خواص انار

انار

انار (نام علمی: (granatum Punica)  یکی از میوه های درختی است که دانه هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، و یا به رنگ هایی مابین آن دو دارد.

آب انار شیرین در شیشه ریز و بگذار در آفتاب گرمش تا با قوام آید می کش به میل آنگه در چشم خود که بی شک خارش بر دزدیده نور بصر قراید یعنی آب انار شیرین در فصل گرمی هوا بریز در شیشه و تقریباً یک ماه یا بیشتر بگذارد در آفتاب که آب انار قوام آید . بعد از پاک کردن معده از اخلاط فاسد از آب انار نامبرده با میل در چشم بکشید، خارش چشم را برطرف می کند و نور چشم را زیاد می کند.

هر قدر آب انار نامبرده کهنه تر باشد بهتر و خاصیت آن زیادتر است. آب انار اندرون آدمیزاد را پاک می کند.

ارزش غذایی :

یک عدد انار 40 درصد نیاز روزانه شخص به ویتامین سی را تامین می کند.

همچنین، انار منبعی غنی از اسید فولیک و آنتی اکسیدان است. براساس تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس برروی محتوای آنتوسیانینهای انار ایران انجام گرفت مشخص شد که این امیوه حاوی مقادیر قابل توجهی از این ترکیبات می باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار در ارتباط با ترکیبات فولیک است که آنتوسیانین ها در این دسته قرار می گیرند.

انار سرشار از ویتامین های A، B، C، E و قند تانن و یک ماده مفید دیگر به نام «کره ماناتین» است. انار دارای آهن و ویتامین های لازم خون سازی است. انار خواص درمانی خاصی دارد. این میوه در صورتی که شیرین باشد برای سینه و ریه بسیار مفید است. آب انار سنگین تر از خوردن دانه های انار است، مغز و دانه های انار ملین هستند و گوشت های فیبری درون انار روده ها را تمیز می کند. انار با داشتن ویتامین B سبب تقویت اعصاب می شود و به علت داشتن ویتامین B6 ضد استفراغ بوده و درمان کننده ویار زنان باردار است. هم چنین انار به علت داشتن آهن و ویتامین های موجود در آن برای خونسازی بدن مفید است و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است.

اثرات درمانی:

میوه ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیرهضم می باشد. خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است. انار میوه ای است که به آن خون ساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. انار مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونتهای داخلی، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفیدن آن شکم را دباغی میکند، رب انار، برگ انار در ضعف معده، کمی اشتها ، تهوع، ضعف عمومی، تصفیه خون، خاصه در دختران جوان و در رفع میگرن بسیار مفید است. دانه های میوه جنگلی انار در معالجه اسهال بسیار موثر است.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up