مثلث برمودا و عجایب آن، گورستان آتلانتیک

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ماورای طبیعت همراه باشید :

bermuda-triangle(4)

مثلث برمودا (Bermuda Triangle) محلی است وهم‌ انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.

 موقعیت مثلث برمودا

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.

در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ، سپس از سمت شرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو،به طول جغرافیایی ۴۰ درجه به سمت غرب کشیده می‌شود و دوباره به برمودا باز می‌گردد.

این ناحیه که به مثلث برمودا معروف است ،در لیست رازهای ناشناخته جهان به مکانی اضطراب انگیز وباور نکردنی به ثبت رسیده است . در این مکان بیش از صدها هواپیما و کشتی بدون آنکه کوچکترین اثری از آنان باقی بماند ، ناپدید شده‌اند.

bermuda-triangle(1)

اغلب این حوادث از سال ۱۹۴۵ به بعد روی داده است ، و در طول ۲۶ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ نفر در این ناحیه از جهان جان خود را از دست داده اند ، بی آنکه حتی اثری از جسد یکی از آنها یا نشانه ای از بقایای هواپیماهاو کشتی‌های ناپدید شده باقی مانده باشد .
وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد.

این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روییت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از ه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

bermuda-triangle(5)

 اما بدانید در مورد هواپیمای ایرفرانسی که به طور اتقاقی از روی برمودا گذشته بود:

2 روز تا پیدا شدن بقایای پرواز شماره 447 ایر فرانس و یک هفته هم تا پیدا شدن جسد 2 مسافر طول کشید. همین فاصله زمانی و مفقود بودن باقی اجساد باعث شد تا دوباره شایعات عجیب و غریبی مثل مثلث برمودا سر زبان ها بیفتد و حتی در همین ایران خودمان هم نقل بشود. ماجرای سقوط ایرباس A-130 فرانسوی، با اینکه در لابه لای خبرهای داغ انتخابات گم شد اما برای دوستداران خبرهای علمی و حتی علمی -تخیلی ازآن خبرهای داغی بود که مدت ها بود خبری از آنها نداشتیم.

 یکی از دوازده تا 

وقتی 12 هواپیمای دیگر در همان زمان و در مسیر همان کانال هوایی داشتند برفراز اقیانوس اطلس پرواز می کردند، از شانس بی نظیرشان داس مرگ فقط به آنها گیر داد و همه چیز موافق آمد تا هواپیمایشان تا ته دریا فرود برود و همه گروه های جست و جو گر برزیلی را معطل کشف آهن قراضه کند. بخش راز آمیز داستان آنجاست که هیچ کدام از 12 هواپیمای دیگر شرایط نامساعد آب و هوایی ای گزارش نکرده اند و در کمال صحت و سلامت به زمین فرود آمده اند. همین یک دلیل برای اهالی خرافاتی ینگه دنیا کافی است که ماجرای این پروازرا به فهرست رویدادهای سری و اعجاب انگیزاضافه کنند. یادمان باشد که مثلث معروف برمودا توی همین اقیانوس بوده. کارشناس های پرواز می گویند: «حتی اگر هوا خراب بود، به صرف درب و داغان بودن شرایط جوی، چنین سقوط و گم و گور شدنی اتفاق نمی افتاد». تازه هوا هم می تواند به سرعت در فواصل کوتاه، کوتاه تغییر کند.ضمناً بارادارهای خفنی که این جور هواپیماها دارند، می توانند با تشخیص یک توفان خطرناک، آن را دور بزنند یا ارتفاع بالاتر مسیر خود را ادامه دهند و همه اینها یعنی باید دنبال یک دلیل اسرار آمیز برای سقوط این هواپیمای بخت برگشته باشیم. سیستم های کامپیوتری هواپیما 4 ساعت بعد از تیک آف اخطارهای سریالی خود را آغاز کردند و به محض ورود به یک توفان مهیب در چند مایلی ساحل شرقی برزیل هواپیما ناپدید شد. این نوع از گم شدن طیاره ها در اطراف اقیانوس اطلس دوباره بحث مثلث برمودا و بلاهایی را که سر هواپیماهای بخت برگشته آورده است، سر زبان ها انداخت؛ مثلثی که مدت هاست وجودش تکذیب شده است. 

bermuda-triangle

228 مسافر ارزشمند

مسافران این هواپیما که 228 نفر مسافر داشته و همگی به رحمت ایزدی پیوستند آدم های شاخصی بودند؛ 4 تا دکتر ایرلندی که یار گرمابه و گلستان هم بودند با این پرواز داشتند از تعطیلات2هفته ای خود در برزیل به فرانسه بر می گشتند. 2 تا از این دکترها هنگام خواندن درس های پزشکی شان در بسیاری از کشورهای دنیا برنامه های هنری اجرا کرده اند و به قول خودمان چند بعدی بودند.61فرانسوی، 58برزیلی، 26 آلمانی، 9 چینی و 9 ایتالیایی دراین هواپیما همسفر بوده اند. 

