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به مدل‌های پیش از خود دارد که باعث شده است به‌عنوان یکی از برترین خودروهای مبتنی بر فناوری پیشرفته معرفی شود. شاسی استفاده شده در فراری 488 باکاهش 10 درصدی وزن مقاوم‌تر ساخته شده است که خود نشان از فناوری بالا در ساخت آن دارد. موتور استفاده شده در این مدل کوچکتر شده و حجمی معادل 9/ 3 لیتر پیدا کرده است که قدرتی معادل 670 اسب بخار تولید می‌کند که به‌رغم کاهش حجم موتور، 100 اسب بخار بیشتر از مدل پیش نیرو تولید می‌کند که خود نشان دهنده فناوری بالا در طراحی موتور دارد. این فراری با قیمت 275 هزار دلار تنها به 7/ 8 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد. طراحی بدنه این خودرو باعث می‌شود نیروی رو به پایین کافی برای چسبیدن به زمین تولید شود. به نظر می‌رسد شرکت فراری با استفاده از فناوری‌های کاملا پیشرفته در بسیاری از بخش‌ها با صرفه جویی کردن عملکرد بالاتری نسبت به مدل‌های پیش از خود به‌دست آورده است که خود موفقیتی بزرگ به‌حساب می‌آید.

 

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

آئودی RS7

آئودی با ساخت خودران RS7 توانست خود را وارد باشگاه خودروهای مبتنی بر فناوری‌های نوین کند. اعضای این باشگاه عصاره فناوری روز را در شریان‌های خود به حرکت درآورده‌اند و حتی فراتر از زمان نیز حرکت کرده‌اند. این خودرو مجهز به سامانه‌های دقیقی است که با بیشترین دقت، کمترین خطا را دارد. کنترل‌هایی که فرمان خودرو را بر اساس موقعیت لحظه‌ای خودرو می‌چرخاند در کنار کنترل‌کننده‌های قدرت موتور، ترمزها و سامانه انتقال هوشمند نیرو مجموعه‌ای پیشرفته را ایجاد کرده‌اند که با دیدی 360 درجه می‌توانند هدایت خودرو را برعهده گرفته و با ایمنی بالا آن را برانند. جهت ایمنی بیشتر سامانه‌های پشتیبان‌کننده دیگری نیز تعریف شده‌اند که در صورت بروز هرگونه مشکل آنها فعال شده و خودرو را در حاشیه مسیر متوقف می‌کنند. قیمت این خودرو 136 هزار دلار است که با موتور 4 لیتری و 8 سیلندرش می‌تواند قدرتی معادل 605 اسب بخار تولید کند که از نظر طراحی بدنه این قدرت سرکش کمی قابل پیش‌بینی نیست.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

 

فورد GT

شرکت فورد به‌عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت‌های آمریکا هر سال از نظر فناوری به کار رفته در خودروهایش حرکتی محسوس و رو به جلو دارد. شرکت فورد در مدل GT هر آنچه که از فناوری‌های روز در چنته داشته است را در این محصول قرار داده و در قالب خودرویی فوق‌العاده زیبا و خیره‌کننده عرضه کرده است. فورد جی تی قیمتی معادل 400 هزار دلار دارد که 10 برابر قیمت خودروهای سدان معمولی است. موتور به کار رفته در این خودرو از نوع 5/ 3 لیتری با قدرت 650 اسب بخار است که برای راندن آن باید یک سال دیگر نیز صبر کرد. شیشه جلوی این خودرو بر اساس فناوری به کار رفته در صفحه تلفن‌های همراه هوشمند با نام گوریلا گلس ساخته شده است که باعث کاهش وزن و ضخامت آن شده و در عین حال مقاومت بالایی هم دارد. این خودرو در سال 2017 به تعداد محدود ساخته خواهد شد.

