پنج روش جالب برای سرگرم کردن بچه ها در تابستان

 

 ۱- برای رفتن به پیک نیک برنامه ریزی کنید و در جنگل یا دشت، در کنار بچه ها و در دامان طبیعت ساعاتی را بگذارنید. برای پیک نیک  توپ و وسایل بازی را فراموش نکنید.

هنگام پیک نیک به همراه کودکان می توانید جانواران، گیاهان ، سنگها ، رودخانه و …  را مشاهده نمایید و در صورت تمایل، در حد سطح علمی کودک ، مباحث علمی را برایش شرح دهید.

همچنین می توانید مقداری برگ یا سنگ جمع آوری کنید و روزهای بعد  با استفاده از آموزش های ” کودک سیتی” کاردستی های زیبایی را با سنگ یا برگ درست کنید.

۲ – فهرستی از موزه های اطرافتان تهیه کنید و برای بردن بچه ها به موزه – ترجیحا با مادران و بچه های دیگر  برنامه ریزی کنید.

 ۳ – دوچرخه سواری ورزشی مفرح است و تابستان وقت مناسبی برای دوچرخه سواری کودکان است. دوچرخه ها را از انباری بیرون بیاورید و تمیز کنید و با انواع برچسب ها و نوارهای تزیینی و پرچم های کوچک تزیین کنید و با فرزندتان برای دوچرخه سواری بیرون بروید. اگر هم دوچرخه ندارید می توانید به مکانهای مخصوص دوچرخه سواری در شهرتان ( مثل پارک چیتگر در تهران) بروید و دوچرخه کرایه کنید.

اگربرای خرید دوچرخه بودجه کافی ندارید می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر، برای فرزندتان اسکوتر بخرید.

۴– هیچ چیز به اندازه حیوانات و بچه آنها، برای کودکان سرگرم کننده و جالب نیست. برای سرگرمی کودکان به پارک هایی که از حیوانات نگهداری می کنند و یا  به باغ وحش بروید.

در صورتیکه غذا دادن به حیوانات در پارکی که می روید ممنوع نباشد، توصیه می کنیم حتما مقداری سبزیجات مثل کاهو یا هویج و یا انواع دانه یا باقیمانده نان را برای پرندگان ببرید و به کودک بدهید تا به حیوانات بی خطری مثل خرگوش، لاک پشت و پرندگان غذا بدهد. همچنین در برخی مناطق تفریحی، امکانات سواری اسب و …فراهم است که می توانید استفاده کنید. برای ثبت خاطرات  کودکی فرزندتان ، دوربین را فراموش نکنید.

۵- بچه ها از باغبانی لذت زیادی می برند و به مشاهده رشد گیاهانی که کاشته اند و مراقبت از آن ها علاقه دارند. اگر حیاط دارید، میتوانید گل های بوته ای یا نهال بکارید. و اگر در آپارتمان زندگی می کنید، می توانید به فرزندتان مقداری دانه مانند دانه ماش ، لوبیا و … و یک گلدان با خاک خوب بدهید و ببینید کشاورز کوچکتان چه می کند!

منبع : کودک سیتی

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up