زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف سازنده تفنگ کلاشنیکوف

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان همراه باشید :

میخائیل کلاشنیکوف,زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف,زندگی نامه میخائیل کلاشنیکوف

زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف سازنده تفنگ کلاشنیکوف
میخائیل کلاشنیکوف (Mikhail Kalashnikov) سازنده یک تفنگ روسی است که یکی از مشهورترین مسلسل ها در جهان است.

مسلسل کلاشنیکوف در کنار هواپیمای برادران رایت و اتومبیل فورد در میان سه اختراع اول از ۳۰ اختراع بی نظیر قرن بیستم قرار دارد.
میخائیل کالاشنیکوف (Mikhail Kalashnikov) سازنده این تفنگ روسی در سال ۱۹۱۹ در یکی از روستاهای سیبری در یک خانواده کشاورز و پر جمعیت به دنیا آمد. میخائیل هفدهمین فرزند خانواده بود و در نوجوانی حتی نمی توانست دوره متوسطه مدرسه را تمام کند.
کالاشنیکوف در سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ در جنگ جهانی شرکت یافت که در آن مجروح شد. وی پس از بازیافتن سلامت شروع به اختراع سلاح دستی اتومات کرد.
در نتیجه تلاش های او طی چندین سال، کالاشنیکوف تفنگ خود را ساخت. اختراع او در رقابتی بین نمونه های شرکت کننده بهترین شناخته شد و در سال های آخر دهه ۱۹۴۰ تصویب شد که ارتش شوروی به این اسلحه تحت عنوان АК ۴۷ (اتومات کلاشنیکوف ۱۹۴۷) تجهیز شود.

میخائیل کالاشنیکوف بیش از ۵۰ سال زندگی خود را در کارخانه اسلحه سازی در شهر “ایژفسک” گذرانده و کار اوهنوز در این مرکز ادامه دارد. وی رئیس اتحادیه اسلحه سازان روسیه است.
به هر حال در اواسط دهه پنجاه میلادی АК ۴۷ به سلاح استاندارد نیروهای مسلح شوروی تبدیل شد و به این ترتیب بود که نام کالاشنیکوف تبدیل به افسانه شد. طبق برخی از ارزیابی ها امروزه در جهان ۱۰۰ میلیون اتومات کلاشنیکوف در مدل های مختلف آن استفاده می شود.
این اسلحه مشهور در نیروهای مسلح ۵۵ کشور جهان وجود دارد و در آرم ملی شش قدرت جهانی تصویر شده است.
 بیش از هشتاد درصد حجم بازارهای جهانی مملو از نمونه های تقلبی مسلسل کلاشنیکوف شده و به همین خاطر روسیه سالانه ۲ میلیارد دلار خسارت می بیند.

منبع:rasekhoon.net

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up