یک دانشمند زمین شناس آمریکایی هم که همراه همسرش درهواپیما بود و برای برگزاری کنفرانس علمی به بارسلونای اسپانیا می رفت، ملتش را داغدار کرد. 

یک مهندس سازه بریتانیایی که برای انجام پروژه های نفتی به برزیل رفته بود، به علاوه 2 مدیر ارشد برزیلی و یک مهندس فرانسوی از دیگر تلفات این سقوط آزاد بوده اند. 10 مدیر فروش یک شرکت تولید کننده تابلوی برق (CDED)هم سوار این هواپیما بودند. اینکه می گوییم دکتر و مهندس و مدیر ارشد و فلان و بهمان، برای این است که بدانید کشته شدن این همه آدم خبره و با تجربه از آن موضوعات مهمی بود که داستان را بیشتر به تراژدی نزدیک کرد وخیلی برای آن ور آبی ها گران تمام شد. 

 همان مثلث همیشگی 

تخیلی ها می گویند حادثه اخیر، شبیه اتفاقی است که برای پرواز شماره TWA800 افتاده؛ هواپیمایی که از نیویورک به فرانسه می رفت، در اقیانوس اطلس سقوط کرد و 230سرنشین آن کشته شدند. با اینکه فرض های اولیه بیانگر یک حمله تروریستی بود اما شرکت NTSB در سال 2000 مدارکی را ارائه کرد که نقص فنی را علت اصلی سقوط هواپیما می دانست. 

با این وجود، علت این سانحه هوایی هنوز به درستی مشخص نشده است. هایزیک خلبان کار کشته آمریکایی و استاد پرواز و صاحب کتاب «تشریح سقوط هواپیما»است. او معتقد است چون مردم هنوز به هواپیما به عنوان یک وسیله عجیب نگاه می کنند و با طرز کار و هدایت آن به طور کامل آشنا نیستند، دوست دارند درباره آن خیالبافی کنند. به نظر او «اگر جان اف کندی در اتومبیل شخصی اش کشته نمی شد، مرگ او بسیار جذاب تر می بود». 

این خیالبافی ها و تعداد زیاد مسافرانی که در هر حادثه هوایی از بین می روند و همچنین مخابره شدن تمام سقوط ها باعث شده حساسیت مخاطبان اخبار روی چنین موضوعاتی بسیار زیاد باشد. CNN در مقاله ای مدعی شده است که سقوط هواپیمای فرانسوی هم به فهرست وقایع عجیب و غریب اضافه خواهد شد؛ اتفاقاتی که هنوز به علت کشف نشدن دلیل قطعی و علمی شان برای پژوهشگران جذابند و در حافظه جامعه جهانی هم ماندگار شده اند؛ حوادثی که در حوالی مثلث برمودا اتفاق افتاده اند، در ردیف اولین حوادث خارق العاده ای هستند که توجه همه را به خود جلب می کنند. 

bermuda-triangle(3)

ماهیگیری از آب گل آلود

اما در کنار این همه خبر علمی و انسانی، ماجرا خبرهای حاشیه ای خیلی زیادی هم داشت. ماجرا از این قرار است که این هکرها واقعاً آب پاکی را ریخته اند روی دست مردم و معرفت و انسانیت. آخر فرصت طلبی تا کجا؟ آخر چرا از نگرانی عمومی مردم سوء استفاده می کنید؟ شما را چه می شود؟ بدون شک این حادثه آن قدر بزرگ و حساس بود که خیلی زود به موضوع اول جست و جوی مردم در گوگل تبدیل شود. 

یک عده آدم هکر سودجو هم با شناختن جو موجود شروع کردند به ایجاد دام های اینترنتی. تصور کنید به گوگل می روید و کلمه های کلیدی جست و جوی این خبر را وارد می کنید؛ کلماتی مثل ایرفرانس، پرواز 447، 228 کشته و حتی فرانسه + برزیل. شما هیچ کار اشتباهی نکرده و حتی فایل های ضمیمه را هم دانلود نمی کنید. اما حتی در این موقعیت هم هکرها دست بردار نیستند و با استفاده از امکانات SEO(برجسته کردن لینک های موتور جست و جو)شما را به صفحه هایی هدایت می کنند که هنگام بازدید از آنها فایلی به اسم Trof-yektel.AA در کامپیوتر شما ذخیره می شود و دمار از روزگار رایانه تان در می آورد. 