 

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

بی‌ام‌و سری 7

ژرمن‌ها در تمام طول تاریخ خودرو‌سازی همواره با محصولات متنوع در صدر بوده‌اند. بی‌ام‌و با تجربه صد سال خودرو‌سازی همچنان در دنیای ماشین‌ها می‌تازد و در سری 7 این خودرو‌ساز بزرگ، خودرو بر پایه فناوری‌های پیشرفته ساخته شده است. استفاده از فناوری در جهت افزایش ایمنی و تسهیل در رانندگی موضوعی است که بی‌ام‌و به خوبی از پس آن برآمده است. در این خودرو تنها کافی است نگاه خود را به جاده بدوزید و برخی از فعالیت‌های خودرو مانند کم‌کردن صدا یا تغییر موزیک یا پاسخ دادن یا رد تماس را تنها با اشاره دست در هوا کنترل کنید و حتی برای پیدا کردن دکمه آن روی فر‌مان چشم از جاده برندارید. برای پارک شدن خودرو تنها کافی‌است از آن پیاده شوید و دکمه پارک را روی کنترل از راه دورش بزنید تا خودرو در فضای تنگ پارکینگ شما به آرامی پارک شود. امکانات بسیار پیشرفته دیگری در این خودروی 8 سیلندر کاملا لوکس گنجانده شده است.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

مرسدس بنز F015

مدل مفهومی مرسدس بنز با نام F015 خودرویی متعلق به آینده است که در آن خودرو در تعامل کامل با محیط قرار دارد و با قابلیت رانندگی تمام خودکار لیست بلندی از ویژگی‌ها و امکانات فوق پیشرفته را ارائه می‌کند که حتی از فیلم‌های علمی تخیلی نیز پیشی گرفته است. مرسدس بنز در تلاش است تا این خودرو را در سال 2030 وارد بازار کند. از سوی دیگر شرکت بی‌ام‌و آنچه بنز قولش را داده در صدمین سالگرد تولدش رونمایی کرده است که خیلی زود‌تر از تاریخ اعلام شده توسط بنز وارد بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد رقابت بر سر ساخت خودروهای آینده محور بین این دو غول آلمانی بالا گرفته است اما بی‌ام‌و یک گام جلو‌تر است. بنز اعلام کرده است که این خودرو از نیتروژن برای حرکت استفاده خواهد کرد.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

پورشه Mission E

شرکت پورشه با معرفی مدل مفهومی Mission E در تلاش است تا در دنیای ماشین‌های سبز نیز با تمام قدرت عرض‌اندام کند. این خودروی چهار‌چرخ محرک و سوپر‌اسپرت به کمک موتورهای الکتریکی که دارد در سال 2018 به دست طرفدارانش خواهد رسید. این مدل پورشه تنها در 5/ 3 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این خودروی 600 اسب بخاری و تمام برقی قرار است نام پورشه را در میان سبز‌پوشان بیش از گذشته مطرح کند. Mission E با یکبار شارژ می‌تواند تا 500 کیلومتر حرکت کند و تنها در 15 دقیقه تا 80 درصد مجدد شارژ می‌شود که در میان خودروهای برقی دامنه حرکتی کاملا خوبی به‌حساب می‌آید. این خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است ماموریت یافته است تا در میان خودروهای برقی جایگاهی در خور نام پورشه برایش ایجاد کند.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

هیوندای توسان هیبرید

در لیست خودروهای پیشرفته عموما ماشین‌هایی قرار دارند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کنند. هیوندای توسان هیدروژنی در لیست برترین خودروهای مبتنی بر فناوری قرار دارد. از اگزوز خودروهای هیدروژنی فقط آب بیرون می‌آید و نسبت به خودروهای برقی از شتاب و سرعت کمتری برخوردار هستند. هیوندای با معرفی مدل توسان( IX35) رکورد مسافت با یک باک پر از هیدروژن را که برابر با 700 کیلومتر بوده شکسته است و همچنان به ساخت مدل‌های بعدی از این نوع خودروها ادامه داده، هر چند روند رشد خودروهای هیدروژنی در دنیا کند‌تر از خودروهای برقی بوده است به‌طوری‌که در ایالت کالیفرنیا که مهد خودروهای هیبریدی و برقی است تنها 10 جایگاه سوختگیری عمومی وجود دارد و البته 28 جایگاه دیگر با سرمایه 47 میلیون دلار قرار است ساخته شود تا این خودرو‌ها بستر لازم برای رشد داشته باشند.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