اگر این روزها آنتی ویروستان را آپدیت کرده باشید، حتماً با اخبار سقوط ایرفرانس 447 هم مواجه شده اید. لازم نیست بیخود تعجب کنید. همه ماجرا زیر سرهکرها است که با ساختن ویروس هایی شبیه به بمب گوگلی، دست به ابتکار زده اند. 

این ماجرا قبلاً هم سر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رقابت سار کوزی و رویال تکرار شده بود. ظاهراً هکرها علاقه زیادی به فرانسه دارند.

این برمودا کجاست؟ رازی در میان نیست 

از آن وقتی که جو مثلث برمودا و تب این حفره اسرار آمیز بین ما داغ داغ بود، 20 سالی می گذرد. ولی با ناپدید شدن این هواپیماهای کذایی دوباره تمام حرف و حدیث هایی که مدت ها بود فراموش شده بودند، سر زبان ها افتادند. مثلث برمودا یک منطقه در قسمت غربی شمال اقیانوس اطلس است که گزارش های زیادی از ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها در اطراف آن مخابره شده است. خطای انسانی، خطای ابزار و اتفاقات ناگوار طبیعی زیادی که درحول و حوش این مثلث شیطانی اتفاق افتاده اند باعث شده بود تا خیلی ها این ناحیه از زمین را مرموز و اسرار آمیز بدانند. حتی با اضافه کردن یک سری خرافات و رژن ایرانی ماجرا هم ساخته شده بود. محل دقیق این مثلث مشخص نیست اما معمولاً 3 راس آن در فلوریدا، پورت ریکو و جزیره برمودا در اقیانوس اطلس در نظر گرفته می شود.

بیشترین حوادث و سوانح در حوالی ضلع جنوبی آن بین باهاما و فلوریدا اتفاق افتاده اند. صفحات مربوط به مثلث برمودا در اینترنت بسیار زیاد و جامعند. این مطالب، بخشی از همان حرف و حدیث هایی است که در دهه 60 در همین ایران خودمان هم طرفدار داشت. امروزه مشخص شده که از لحاظ علمی هیچ رازی در کار نیست و حوادث مثلت برمودا به علت تغییرات الکترومغناطیس ناشی از توفان های دریایی، مرموز به نظر می رسیده. 

bermuda-triangle(2)

برخی از سقوط های طول تاریخ 

2008: بوئینگ 777بریتیش ایرویز، مدت کوتاهی بعد از بلند شدن هواپیما از فرودگاه معروف هیترولندن سقوط کرد که منجر به مصدومیت 19نفر از 152سرنشین این پرواز شد. علت سقوط: نامعلوم.
2007: فازت (اولین ماجراجویی که دور دنیا را با بالون طی کرد)در آسمان نوادا ناپدید شد. ماهها جست وجوی محققان برای پیدا کردن جسد او به نتیجه نرسید تا اینکه در فوریه 2008استخوان های او نیم مایل دورتراز محل سقوط کشف شد. علت سقوط: نامعلوم.
1999: پین استوارت با هواپیمای جت خود سقوط کرد.علت سقوط: کاهش فشار هوا در کابین خلبان (علت این کاهش ناگهانی فشار هنوز مشخص نشده .)
1994: پرواز شماره 427که ازشیکاگو به فلوریدا پرواز می کرد، در پنسیلوانیا سقوط کرد و هر 132مسافر پرواز کشته شدند.علت سقوط: مشکلاتی در سکان هواپیما پیدا شد اما این، دلیل کافی برای توجیه انحراف ناگهانی مسیر و سقوط هواپیما نبود. 
1987: پرواز شماره 295هواپیمایی آفریقای جنوبی بلافاصله بعداز مشاهده دود در کالپیکت هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرد. زباله های ناشی از این سقوط در سواحل ماداگاسکار پیدا شد. علت سقوط: نامعلوم.
1937: آملیا ارهارت، هوانوردی که مشغول سفر به دور دنیا بود و کمک خلبانش در حال پرواز بر فراز اقیانوس آرام ناپدید شدند.علت سقوط: از کار افتادن موتور دو قلوی هواپیما.
1945: گم شدن پرواز شماره 19 و تیم 5نفره ملوانان انگلیسی.علت سقوط: عدم توانایی در تشخیص مختصات هواپیما.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up