شورولت ولت

شرکت شورولت با ساخت نسل دوم از خودروی ولت تمام دانش خود را به‌کار بسته است تا خودرویی پاک‌تر، سریع‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر بسازد. در نسل جدید از این خودرو دامنه حرکت خودرو با موتورهای برقی به مقدار 40 درصد افزایش یافته است. افزایش 40 درصد در مسافت طی شده با یکبار شارژ باتری‌ها نشان از بهبود فناوری به‌کار رفته در این خودرو‌ها است. پس از تمام شدن باتری‌ها موتور 8/ 1 لیتری با چهار سیلندر وارد مدار می‌شود و خودرو می‌تواند تا مسافت 675 کیلومتر را طی کند. پیشرانه‌های برقی و بنزینی خودرو در مجموع 149 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. این خودرو با یک‌سوم قیمت تسلا مدل S دامنه حرکتی بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد با این تفاوت که در زمان استفاده از موتور بنزینی آلودگی خودرو صفر نخواهد بود.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

تسلا مدل X

بی شک تسلا مدل X یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای تولیدی است که تا‌کنون بشر ساخته است. این خودروی کاملا برقی و پیشرفته، یک SUV است که در کنار قابلیت‌های زیادی که دارد خریداران خود را حداقل به مدت سه سال در صف انتظار قرار داده بوده است تا محصول ایلان ماسک مدیر نابغه این شرکت را خریداری کنند. با این خودروی 7 نفره و برقی می‌توانید به راحتی بین دو خودرو با فاصله کمی پارک کنید و درهای شاهین وارش بر اساس فاصله با خودرویی کناری به سمت بالا می‌رود. ویژگی‌های ایمنی این خودرو به‌قدری است که می‌تواند در برابر نفوذ گازهای شیمیایی-میکروبی مقاومت کند. این خودرو با قدرت بی‌نظیر 762 اسب‌بخار در میان خودروهای برقی موجود در دنیا رقیبی ندارد. تسلا می‌تواند با یک‌بار شارژ 414 کیلومتر را طی کند و با 132 هزار دلار قیمتی که دارد پرچمدار خودروهای برقی در دنیا شده است.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016

 

ولوو XC90

شرکت خودرو‌سازی ولوو با ساخت خودروی شاسی‌بلند و پیشرفته توانسته است خود را در میان شاسی‌بلند‌سازان امروزی مطرح کند. ولوو در این خودرو تمام تلاش خود را کرده است تا ظرافت در طراحی را در قالب خودرویی قدرتمند، پیشرفته، با آلایندگی بسیار پایین پیاده کند. از نکات جالب در رابطه با این خودرو این است که طراحی این خودرو از صفر تا صد کاملا جدید است و از هیچ مدل قبلی برای این خودرو استفاده نشده است. این خودروی هیبریدی موتوری 2 لیتری و توربوشارژر دارد که به کمک دو موتور برقی جمعا 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ایکس سی به سامانه‌های خود ایمنی مجهز است که در برابر خطرات پیش‌روی خودرو هشدارهای لازم را اعلام می‌کند یا خود جهت جلوگیری از تصادف تصمیمات لازم را می‌گیرد. موارد به‌کار رفته در پوشش صندلی‌ها نیز با فناوری بالا از ستون فقرات در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کنند. در سرعت 50 کیلومتر کامپیوتر خودرو با استفاده از دوربین‌ها کمک می‌کنند تا خودرو در بین خطوط قرار بگیرد.

تصاویر - پیشرفته‌ترین خودروهای 2016


منبع:
http://faradeed.ir/fa/news/17719/تصاویر-پیشرفته‌ترین-خودروهای-2016

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up